خدمات امنیت شبکه

خدمات امنیت شبکه

امنیت شبکه

بعد از نصب و راه‌اندازی شبکه‌های کامپیوتری، یکی از مسائل حیاتی برای هر مجموعه که باید توجه ویژه‌ای به آن شود حفاظت از اطلاعات موجود در برابر نفوذ هکرها و آلوده شدن توسط ویروس‌ها می‌باشد. با اندیشیدن تدابیری به منظور حفظ امنیت می‌توان حفاظت اطلاعات در شبکه‌های کامپیوتری را محقق کرد. مسائل امنیتی به منظور جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به شبکه‌های کامپیوتری و منابع موجود در شبکه باید به صورت همه جانبه و با دقت و وسواس خاصی پیاده‌سازی شود. مدیریت امنیت شبکه در شرایط مختلف متفاوت است. شاید یک خانه یا دفتر تنها به یک امنیت ابتدایی نیاز داشته باشد؛ در حالی که کسب و کارهای بزرگ نیازمند محافظت در سطح بالا و داشتن نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای پیشرفته برای جلوگیری از حملات مختلف باشند.
باتوجه به گسترش تهدیدهای امنیتی، وجود یک ساختار امن در سازمان‌ها و ادارات امری ضروری به نظر می‌رسد. زمانی که موجودیت یک سازمان به طور عمومی به بخش فن‌آوری اطلاعاتش (IT) وابسته است باید از تمامی ابزارهای ممکن برای محافظت از اطلاعات خود استفاده کند. واحد مهندسی و امنیت شبکه مجموعه روترنت با پیاده‌سازی استانداردهای امنیتی، مشتریان خود را در نیل به اهداف خود یاری می‌رساند. مجموعه روترت با بهره‌گیری از تیم فنی متخصص می‌تواند سازمان و مجموعه مطبوع شما را در دستیابی به یک استاندارد مدیریت امنیت اطلاعات بصورت پیوسته و در یک چرخه ایمن‌سازی شامل مراحل طراحی، پیاده‌سازی، ارزیابی و اصلاح در قالب مشاوره، طراحی، پیاده‌سازی و نظارت یاری نماید.

انواع کنترل امنیت شبکه

icon

کنترل دسترسی به شبکه

تعیین سطح دسترسی برای بخش‌های مختلف یکی از بهترین روش‌های جلوگیری از پیشروی و ورود هکرها به بخش‌های مختلف شبکه است. به همین خاطر توصیه می‌شود که تنها مدیران هر بخش اجازه دسترسی به تمامی فایل‌ها و داده‌های شبکه داشته باشند.

icon

آنتی‌ویروس شبکه

محافظت از شبکه در برابر طیف وسیعی از نرم‌افزارهای مخرب از جمله ویروس‌ها و بدافزارها با استفاده از بهترین آنتی‌ویروس‌های شبکه امکان‌پذیر است. با نصب یک آنتی‌ویروس تمامی فایل‌ها و دسترسی‌های موجود در شبکه به صورت منظم بررسی می‌شوند.

icon

فایروال شبکه

فایروال شبکه همان‌طور که از نامش مشخص است به عنوان سدی به منظور جلوگیری از ترافیک ناسالم به شبکه اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از پروتکل‌های خاصی که توسط مسئول و یا پشتیبان شبکه تعیین می‌شود، ترافیک شبکه همواره تحت نظر خواهد بود.

icon

شبکه خصوصی مجازی یا VPN

شبکه خصوصی مجازی یا VPN یکی دیگر از روش‌های امنیت شبکه است که تقریباً همه با نحوه عملکرد آن آشنایی دارند. به طور معمول، کارمندانی که قصد اتصال به شبکه مجموعه را دارند، باید ازVPN های مخصوص به منظور رمزنگاری کردن ارتباط استفاده کنند.

پیاده‌سازی امنیت شبکه

پیاده‌سازی امنیت شبکه

هدف از امنیت شبکه اساسا برای جلوگیری از خسارت ناشی از سوء استفاده از داده‌ها است. تعدادی از مشکلات احتمالی وجود دارد که ممکن است در صورت عدم اجرای درست امنیت شبکه رخ دهند. برخی از این مشکلات عبارتند از:
۱ – نقض محرمانه بودن: هر کسب و کاری نیاز به مخفی نگه داشتن برخی اطلاعات بحرانی از چشم رقیبان خود خواهد داشت.
۲ – از بین رفتن داده‌ها: داده‌ها یک سرمایه ارزشمند برای افراد و شرکت‌ها هستند. از آن‌جایی که امروزه با تکیر گسترده تکنولوژی Backup مواجه هستیم، بایستی اهمیت امنیت شبکه برای ما اثبات شده باشد. از بین رفتن داده ها می‌تواند قربانی اش را کاملا فلج کند!
۳ – دستکاری داده‌ها: وارد شدن به سیستم ممکن است به راحتی قابل تشخیص باشد، زیر برخی هکرها تمایل دارند تا نشانه‌هایی از موفقیت خود را بر جای بگذارند. هرچند که دستکاری داده‌‌ها بسیار خطرناک‌تر از آن است. مقادر داده ها را می‌توان عوض کرد در حالی که ممکن است یک نگرانی جدی به نظر نرسد، اما اهمیت آن بلافاصله در مورد اطلاعت مالی خود را نشان می‌دهد.
بهترین رویکرد در اجرای یک امنیت شبکه خوب این است که شبکه ما برای تهدیدات کاملا آماده باشد. در ادامه ۴ کام برای فرآیند اجرای امنیت شبکه آورده شده است:

  • امنیت: اطمینان حاصل کنید که تمام اجزاء با مجوز کافی و سیاست‌های احراز هویت و محافظت می‌شوند.
  • بررسی: پیگیری فعالیت های شبکه و تداوم فعالیت های حفاظتی
  • تست کردن: آسیب پذیری‌های سیاست‌های امنیتی مورد نظر برای شبکه را با شبیه سازی حمله توسط یک فرد مورد اعتماد، ارزیابی کنید. اگر امکان دور زدن و شکستن ممنوعیت‌ها وجود داشته باشد، لازم خواهد بود تا از پیاده سازی تکنیک‌های سخت‌تری استفاده شود.
  • بهبود شرایط: بر اساس تمام مراحل قبل، جمع آوری داده‌ها و استفاده از آن‌ها برای ایجاد تدابیر بهتر.
    تمامی مدیران شبکه باید این را در نظر داشته باشد که یک استراتژی امنیتی خوب برای شبکه شامل بررسی و نگهداری دائمی آن است. مطمئنا این کافی نیست که سیاست‌های امنیتی ایجاد شود و رها شود تا کار خودش را بکند. مهاجمان به طور مداوم خود را به روز رسانی می کنند، پس مدیران شبکه باید همراه این پیشرفت‌ها خود را به روز رسانی کنند.

|کارشناسان ما آماده ارائه خدمات تلفنی، اینترنتی و حضوری به مشتریان محترم می‌باشند.|

یک دهه سابقه کاری و رضایت مشتریان مهم‌ترین نشانه تعهد و تخصص روترنت می‌باشد.

۰۲۱۹۱۰۱۷۶۰۶

بهترین خدمات روترنت

ما با بهره‌گیری از متخصصین مجرب و آموزش دیده و همچنین با تکیه بر اصل مشتری‌مداری مدعی ارائه خدمات با بالاترین کیفیت به شما هموطنان عزیز می‌باشیم.

خدمات راه‌اندازی شبکه

خدمات نصب و راه‌اندازی شبکه‌های کامپیوتری بر بستر کابل، وایرلس و یا فیبرنوری با بالاترین سطح کیفیت

خدمات مشاوره و ارائه راهکار شبکه

خدمات مشاوره و راهکارهای سازمانی در راستای تغییرات ساختاری در شبکه، نوسازی، بهینه‌سازی و استانداردسازی شبکه.

خدمات پشتیبانی و نگهداری شبکه

ارائه‌دهنده خدمات پشتیبانی شبکه در جهت حفاظت از امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و تجهیزات شبکه، با بهترین تعرفه پشتیبانی شبکه

طراحی و نقشه‌کشی شبکه

طراحی زیرساخت شبکه و ارائه نقشه پسیو شبکه، نقشه کابل‌کشی شبکه، محل استقرار تجهیزات

عقد قرارداد پروژه‌های پسیو شبکه

طراحی و اجرای کلیه پروژه‌های پسیو شبکه برای سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ و کوچک، با پیاده‌سازی تجهیزات زیرساختی شبکه

عقد قرارداد پروژه‌های اکتیو شبکه

تنظیم و پیکربندی تمامی تجهیزات اکتیو شبکه نصب و راه‌ اندازی سیستم‌عامل‌ و انجام تنظیمات و پیکربندی سرویس‌های تحت شبکه

خدمات کابل کشی و ترانکینگ

اجرای پروژه‌های کابل‌کشی به صورت استاندارد و ساخت یافته، با انواع کابل براساس نیاز مشتری

راه‌اندازی اتاق سرور

طراحی و پیاده‌سازی اصولی اتاق سرور، منطبق بر استانداردهای روز براساس نیاز مشتری

icon

خدمات امنیت شبکه

مدیریت امنیت شبکه، برای انواع شرایط مختلف کنترل سطوح دسترسی کاربران به منابع سازمانی

خدمات سانترال و ویپ

خدمات نصب سانترال و سیستم‌های تلفنی، با دقت و حساسیت بسیار زیاد

اجرای پروژه‌های دوربین مداربسته

ارائه‌دهنده خدمات نصب و راه‌اندازی دوربین‌های مداربسته تحت شبکه، طراحی نقشه دوربین‌ها، فروش و نصب دوربین مداربسته

پشتیبانی نرم‌افزار

نگهداری از نرم‌افزارها و بک‌آپ‌گیری و همچنین مستندسازی تمامی اطلاعات مرتبط

فرم سفارش خدمات امنیت شبکه

مجموعه فعالیت‌های شرکت خدمات شبکه روترنت، طیف گسترده‌ای از انواع خدمات کامپیوتری، خدمات شبکه، خدمات مشاوره تخصصی شبکه، پشتیبانی سیستم‌های کامپیوتری و شبکه، نصب و راه‌اندازی شبکه‌های کامپیوتری و خدمات مرتبط با حوزه آی تی را شامل می‌گردد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین ثبت سفارش، لطفا با تکمیل فرم زیر شروع کنید.

    نحوه اعمال امنیت شبکه در ویندوز می بایست اقداماتی صورت پذیرد، که در اینجا به نحوه انجام این اقدامات می پردازیم. برای اینکه شبکه ایمنی داشته باشید، می بایست مسائل امنیتی را در شبکه خود رعایت کنید. کارهای امنیتی که برای شبکه ها انجام می شود طیف گسترده ای است. در این محتوا ما امنیت را به دو قسمت کاربران و اعمال محدودیت ها توضیح خواهیم داد.

    امنیت شبکه از طریق محدود کردن کاربران

    تعریف کاربرد محدود در ویندوز ایکس پی به دو صورت انجام می شود. برای ایجاد یک کاربر جدید در ویندوز به سراغ کنترل پنل رفته و بر روی آیکون یوزر اکانت کلیک نموده تا پنجره مربوط به کاربران سیستم باز می شود.

    در این فهرست کاربران سیستم مشاهده می شود. برای تعریف کاربر جدید در این صفحه بر روی Creat a new account کلیک کنید. سپس نام کاربر جدید را در قسمت نام تایپ کرده و بر روی دکمه بعد یا Next کلیک کنید.

    در این قسمت برای تعریف کردن کاربر محدود، گزینه Limited و برای تعریف کاربر اصلی ( Admin ) گزینه Computer administrator را انتخاب نمایید.

    امنیت شبکه از طریق محدود کردن کلاینت ها

    امنیت شبکه از طریق محدود کردن کلاینت ها

    حال اگر بخواهید کلاینت ها را در شبکه ورک گروپ محدود کنید، باید به این صورت عمل نمایید. در شبکه های نظیر به نظیر از آنجا که کامپیوتر مرکزی وجود ندارد، تا بر اعمال کاربران نظارت کند، لازم است تا برخی اعمال توسط شما جهت محدود کردن کاربران انجام می شود تا امنیت شبکه بهبود یابد. یکی از ابزارهایی که ویندوز در اختیار شما قرار می دهد تا کامپیوترتان را مدیریت کنید، ابزار Group Policy است. فعال کردن این ابزار به این صورت می باشد؛ که روی Run از منوی Start ویندوز کلیک کنید تا پنجره روبرو باز شود و دستور gpedit.msc را وارد کرده و اینتر بزنید، تا این ابزار فعال شود. اگر نیاز به خدمات مشاوره شبکه دارید ما در روترنت در خدمت شما هستیم.

    در زیر این ابزار مشاهده می کنید، که در این ابزار می توانید با پیکر بندی سیاست های آورده شده مدیریت سطح بالایی روی کامپیوتر خود داشته باشید. سیاست های شما در دو بخش پیکر بندی کامپیوتر و پیکر بندی یوزر تقسیم بندی می شود. سیاست های بخش اول مربوط به کامپیوتر و سیاست های بخش دوم مربوط به کاربر جاری است.

    امنیت شبکه از طریق مخفی کردن کنترل پنل

    مخفی کردن کنترل پنل نیز یکی از اقداماتی است که می توان برای ایجاد امنیت شبکه بر روی ویندوز خود اعمال نمایید.

    برای اینکه کنترل پنل را از دید کاربران سیستم پنهان نمایید وارد این ابزار شوید و به سراغ سیاست گروهی زیر بروید.

    Administrative template\control panel\prohibit access to the control panel

    این سیاست می تواند در حالت Not Configured، به معنای تنظیم نشده و نیز Enabel به معنای فعال بودن سیاست قرار داشته باشد. با فعال کردن این سیاست ( Enabled )  کسی نمی تواند به Control Panel  شما دسترسی داشته باشد.

    امنیت شبکه از طریق مخفی کردن کاربر Administrator

    امنیت شبکه از طریق مخفی کردن کاربر Administrator

    مخفی کردن کاربر Administrator هنگام Log on نیز شگرد دیگری برای ایمن نمودن سیستم خود در مقابل عوامل مخرب اینترنتی می باشد.

    پس از اجرای ویندوز ایکس پی برای ورود از شما خواسته می شود از میان فهرست کاربران نام یک کاربر را انتخاب کنید. اگر می خواهید که کاربر اصلی را از این فهرست حذف نمایید، به طریق زیر عمل کنید. ابتدا بر روی My Computer  راست کلیک کرده و از منوی میانبر باز شده Manage را انتخاب کنید تا پنجره Computer Managment نمایش داده شود.

    سپس از شاخه System Tools وارد زیرشاخه Local User and Group  شوید و زیر شاخه Users را انتخاب کنید. در این مسیر می توانید فهرست کاربران سیستم را مشاهده نمایید. برای غیر فعال کردن یک کاربر مانند Administrator روی آن راست کلیک کرده Properties را انتخاب کنید. تا پنجره  Properties Administrator باز شود.

    سپس کنار نام Acount is disabled تیک زده و گزینه Ok را فشار می دهیم. به این صورت این کاربر غیر فعال شده و دیگر در فهرست کاربرانی که هنگام Log on نشان داده می شوند، نخواهد بود.

    اما چنانچه مایل باشید به وسیله این کاربر وارد ویندوز شوید، می توانید در صفحه Log on نشان داده می شوند، نخواهد شد.

    اما چنانچه مایل باشید به وسیله این کاربر وارد ویندوز شوید، می توانید در صفحه Log on با فشردن Alt+Ctrl+Del آن را از حالت انتخابی خارج کرده و به حالت کلاسیک بروید تا بتوانید به جای انتخاب کاربر نام آن را بنویسید.

    امنیت شبکه از طریق مشاهده برگه Properties Security

    اعمال همه این محدودیت ها در امنیت شبکه تاثیر بسزایی دارد. یکی دیگر از این اقدامات برای ایمن نمودن کامپیوتر و در نهایت شبکه مشاهده برگه Properties Security می باشد. در واقع ممکن است در سیستم شما وقتی بر روی Properties یک درایو و پوشه می روید برگه Security وجود نداشته باشد. برای نمایش آن می توانید در My Computer از منوی Tools گزینه Folder Options  را انتخاب کنید.

    در برگه View در قسمت Advanced Settings تیک موجود در کنار Use simple file sharing را برداشته و   Ok کنید.

    امنیت شبکه از طریق ایجاد رمز عبور برای Screen Saver

    امنیت شبکه از طریق ایجاد رمز عبور برای Screen Saver

    کار دیگری که برای این اعمال محدودیت جهت ایجاد امنیت شبکه میتوان ایجاد نمود، ایجاد رمز عبور برای Screen Saver می باشد.

    در واقع این کار نوعی سیاست سودمند در Group Policy محسوب می گردد.

    Administrative template\Control panel\display\Password product to Screen Saver

    با استفاده از این سیاست شما می توانید به وسیله رمز عبور، مانع تغییر تنظیمات Screen Saver توسط افراد غیر مجاز شوید.

    امنیت شبکه از طریق مخفی کردن یک درایو

    در واقع مخفی کردن یک درایو از دید کاربران نیز در ایمنی شبکه بی تاثیر نیست. گاهی نیاز پیدا می شود که یک درایو را به طور کامل از دید کاربران پنهان کنید. برای این کار در ویندوز ایکس پی بر روی درایو موردنظر راست کلیک کرده و از منوی میانبر ظاهر شده بر روی گزینه Properties کلیک کنید.

    از پنجره باز شده به سراغ برگه Security رفته و در قسمت Group usernames می توانید به کمک دکمه های اضافه کردن و حذف نمودن کاربرانی را که مایل هستید به این درایو دسترسی داشته باشند را انتخاب نمایید و برای هر کاربر نیز می توانید اختیارات متفاوتی قائل شوید.

    امنیت شبکه با اعمال محدودیت

    در نهایت در این محتوا راجع به اقداماتی که جهت امنیت شبکه میتوان نمود به صورت جزئی پرداختیم. باید این موضوع را مورد توجه قرار داد که امنیت در جامعه کنونی حرف نخست را در فضای مجازی می زند. همچنین بدون رعایت آن به هیچ عنوان نمی توان ایمن ماند. پس به هر صورتی که قادر هستیم باید ابتدا ایمنی شبکه را بالا ببریم و سپس اقدام به کار در فضای نا مطمئن و ایمن شبکه نماییم.

    پس باید یک مدیر شبکه ابتدا به ایمن سازی شبکه خود بپردازد، سپس به مباحث دیگر شبکه ای توجه کند. برای ایمن سازی شبکه بسیار باید کاردان و خبره بود زیرا که امروزه عوامل مخرب زا بسیار افزایش یافته و در کسری از ثانیه شبکه را از روال عادی خارج و مختل می نمایند.

    سوالات متداول

    • ۱.بهترین شرکت خدمات امنیت شبکه کجاست ؟
      بهترین شرکت خدمات امنیت شبکه روترنت است که یکی از باسابقه ترین شرکت های شبکه در ایران است.
    • ۲.خدمات امنیت شبکه چیست ؟
      بعد از نصب و راه‌اندازی شبکه‌های کامپیوتری، یکی از مسائل حیاتی برای هر مجموعه که باید توجه ویژه‌ای به آن شود حفاظت از اطلاعات موجود در برابر نفوذ هکرها و آلوده شدن توسط ویروس‌ها می‌باشد. با اندیشیدن تدابیری به منظور حفظ امنیت می‌توان حفاظت اطلاعات در شبکه‌های کامپیوتری را محقق کرد. مسائل امنیتی به منظور جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به شبکه‌های کامپیوتری و منابع موجود در شبکه باید به صورت همه جانبه و با دقت و وسواس خاصی پیاده‌سازی شود. مدیریت امنیت شبکه، در شرایط مختلف، متفاوت است. شاید یک خانه یا دفتر تنها به یک امنیت ابتدایی نیاز داشته باشد؛ در حالی که کسب‌و‌کارهای بزرگ نیازمند محافظت در سطح بالا و داشتن نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای پیشرفته برای جلوگیری از حملات مختلف باشند.
    • ۳.انواع کنترل امنیت شبکه چیست ؟
      1- کنترل دسترسی به شبکه 2- آنتی‌ویروس شبکه 3- فایروال شبکه 4- شبکه خصوصی مجازی یا VPN
    • ۴.من نیاز به امنیت شبکه دارم چگونه می توانم از سرویس های شما استفاده کنم ؟
      برای راهنمایی و مشاوره می توانید با شماره ۶۶۷۱۸۶۰۹ ۰۲۱ تماس بگیرید