VMware Horizon یک پلتفرم مدرن برای مجازی سازی دسکتاپ ها و برنامه ها و سرورها بصورت امن از طریق ابر هیبریدی است، در مرکز داده تعریف شده توسط نرم افزار یا SDDC و فضا های کاری دیجیتال بعنوان رهبر بازار مورد توجه قرار گرفته است. با استفاده از یکپارچه سازی منحصر به فرد با فناوری معتبری کهVMware در اختیار قرار داده است، Horizon به IT کمک می کند تا دسکتاپ ها و برنامه های مجازی از طریق یک صفحه ی کنترل واحد با تامین سریع، اتوماسیون و مدیریت ساده، گسترش و مقیاس بندی پیدا کند تا بهترین تجربه فضای کاری دیجیتال را به کاربران نهایی ارائه دهد.

VDI چیست ؟

VDI مخفف عبارت Virtual Desktop Infrastructure یا ترجمه ی مجازی سازی در لایه دسکتاپ ها است. شرکت VMware برای پیاده سازی VDI مجموعه ی VMware Horizon  را ارائه داده است. به عبارت دیگر  قرار گیری دسکتاپ های مجازی در مراکز داده یا Datacenter را VDI می گویند. این دسترسی می تواند از طریق پلتفرم های گوناگون مانند انواع سیستم عامل ها صورت بپذیرد.

VMware Horizon چگونه کار می کند؟

VMware Horizon چگونه کار می کند؟

در واقع ما با VMware Horizon می توانیم اطلاعاتی که از کاربران داریم را بعنوان داده های خاص کاربران در لایه های مجزا قرار دهیم تا بتوانیم میز کار خود را بهتر و دقیق تر مدیریت کنیم، این نرم افزار با فیلتر کردن و کپسوله کردن داده هایی نظیر سیستم عامل و نرم افزار ها در لایه های مجزا این کار را انجام می دهد. این نرم افزار از پروتکل‌ های شاخص خود  یعنی ( RDP,PCOIP) استفاده کرده تا به کاربر خود اجازه دهد تا میز کار خود را روی محیط LAN و یا WAN قرار داده و استفاده کنند.

کاربران با کمک دستگاه های مختلفی از جمله Tablet،Mobile phones و… می‌توانند به میز کار خود وصل شوند و تمام جوانب ایمنی و امنیت سازمانی نیز اجرا می‌شود. بنابراین از هر مکانی و با هر وسیله ای می‌توان به VMware Horizon در این بخش دسترسی داشت تنها برای این کار کافی است اینترنت یا شبکه داخلی دستگاه شما روشن باشد.

VMware Horizon دقیقا چه کار هایی انجام می دهد؟

VMware Horizon دقیقا چه کار هایی انجام می دهد؟

این محصول جهت راه اندازی زیر ساخت میز کار مجازی VDI استفاده میشود با استفاده از ویژگی های view می توانیم برای گروهی از کاربران مختلف، میزکار شخصی بسته به نیاز آن ها ایجاد کنیم، در واقع با این نرم افزار می توانیم سیستم عامل و نرم افزار های نصب شده بر روی آن را همراه با پروفایل و اطلاعات کاربران را کپسوله سازی کنیم و به مدیریت بهتر میز کار بپردازیم و یکی از مزیت های مهم  VMware Horizon این است که از همه‌ ی سیستم‌ عامل ‌ها مانند لینوکس، ویندوز و یونیکس پشتیبانی ‌کرده و این ماشین‌ مجازی VMware Horizon همچنین به شما این امکان را می‌دهند که منابع سرور را به حداکثر نیز برسانید.

دسکتاپ های ثابت را به فضا های کاری امن و دیجیتالی تبدیل کرده و یک تجربه کاربری نهایی بسیار لذت بخش و کاربر پسند، شخصی سازی شده را به طور مداوم برای کاربرانش و توسعه دهندگانی که از طریق دستگاه ها حتی متصل هستند در هر مکانی با هر رسانه ای و اتصالی را ارائه می دهد.

زیر ساخت های قدیمی را با پلتفرمی جا به جا می کند که موجب سرعت برنامه و دسکتاپ ها می شود، همچنین قابلیت توسعه کامل API شده و پشتیبانی امنی از نیرو های آماده به کار آینده شما خواهد کرد و دسترسی از راه دور به منابع شرکتی را از طریق هر BYO یا دستگاه شرکتی در سراسر شبکه، دسکتاپ ها و برنامه های میزبانی شده مرکزی که از امنیتی که در زیر ساخت های VMware تعبیه شده را ایمن می کند.

یکپارچه سازی منحصر بفرد بر روی فناوری VMware

یکپارچه سازی منحصر بفرد بر روی فناوری VMware

یکپارچه سازی با VMware Cloud Foundation باعث تامین سریع و همگرایی دلخواه زیر ساخت برای استقرار ابری می شود. VMware NSX Advanced Load Balancer (توسط Avi Networks) و VMware SD-WAN (توسط Velocloud) تجربه کاربری VMware Horizon را در هر مرکز داده یا فضای ابری بهبود میبخشد. قدرت فن آوری VMware پیشرو در بازار ، نیاز به ساخت ، آزمایش و پشتیبانی از محصولات مختلف ذخیره سازی، مجازی سازی و شبکه را از بین خواهد برد. به سرعت فضا های کاری دیجیتالی را با ویژگی های کامل و شخصی سازی شده از فناوری های JMP گسترش می دهد ، که شامل Instant Clones ، Volume App و مدیریت پویا ی محیط  می شود.

همانطور که اشاره شد در نرم افزار VMware Horizon از فناوری Instant Clone  و App Volumes استفاده شده است که موجب شده تا نیازهایی که ما برای زیرساخت ها احتیاج داشته ایم را کاهش داده و در کنار آن امنیت را ارتقا ‌دهد. با استفاده از تکنولوژی هایی که در این آپدیت VMware Horizon ارائه شده است در زمان بسیار مناسبی میزکار جدید مورد نیاز کاربران را با نرم افزار های مورد نیازشان به آنها ارائه خواهد شد. ما این سرعت زیاد را مدیون تکنولوژی Instant Clone هستیم که در VMware Horizon استفاده می شود و میزکار‌ های مجازی به صورت Just-in-Time و بسیار سریع ارائه نیز می شوند.

با این فناوری مدل اشتراکی ایجاد می شود تا از تمام روش های قدیمی کارا تر، ساده تر و مناسب تر شود، هر کاربر به یک واحد جداگانه که سیستم عامل خودش است متصل می شود و به طور مناسبی انباشتگی اطلاعات کاربران را رفع میکند به دلیل اینکه فضایی بعنوان مرکز داده برای نگهداری و پشتیبانی اطلاعات وجود دارد امکان مدیریت بهتر از تجهیزات و امنیت را ارتقا می بخشد و همچنین باعث کاهش پهنای باند شبکه هم نیز خواهد شد.