“اشتباه گرفته اید”. این آخرین چیزیست که می خواهید وقتی مشتری تان با شماره همیشگی تان تماس می گیرد بشنود. اما فرض بگیریم نقل مکان کرده اید یا از سیستم تلفن کنونی تان ناراضی هستید.

چگونه می توانید تداوم کسب و کارتان را تضمین کنید؟ حفظ شماره تلفن تجاری تان، مخصوصا در چنین وضعیتی، حیاتیست.

برای همین است که قابل حمل بودن شماره محلی یا LNP هنگام عقد قرارداد با ارائه دهنده ویپ، مسئله ایست که حتما باید در نظر داشته باشید.

ما این راهنما را برای شما تنظیم کرده ایم تا کمک تان کنیم که فرآین پورت کردن را آغاز کنید.

در این مقاله موارد زیر را پوشش داده ایم:

  1. پورت شماره ویپ چیست؟
  2. پورت کردن چگونه صورت می گیرد؟
  3. تجهیزات لازم برای پورت کردن شماره

پورت شماره ویپ چیست؟

پورت شماره ویپ چیست؟

پورت شماره ویپ، شماره تلفن تان را پس از تغییر ارائه دهنده سیستم تلفن تان حفظ می کند.

برای پورت کردن شماره لازم است که شماره تلفن تان قابلیت جا به جایی بین ارائه دهندگان تلفن را داشته باشد، البته این مسئله تا وقتی ممکن است که در ناحیه جغرافیایی خودتان باقی بمانید.

ناحیه ی جغرافیایی شما، که با نام رِیت سنتر نیز شناخته می شود، شماره تلفن و کد منطقه شما را تعیین می کند. تا زمانی که در آن ناحیه باقی بمانید ارائه دهنده وظیفه دارد که شماره تماس تان را به مکان جدید تان پورت کند.

این یعنی دیگر نیازی به تولید کارت های تبلیغاتی جدید، آپدیت سایت، و اطلاع رسانی به تک تک مشتریان تان نیست. پورت شماره تلفن ویپ خبر بسیار خوشی برای کسب و کار های کوچک که می خواهند خرج هایشان را به حداقل برسانند، می باشد.

این هم بد نیست بگوییم، پورت شماره از سرویس تلفن قدیمی ساده (POTS) یا یک ارائه دهنده ویپ دیگر نباید دشواری زیادی داشته باشد.

پورت کردن چگونه صورت می گیرد؟

پورت کردن چگونه صورت می گیرد؟

پیش از شروع فرآیند پورت ویپ، موتردی هست که بهتر است بدانید.

راجع به درخواست پورت شماره تان با ارائه دهنده ویپ جدید تان صحبت کنید.

هنگام امضای قرارداد با ارائه دهنده جدیدتان، بهشان بگویید که مالید شماره قبلی تان را پورت کنید.ممکن است لازم باشد که بصورت جداگانه در قرارداد ذکر شود و هزینه ی اندکی بابت پورت بپردازید.

به دنبال خدمات VoIP هستید؟

ما با بهره‌گیری از متخصصین مجرب و آموزش دیده و همچنین با تکیه بر اصل مشتری‌مداری مدعی ارائه خدمات با بالاترین کیفیت به شما می‌باشیم. برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.

سرویس تلفن فعلی تان را حفظ کنید تا از تداخل های غیر منتظره پیشگیری شود.

هنگامی که ارائه دهنده جدیدتان را انتخاب کردید، سرویس تلفن کنونی تان را حفظ کنید تا بتوانید از روی آن شماره سابق تان را پورت کنید.

پیش از فسخ کردن قراردادتان با ارائه دهنده سابق، اندکی صبر کنید تا مطمئن شوید فرآیند پورت به خوبی پیش رفته است. گاهی اوقات می خواید هرچه سریع تر قراردادتان را با ارائه دهنده قبلی تان فسخ کنید. در این صورت با ارائه دهنده جدیدتان صحبت کنید تا چند شماره موقتی در اختیارتان بگذارد. می توانید از آن شماره ها استفاده کنید تا تماس های خط قبلی تان را روی آنها دایورت کنید.

وقتی فرآیند پورت تکمیل بشود، شماره هایتان همگی در اختیار ارائه دهنده جدید قرار می گیرند. اجباری در پیروی از این روش نیست. اما این یکی از راه هاییست که با آن می توانید فرآیند پورت کردن را تسریع کنید.

اصل مطلب این است که به صلاح نیست پیش از اتمام فرآیند پورت، قراردادتان با ارائه دهنده قبلی را فسخ کنید. با این کار ممکن است پورت شدن شماره تان به تاخیر بیافتد.

اطلاعات حساب تان را برای احراز هویت LOA حفظ کنید.

طبق قانون ارائه دهنده قبلی تان موظف است شما را در پورت کردن شماره تان همراهی کند. اما لازم است که درخواست تان را تایید کند تا مطمئن شود که درخواست تان قانونیست.

در این نقطه باید قبض های پیشین و مدارک تان را در دست داشته باشید تا مشکلی برای مهاجرت تلفنی تان پیش نیاید. تلفن و ایمیل تان در دسترس باشد زیرا گروه پورت ویپ باید اطلاعات حساب تان مانند PIN ها، شماره امنیت اجتماعی، EIN/tax را بررسی کنند. تا اتمام فرآیند پورت، تباید اختلالی در تماس هایتان پیش بیاید.

موارد لازم برای پورت شماره ویپ

موارد لازم برای پورت شماره ویپ

حال که قرارداد امضا شده است، باید لیستی از بعضی اطلاعات در اختیار ارائه دهنده تان قرار دهید تا بتوانند پورت کردن را شروع کنند.

مواردی که باید ارائه بدهید:

  1. لیستی از تمام شماره تماس هایتان – این شامل تمام شماره های داخلی مورد استفاده تان هم می شود.
  2. نامه ی احراز هویت یا LOA – به ارائه دهنده جدیدتان اجازه می دهد با وکالت از طرف شما کار هایتان با ارائه دهنده قبلی را انجام بدهد. این شامل اطلاعات مهمیست که تعیین می کند چه کسی می تواند تصمیم ها را بگیرد.
  3. شماره حساب ارائه دهنده قبلی – دو ارائه دهنده باید با همدیگر در ارتباط باشند تا فرآیند تکمیل شود.
  4. کپی از قبض تلفن کنونی تان – اطلاعات مهمی در آن برای ارائه دهنده جدید وجود دارد و مدرکی بر مالکیت شماره تلفن تان است.