در پاسخ به سوال Freeswitch چیست باید گفت که در واقع یک نرم افزار و یک سیستم تلفنی متن باز است. این نرم افزار برای اولین بار در سال ۲۰۰۶ توسط یکی از برنامه نویسان متن باز به نام آنتونی مینسل به سراسر دنیا معرفی شد. این نرم افزار قابلیت این را دارد که هزاران تماس را به صورت همزمان مدیریت کند. در واقع آنتونی مینسل قبل از اینکه این برنامه را معرفی کند توسعه دهنده نرم افزار استریسک بود که با توجه به آشنایی او با این نرم افزار متوجه اشکالاتی در فری سوییچ شدند. در اصل هدف اصلی او از ساخت آن این بود که که یک نرم افزار تلفنی پایدار، گسترش پذیر و قابل پشتیبانی در سیستم عامل های مختلف و متفاوت باشد.

پس بعد از پی بردن به مشکلاتی که در نسخه اول وجود داشت نسخه ۱.۰.۰ آن در ماه می ۲۰۰۸ یعنی حدود دو سال بعد از نسخه اولیه معرفی گردید. که امروزه بعد از گذشت چندین سال بسیاری از کاربران از این نرم افزار استفاده کرده اند و هنوز هم برخی از برنامه نویسان و کاربران به دنبال بهتر شدن و پیشرفت این نرم افزار هستند. علاوه بر این موارد در مورد سوال Freeswitch چیست می توانیم بگوییم که این سیستم تلفنی تحت لیسانس mpl و همچنین با زبان برنامه نویسی c طراحی شده است و بر روی سیستم عامل های بسیاری همچون MAC، BSD، Linux Windows، Osx و همچنین در توزیع های Unix قابل اجرا می باشد.

ویژگی Freeswitch چیست

ویژگی Freeswitch چیست

از این نرم افزار برای ساخت سیستم های pbx، سرویس های IVR، ساخت دستگاه های یکپارچه و همچنین ویدئو کنفرانس ها به همراه چت و اشتراک گذاری تصویر استفاده می شود. طراحی این اپلیکیشن به گونه ای است که فقط به شبکه های مخابراتی که سخت افزاری خاص است اکتفا نمی کند و به عنوان یک پلتفرم کامپیوتر و برای استفاده روزانه از آن استفاده می شود.

در مورد ویژگی های FREESWITCH چیست باید بگوییم که یکی از ویژگی های بارز این نرم افزار این است که این اپلیکیشن حتما باید با برنامه C باز شود و تنها با این برنامه قابل اجرا است. و از طریق زبان های دیگری مثل php و PERL هم قابل اجرا و انجام است.

  • این نرم افزار در واقع برای استفاده از انواع و اقسام کتابخانه های نرم افزاری که در بازار موجود هستند و می شود از آن ها استفاده کرد طراحی شده است.
  • از ویژگی های دیگر آن این است که این اپلیکیشن از معماری ماژولار و قابل توسعه برخوردار است که دارای عملکرد های اصلی و محدودی در هسته اصلی است.
  • این نرم افزار در سیستم ها و پلتفرم های ویندوز، BSD، LINUX، MAC OSX قابل اجرا است و مجوز آن هم تحت عنوان MPL است.
  • ویژگی دیگر این که دارای رابط کاربری برنامه برای IVR است.
  • با این برنامه میتوان کنفرانس نرم افزاری برقرار کرد.
  • همچنین دارای کانال های صوتی با امواج ۸، ۱۶، ۳۲ و ۴۸ KHZ است.
  • ویژگی دیگر این برنامه این است که فایل ها و چیز های دیگری که بر روی این برنامه نصب شده است را به راحتی می توان پاک کرد.
  • این برنامه دارای انعطاف پذیری بالایی است که کار با این برنامه را برای کاربران بسیار راحت و آسان کرده است.

مزیت Freeswitch چیست

مزیت Freeswitch چیست

درباره ی این موضوع که مزیت Freeswitch چیست باید گفت که در مواقعی که از این نرم افزار استفاده می کنید می توانید به طور همزمان رسانه های مختلفی را که بر روی کامپیوتر شما قابل استفاده است را کنترل نمایید و از این اپلیکیشن برای برنامه هایی که مورد نظر شماست به بهترین نحو استفاده نمایید.

مزیت دیگر آن پشتیبانی پروتکل ها از این نرم افزار است که پروتکل های بسیاری وجود دارند که می توانند از این برنامه پشتیبانی کنند که از جمله آنها skype، google talk واست.

کاربرد نرم افزار Freeswitch چیست

کاربرد نرم افزار Freeswitch چیست

  • در مورد پاسخ به سوال کاربرد Freeswitch چیست باید گفت این نرم افزار علاوه بر کاربرد های مختلف که در برنامه نویسی دارد از آن در اهداف پزشکی هم استفاده می شود به این معنی که در بیمارستان ها برای برقراری تماس مستقیم با کادر درمان و بیمارستان هم از آن استفاده می شود.
  • علاوه بر این مورد در pbx های اداری مورد استفاده قرار می گیرد و برای این مورد می تواند کارایی خوب و مفیدی داشته باشد.
  • کاربرد دیگر این نرم افزار در این است که می توان از آن به عنوان یک ارائه دهنده ی خدمت استفاده کرد.
  • کاربرد دیگر این برنامه و نرم افزار در این است که افرادی بسیاری می توانند با این برنامه شغل های مناسبی را برای خود پیدا کنند اما نکته و شرط آن در این است نحوه کار با این برنامه را به طور کامل بدانند و در مورد این برنامه اطلاعات و مطالعه کافی داشته باشند. همچنین برای نحوه آشنایی با این برنامه می توانند که آموزش های مختلف که در این زمینه است را بیاموزند و یا در کلاس های مربوط به آن شرکت کنند.

پس به طور کلی برای این که کاربرد های این برنامه را بدانیم بهتر است که با این برنامه بیشتر آشنا شویم و طرز کار با آن را بیاموزیم.