عملکرد شبکه تان برای بازدهی کسب و کارتان بسیار ضروری و حیاتیست. و وقتی پای نظارت بر عملکرد شبکه در میان باشد، هیچ چیز مهم تر از این نیست که بدانید چطور گم شدن بسته های داده ها را رهگیری و متوقف کنید.

بیایید با هم ببینیم چطور می توان بروز این مشکل مخرب را کاهش داده و متوقف کرد.

چطور گم شدن بسته های اطلاعاتی را کاهش دهیم؟

اگر وقت این را ندارید که علت گم شدن بسته های داده های شبکه تان را ریشه یابی کنید، اما همجنان می خواهید کیفیت انتقال داده هایتان را بهبود ببخشید، ما چند راه حل سریع برایتان ترتیب داده ایم:

سیستم تان را ری استارت کنید

آیا با این عبارت که “سیستم را خاموش روشن کردی؟” آشنایی دارید؟ خب، بسیاری از متخصصان پشتیبانی در قدم اول این راهکار را پیشنهاد می کنند، چرا که واقعا جواب می دهد. ری استارت کردن سیستم می تواند شبکه را ریفرش (refresh) کرده و شما را از شر باگ ها و گلیچ های کوچک خلاص کند.

از کابل به جای وای فای استفاده کنید

امروزه همه چیز از طریق وای فای به هم متصل است، اما کابل های اترنت می توانند به انتقال موفقیت آمیز اطلاعات تان کمک کنند. اما حتی بهتر از آن اتصال های فیبر-اوپتیک هستند. اتصالات فیبر-اوپتیک عملکرد بهتری در انتقال بسته های داده ها به مقاصد تعریف شده شان دارند.

اتصال خود را بررسی کنید

گاهی اوقات مشکل از آنچه که فکر می کنید واضح تر است. اتصال خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید تمامی کابل ها و پورت ها به درستی سر جای خود قرار گرفته باشند.

نرم افزار خود را آپدیت کنید

به خاطر داشته باشید که توسعه دهندگان بی دلیل هیچ آپدیتی منتشر نمی کنند. نرم افزار خود را آپدیت کنید تا از بروز باگ ها و گلیچ هایی که موجب ازدست رفتن بست های داده ها می شوند جلوگیری کنید.

سخت افزار های کهنه را جایگزین کنید

هیچ کس دلش نمی خواهد که روی سخت افزارها سرمایه گذاری کند، اما گاهی اوقات جایگزینی سخت افزار های کهنه و ناکارآمد با سخت افزار های جدید تنها راه موجود برای بالا بردن ظرفیت ها و بهینه سازی کسب و کارتان می باشد.

مصرف پهنای باندتان را بهینه کنید

چیز هایی مانند هدفون های بلوتوث، دوربین ها، اسپیکر ها، فایروال ها و غیره می توانند پهنای باند زیادی مصرف کنند. وقتی می خواهید بسته ها را بدون اینترفیس انتقال دهید لازم است بعضی از آنها را ببندید و یا غیرفعال شان کنید.

چطور از دست دادن بسته های اطلاعاتی روی کسب و کارتان تاثیر می گذارد؟

از دست دادن بسته های اطلاعاتی تاثیر متفاوتی روی کسب و کار ها دارد. این تاثیر عموما ناشی از پروتکل ها و استاندارد های مصرفی آنهاست. اگر کسب و کارتان از پروتکل TCP استفاده می کند، آنگاه با کاهش بسته های اطلاعاتی بیشتری به نسبت پروتکل های UCP مواجه خواهید شد.

در کل اهمیت چندانی ندارد که حین انتقال داده ها اندکی زمان از دست بدهید. اما به خاطر داشته باشید این کل ماجرا نیست و همچنان مقداری تاخیر در مکالمه تان تجربه خواهید کرد. بدین ترتیب اگر تماس های ویپ بسیاری برقرار می کنید و یا از نرم افزار هایی که پهنای باند بالایی می خواهند استفاده می کنید، در این موارد سرعت انتقال داده هایتان تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

از دست رفتن بسته های داده ها می تواند موجب بروز مشکلاتی حین تماس های ویپ و یا تماس های کنفرانس بشوند. اما راه هایی برای جلوگیری وجود دارند تا خیال تان راحت شود که چنین مشکلاتی رخ نمی دهد. با استفاده از PBX هاست شده و اتصال اینترنت فیبر-اوپتیک، بسته های اطلاعاتی تان دسته بندی شده اند و با موفقیت به مقصدشان می رسند.

بهترین ابزار های کاهش از دست رفتن بسته ها

مدیریت ویپ و کیفیت شبکه

مدیریت ویپ و کیفیت شبکه برای اطمینان از انتقال موفق در ویپ طراحی شده است. با نظارت بر داده ها از طریق Cisco’s Unified Communications و Avaya’s Aura Communication Manager، نرم افزار به شما اجازه می دهد دریابید چه چیزی موجب تاخیر در سیستم یا مشکلات دیگرتان شده است.

ناظر عملکرد شبکه

ناظر عملکرد شبکه یک راه حل برای نظارت چند منظوره روی شبکه است. با کمک دامنه ی وسیعی از ابزار های نظارت بر شبکه ، نرم افزار یک گزارش با جزئیات لازم از آنچه تمام مدت در سیستم تان می گذرد به شما خواهد داد. این نرم افزار بهینه ساز برای افرادی که باید بر شبکه های بزرگ نظارت کنند بسیار فوق العاده است چرا که منشا مشکل را در زمان کوتاهی مشخص می کند.

OpManager

OpManager ابزاری فوق العاده است، اما برعکس موارد بالا که برای تمام کسب و کار ها، از کوچک تا بزرگ مناسب بودند، این نرم افزار عملکرد بهتری روی شبکه های چند شعبه ای دارد. این نرم افزار رابط کاربری ای مرتب و قدرتمند دارد که نگاهی عمیق به زیرساخت های شبکه تان می اندازد. و بدین ترتیب مشکل منشا از دست رفتن بسته های داده ها را کشف می کند.