آیا می خواهید بدانید برای راه اندازی سیستم ویپ کسب و کارتان به چه چیز هایی نیاز دارید؟

فروشندگان ویپ ترجیح می دهند محصولشان را با عنوان “آسان نصب” به فروش برسانند. گاهاً به شرکت ها می گویند تنها چند ساعت طول می کشد تا سیستم ویپ شان راه اندازی شود.

در عین این که ممکن است ارتقا سیستمتان به ویپ در حرف بدون مشکل باشد، اما باز هم باید حواستان به چندی از واجبات کار باشد تا ارتقایی بی دردسر داشته باشید.

به دنبال خدمات VoIP هستید؟

ما با بهره‌گیری از متخصصین مجرب و آموزش دیده و همچنین با تکیه بر اصل مشتری‌مداری مدعی ارائه خدمات با بالاترین کیفیت به شما می‌باشیم.
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.

نیازمندی های سیستم ویپ

در مقایسه با راه اندازی سیستم “پی بی ایکس” که مستلزم فروپاشی کامل سیستم “پی اِس تی اِن” است،‌ راه اندازی سیستم ویپ می تواند به آسانی یک لیوان آب خوردن باشد.

اما اگر قرار است که فرآیند بی دردسر باقی بماند، کسب و کارتان باید آماده باشد و حداقل الزامات بکارگیری سیستم ویپ در دسترستان باشد.بعضی از وجوهی که پیش از راه اندازی سیستم ویپ باید در نظر داشته باشید شامل موارد زیر می شود.

نیازمندی های سیستم ویپ

ظرفیت های شبکه

از آنجا که سیستم ویپ تماس های صوتی را از طریق اینترنت و شبکه داخلی شرکت عبور می دهد، هردو باید سرعت بالایی داشته باشند و پهنای باندشان به اندازه ای باشد که سیستم عملکردی مقبول داشته باشد.

در حالی که ممکن است شرکت های بزرگ مشکلی در این زمینه ها نداشته باشند، شرکت های کوچک تر ممکن است پیش از راه اندازی ویپ نیاز به ارتقا اتصال اینترنت خود داشته باشند.

اتصالات سریع تر به دو معناست – شرکت ها از کیفیت صدای بهتری بهره خواهند برد؛ اما ممکن است برای رسیدن به این سرعت نیاز به پرداخت هزینه بیشتری باشد. مثل همیشه این بده بستونی میان کیفیت و قیمت است.

یکی دیگر از عواملی که باید در نظر داشته باشید پهنای باند است. از آنجا که تماس های صوتی با حجم ترافیک شبکه دخیل است، تراکم در شبکه می تواند به سرعت کیفیت تماس ها را پایین آورده و یا حتی منجر به قطعی اتصالات و یا تداخل شود.

تنها کافی نیست که شرکت پهنای باندی کافی در بازه های سرعت پایین یا متوسط داشته باشد. تماس های صوتی باید قادر به برقراری، حتی در حجم بالای تراکم شبکه باشند.

حتی با سرعت و پهنای باند کافی، تماس های ویپ ممکن است تحت تاثیر تنظیمات ضعیف “کیفیت خدمات” (QoS) دچار افت شوند. این تنظیمات لازم نیست به طور مرتب تغییر کند، اما باید در قدم اول به درستی تنظیم شود تا اولویت تماس های صوتی بر دیگر شکل های داده ها، همچون مدارک و ویدیو تضمین شود.

ظرفیت های شبکه

تجهیزات سخت افزاری لازم برای سیستم ویپ

یکی از تعهدات ویپ هاست شده این است که شرکت ها دیگر نیازی به نگهداری از باکس های پی بی ایکس خود نداشته باشند. اما این به این معنی نیست که دیگر نیازی به خرید هیچ تجهیزاتی نیست.

حتی با ویپ هاست شده هم شرکت ها نیاز به خرید آی پی های گوشی یا تبدیل دارند تا بتوانند از تلفن های موجودشان برای سرویس ویپ استفاده کنند. اکثر کسب و کار ها همکاری با ترکیبی از پیمانکار های مختلف را ترجیح می دهند. تبدیل هایی برای چند تلفن، و آی پی های گوشی برای مدیران اجرایی ارشد، و در عین حال نصب تلفن های مجازی بر بیشتر لپ تاپ ها و کامپیوتر ها.

با افزایش استفاده از تلفن های همراه، بسیاری از شرکت ها نیز از پیمانکاران ویپ تلفن های همراه استفاده می کنند.

در عین این که ممکن است اینطور به نظر برسد که نیاز به حجم انبوهی از سخت افزار است، در واقع خریداری و نگهداری از آنها چندان هزینه بَر نخواهد بود.

برخی فروشندگان لیستی از تلفن های تطبیق پذیر برای فروش در سایت های خود دارند، یا اینکه با یک تامین کننده سخت افزار قرارداد دارند تا شرکت ها به راحتی بتوانند دستگاه را به سیستم وصل کرده و شروع به برقراری تماس بکنند.

در کمترین حالت ممکن، فروشندگان بنابر بودجه و نیاز شرکت ها لیستی برای خرید پیشنهاد می کنند.

تجهیزات سخت افزاری لازم برای سیستم ویپ

پشتیبانی اضطراری

هر سیستم ویپ نیاز به دو چیز برای کار کردن نیاز دارد – برق و اتصال اینترنت. اینها ابتدایی ترین نیاز ها هستند و هیچ سیستم تلفنی بدون آن ها کار نخواهد کرد.

متاسفانه بعضی شرکت ها به استفاده از تلفن هایی که بدون برق هم کار می کنند عادت کرده اند و سیستمی برای پشتیبانی از سیستم ویپ در صورت قطعی برق در نظر ندارند.

بیشتر شرکت ها از قبل به فکر قطعی احتمالی اینترنت افتاده اند و تدبیری پیشه کرده اند، حتی اگر این به معنی پرداخت هزینه بیشتر به  یک فروشنده دیگر برای یک خط اضافی باشد. فرقی ندارد که تعویض خطوط دستی و یا خودکار باشد،‌ تا وقتی که سیستم ویپ بتواند به اینترنت وصل شود، تماس ها قابل برقراری هستند.

ممکن است بنظرتان تعبیه چند سیستم پشتیبان عذاب آور باشد اما اگر شرکت بخواهد که در شرایط اضطراری و یا بر فرض فجایع طبیعی هم به سرویس ویپ دسترسی داشته باشد، وجود سرویس های پشتیبان ضروری است.

هرچیزی، از طوفان، برف و بوران و یا حتی یک تصادف ساده ممکن است منجر به قطعی برق شود و شرکت باید برای چنین شرایط اضطراری ای آماده باشد.

در آخر، شرکت ها باید بودجه ی مناسبی برای سیستم جدید ویپ کنار بگذارند.

بسیاری از ارائه دهندگان هر نوع برنامه پرداختی را می پذیرند و این شرکت است که باید تصمیم بگیرد که می خواهد بر اساس برنامه ماهیانه هزینه را پرداخت کند و یا با اندکی تخفیف به سوی قرارداد سالیانه برود.

چه شرکت تجهیزات جدید خریداری کند و چه به تبدیل و سخت افزار موجود بسنده کند، موارد نسبتاً زیادی برای در نظر داشتن وجود دارد. اما همین که یک بار ترتیب تجهیزات لازمه داده شود، آماده سازی سیستم ویپ دیگر طولی نخواهد کشید.