سرویس تماس از راه دور یک سرویس سطح بالای مشتری است که معمولاً توسط مشاغل فعال در صنعت IT، ارتباطات و شبکه ارائه می شود. با کمک سرویس تماس از راه دور، متخصصان پشتیبانی مشتری کنترل محدودی بر روی دستگاه های مشتری خود دارند تا مشکلات فنی مشتری را خودشان حل نکنند.

بنابراین خدمات تماس از راه دور چیست، چگونه کار می کند، و چرا شرکت ها آن را ارائه می دهند؟ بخوانید تا متوجه شوید.

خدمات تماس از راه دور چیست؟

خدمات تماس از راه دور چیست؟

سرویس تماس از راه دور یک سرویس پشتیبانی مشتری درجه یک است. سرویس تماس از راه دور به جای توضیح دادن به مشتری در مورد چگونگی رفع مشکل فنی، به متخصصان پشتیبانی اجازه می دهد تا به طور مختصر به یک دستگاه مشتری متصل شوند و خودشان این مشکل را حل کنند.

خدمات تماس از راه دور معمولاً توسط مشاغل فعال در صنعت ارتباطات، شبکه و فناوری اطلاعات ارائه می شود که بدون آموزش مناسب حل مشکلات فنی دشوارتر است.

به لطف سرویس تماس از راه دور، اپراتورها می توانند دستگاه مشتری را بدون نیاز به آوردن دستگاه برای تعمیر، برطرف کنند. این بدان معناست که مشتری وقت خود را برای سفر به مرکز تعمیرات تلف نمی کند و متخصصان پشتیبانی می توانند به جای نگه داشتن شبانه دستگاه، در عرض چند دقیقه مشکل را برطرف کنند.

در نتیجه، گنجاندن سرویس تماس از راه دور در خدمات پشتیبانی شرکت شما می تواند رضایت مشتری شما را به طرز چشمگیری افزایش دهد.

سرویس تماس از راه دور چگونه کار می کند؟

سرویس تماس از راه دور چگونه کار می کند؟

خدمات تماس از راه دور با ایجاد ارتباط خصوصی بین مشتریان و دستگاه های متخصص پشتیبانی می شود. پس از برقراری اتصال، متخصص پشتیبانی به طور خلاصه کنترل صفحه مشتریان را بدست می آورد. سپس اپراتور با استفاده از دستگاه مشتریان مشکل را بر اساس توضیحات مشتریان شناسایی می کند. پس از شناسایی مشکل، متخصص آن را برطرف کرده و از دستگاه مشتریان خارج می شود

به لطف سرویس تماس از راه دور، متخصصان پشتیبانی می توانند با چشمان خود ببینند چه مشکلی در دستگاه مشتریان وجود دارد و آنها می توانند به سرعت مشکل را شناسایی و برطرف کنند. متخصصان پشتیبانی می توانند به جای استفاده از تنها توضیحات مشتریان برای شناسایی مشکل و سپس اتلاف وقت های ارزشمند در توضیح چگونگی رفع آن، خود به خود و در مدت زمان کوتاهی این مشکل را برطرف کنند.

چگونه می توانید سرویس تماس از راه دور را در تجارت خود پیاده سازی کنید؟

چگونه می توانید سرویس تماس از راه دور را در تجارت خود پیاده سازی کنید؟

بسته به نوع نرم افزاری که استفاده می کنید، دو روش برای اجرای سرویس تماس از راه دور وجود دارد:

با استفاده از یک برنامه اختصاصی

برای برقراری ارتباط بین مشتریان و دستگاه های متخصص پشتیبانی می توانید از یک برنامه اختصاصی استفاده کنید. این برنامه پس از نصب به هر دستگاه یک شناسه نسبت می دهد. یکی از کاربران، معمولاً متخصص پشتیبانی  اتصال را میزبانی می کند و شناسه خود را با کاربر دیگر به اشتراک می گذارد

برنامه به طور خودکار از اتصال با رمز عبور محافظت می کند که در صفحه میزبان نشان داده می شود. میزبان باید رمز عبور را با کاربر دیگر به اشتراک بگذارد تا بتواند ارتباط برقرار کند.

هنگامی که هر دو طرف رمز عبور مناسب را وارد کردند، ارتباط بین دستگاه ها ایجاد می شود و متخصص پشتیبانی می تواند کنترل دستگاه مشتریان را به دست بگیرد.

یکی از نقاط ضعف استفاده از یک برنامه اختصاصی این است که کاربران برای برقراری ارتباط مجبورند آن را روی دستگاه های خود نصب کنند. گاهی دستیابی به آن ممکن است دشوار باشد زیرا ممکن است مشتریان از نحوه نصب برنامه اطلاع نداشته باشند یا اینکه دستگاه با مشکلات فنی روبرو شده است که این کار را بسیار دشوار می کند.

استفاده از مرورگر وب

همچنین می توانید از یک مرورگر وب برای ایجاد ارتباط بین مشتریان و دستگاه های متخصص پشتیبانی استفاده کنید. این کار را می توان با مراجعه به وب سایت های خاص انجام داد. درست مثل یک برنامه، وب سایت به هر دو کاربر یک شناسه می دهد و از اتصال با رمز عبور محافظت می کند.

اما نکته خوب در مورد استفاده از مرورگر این است که هر کسی نحوه استفاده از آن را می داند. متخصص پشتیبانی به جای درخواست از مشتری برای نصب برنامه خاصی، می تواند به آنها توصیه کند از وب سایت بازدید کرده و یک حساب کاربری ایجاد کنند، فرایند دیگری که باید با آن آشنا شوند.

چرا باید خدمات تماس از راه دور را در مشاغل خود بگنجانید؟

چرا باید خدمات تماس از راه دور را در مشاغل خود بگنجانید؟

پشتیبانی از راه دور عالی

سرویس تماس از راه دور احتمالاً بهترین سرویس پشتیبانی مشتری موجود است. این سرویس به مشتریان شما این امکان را می دهد تا صفحه دستگاه های خود را در زمان واقعی به اشتراک بگذارند و این امر باعث می شود متخصصان پشتیبانی شما بتوانند مشکلات آنها را شناسایی و برطرف کنند.

پشتیبانی از راه دور موبایل

اکثر برنامه های اختصاصی و برنامه های مرورگر وب با دستگاه های تلفن همراه سازگار هستند، بنابراین متخصصان پشتیبانی مشتری شما می توانند مشکلات مشتریان شما را، خواه توسط موبایل، تبلت یا رایانه استفاده کنند و برطرف کنند.

افزایش رضایت مشتری

دقیقاً مانند متخصصان پشتیبانی شما، مشتریان شما نیز از حل مشکلات خود در مدت زمان کوتاه خوشحال خواهند شد. گنجاندن سرویس تماس از راه دور در تجارت شما می تواند رضایت مشتری شما را به طرز چشمگیری افزایش دهد.