در مورد فری سوییچ چه می دانید؟ آیا تابحال از آن استفاده کرده اید؟

فری سوییچ را می توان اجرایی پیش فرض برای PBX یا Softswitch در نظر گرفت. so یا dll مواردی هستند که در ساختار فری سوییچ می توانند به عنوان هسته ی مرکزی معرفی شوند.

سیستم مدولاری که در ساختار این نوع از سوییچ ها وجود دارد باعث می شود به راحتی بتوانید سیستم خود را گسترش داده و آن را ارتقا دهید.

مزیت های استفاده از فری سوییچ

زمانی که از آن استفاده می کنید می توانید برنامه هایی که مدنظر دارید را با زبان های مختلفی بنویسید. از جمله  این زبان ها می توان به C, Lua, Java,  NET, Javascript/ECMAScript, Python, Perl و… اشاره کرد که می توانند در انجام کارهایی شما بسیار موثر واقع شوند.

به دنبال خدمات VoIP هستید؟

ما با بهره‌گیری از متخصصین مجرب و آموزش دیده و همچنین با تکیه بر اصل مشتری‌مداری مدعی ارائه خدمات با بالاترین کیفیت به شما می‌باشیم.
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.

مزیت های استفاده از فری سوییچ

زمانی که از این نوع پلتفرم استفاده می کنید می توانید رسانه های مختلفی را برروی یک کامپیوتر کنترل نمایید و از آن در برنامه هایی که مدنظرتان است به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

از جمله پروتکل هایی که می توانند از این پلتفرم پشتیبانی کنند Skype، Google Talk، Sofia-SIP و… می باشند که می توان به آن ها اشاره کرد.

نحوه کارکرد فری سوییچ

نحوه کارکرد فری سوییچ

این پلتفرم را می توان برنامه ای درنظر گرفت که مبنای آن تغییر است. با استفاده از این برنامه می توان کانال های مختلفی را از طریق راه های گوناگونی به یکدیگر متصل کرد و با استفاده از آن ها کارهایی که مدنظر کاربر است را به راحتی انجام داد.

نکته دیگری که در مورد این برنامه باید مورد توجه قرار گیرد راه های اتصالی می باشند که در این نوع از سوییچ ها از آن ها استفاده شده است. ماژول از جمله ی این راه های ارتباطی می باشند که به وسیله ی mod_sofia به سیستم های SIP متصل خواهند شد و در انجام هرچه بهتر کارها کمک کننده خواهند بود.

یکی دیگر از راه های ارتباطی که برای این نوع از پلتفرم ها تعبیه شده است از طریق mod_skypiax می باشد که به اسکایپ متصل خواهند شد.

دقت داشته باشید که این ماژول ها می توانند به API ها نیز متصل شوند و فری سوییچ هایی که می خواهید را به شما تحویل دهند.

برای اینکه درک بهتری از کارایی فری سوییچ داشته باشید خانه ای را در نظر بگیرید که دارای اتاق های مجزایی می باشد و هرکدام از آن اتاق ها نیز دارای بلندگوهای مخصوص به خود می باشند.

برای کنترل کردن این بلندگوها و ارتباط دادن آن ها با یکدیگر باید از وسیله ای استفاده کنید که بتواند این کار را به راحتی برای شما انجام دهد. ماژول ها از جمله ی این موارد هستند که می توانید از آن ها استفاده کنید.

وسیله ای که باعث می شود بتوانید بلندگوها را به یکدیگر ارتباط دهید و با استفاده از آن ها بتوانید یک فیلم و یا آهنگ را به صورت همزمان پخش کنید. هم چنین با استفاده از آن ها می توانید از دو یا چند بلندگو استفاده کنید در حالی که بقیه خاموش هستند و کارایی ندارند.

یکی از مواردی که باعث محبوبیت فری سوییچ شده است این است که امکان اتصال SIP به وسیله  mod_sofiaبه فری سوییچ ها وجود دارد. این ویژگی باعث شده است که عملکرد فری سوییچ با  سیستم عامل هایی مانند PBX متفاوت باشد.

ویژگی های فری سوییچ

ویژگی های فری سوییچ

  • یکی از ویژگی های که می توان در این نوع از پلتفرم ها به آن اشاره کرد توانایی حذف کردن راحت فایل ها و مواردی است که برروی آن نصب خواهند شد.
  • زمانی که اقدام به نصب فری سوییچ می کنید بعد از اتمام نصب فایلی به نام “xml” در قسمتی که نصب برنامه را انجام داده اید باز می شود که در این قسمت امکان بارگیری پیکربندی برای شما فراهم می شود.
  • بعد از نصب پوشه ای که برای فری سوییچ باز شده است شامل onfiguration, dialplan, directory و phrases خواهد بود که از طریق آن ها می توانید تمامی کارهای مربوط به شغل خود انجام دهید.
  • یکی از ویژگی هایی که نصب فری سوییچ می تواند داشته باشد این است که قسمت Dialplan و Directory بخش هایی هستند که داخل پوشه ی نصب قرار دارند و می توانند بروزرسانی شوند.
  • دقت داشته باشید زمانی که کاربر جدیدی را به پلتفرم خود اضافه می کنید امکان دریافت reloadxml آن ها نیز برای شما میسر خواهد شد.
  • بخش دیگری که در این پلتفرم از اهمیت برخوردار می باشد قسمت xml می باشد. این قسمت شامل تنظیماتی است که می تواند بر عملکرد کلی سوییچ تاثیر بگذارد. هم چنین در این بخش می توانید به کدکس هایی دسترسی داشته باشید که می خواهید آن ها را به صورت پیش فرض مورد استفاده قرار دهید.
  • انعطاف پذیری بالا هنگام استفاده از فری سوییچ قابلیت دیگری می باشد که استفاده از ابن برنامه را برای کاربران خود بسیار راحت تر کرده است.

استفاده از فری سوییچ در مکان های مختلف

گذشته از مواردی که در مورد فری سوییچ ها توضیح داده شد، این پلتفرم ها دارای استفاده های دیگری نیز می باشند از جمله اینکه می توان از آن ها برای اهداف پزشکی برای برقراری تماس مستقیم با کادر بیمارستانی استفاده کرد.

PBX  های اداری از دیگر مواردی هستند که استفاده از این برنامه می تواند برای آن ها مفید واقع شود.

استفاده ی دیگری که از فری سوییچ ها می شود این است که می توان از آن ها به عنوان ارائه دهنده ی خدمات استفاده کرد.

نکته ی دیگری که در استفاده از فری سوییچ بهتر است بدانید این است که افرادی که نحوه ی کار با آن ها را می دانند به راحتی می توانند برای خود شغل های مناسبی پیدا کنند.