انتخاب یک سیستم پروتکل صدا بر اینترنت (ویپ) ممکن است گاهی اوقات بسیار گیج کننده باشد. زیرا همیشه گزینه ها و تنظیمات بسیاری برای انتخاب درسیستم ویپ وجود دارد.

برای کمک به شما در مسیر ارتقاء سیستم تلفنی تان، لیستی از ۶ باید ها و نباید های پیش از راه اندازی سیستم ویپ تدارک دیده ایم.

باید و نبایدها در مسیر راه اندازی سیستم ویپ

باید: نیازهای ویپ تان را محاسبه کنید

اینکه از الان بدانید که سال آینده به چند خط تلفن نیاز خواهید داشت، به شما کمک می کند تا به برنامه ریزی های دقیق و موثر تری برسید. هر خط تلفن تقریبا چند تماس در روز دارد؟ دفتر شما از پس چند تماس هم زمان بر می آید؟ آیا تمام کارمندان در یک دفتر هستند یا دفاتر دیگری هم دارید، یا اینکه تمام کارمندان تان دورکار هستند؟

این سوال ها به طور شگفت انگیزی با نتایج تان حین تعویض به سیستم تلفن ابری مرتبط هستند.

به طور کلی بهتر است لیستی از نیاز ها و جزئیات منحصر به فرد کسب و کارتان داشته باشید و موقع جستجو برای ارائه دهنده ی مناسب به آن لیست مراجعه کنید.

به دنبال خدمات VoIP هستید؟

ما با بهره‌گیری از متخصصین مجرب و آموزش دیده و همچنین با تکیه بر اصل مشتری‌مداری مدعی ارائه خدمات با بالاترین کیفیت به شما می‌باشیم.
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.

نباید: فکر کنید حتما به تلفن های ویپ نیاز دارید

درست است که تلفن های ویپ سخت افزار هایی قدرتمند بوده و می توانند میانگین کیفیت صدا در تماس را بالا ببرند. اما نوآوری برخی سازندگان موجب شده است که دیگر تلفن های ویپ یک الزام نباشند.بسیاری از ارائه دهندگان ویپ نیز نرم افزار های سافت فون برای کامپیوتر ها و تلفن های همراه عرضه می کنند.

با یک هدست و لپ تاپ می توانید مانند یک کارمند دورکار از تلفن تجاری تان در هر نقطه که بخواهید استفاده کنید. بالا بردن کیفیت تجربه تماس نباید الزاماً کار پرخرجی باشد.

شما می توانید با استفاده از اینترنت LTE تلفن همراه تان با کیفیت صدای HD در رستوران و یا کافه تماس بر قرار کنید. امروزه دیگر ضرورتی بر حضور بسیاری از کارمندان در محل کار وجود ندارد، پس چرا تلفن هایشان باید در دفتر بمانند؟!

تلفن های ویپ می توانند میانگین کیفیت صدا در تماس را بالا ببرند

باید: امنیت ویپ تان را جدی بگیرید

کاربران و ادمین ها باید برای محافظت از ارتباطات شان از پسورد های بسیار قوی استفاده بکنند. از به اشتراک گذاشتن رمز عبورتان اکیداً خودداری کنید، چرا که ممکن است رمز عبورتان به دست شخص نابکاری بیافتد.

حتی با ترجمه آدرس شبکه (NAT) باز هم باید سیستم عامل روتر تان را آپدیت کنید. این آپدیت ها عملکرد و امنیت سیستم تلفن تان را بالا برده و خیال همه را راحت می کند.

تاریخچه ی تماس هایتان را به دنبال تماس های مشکوک بررسی کنید، این گونه به طور هم زمان  هم از کلاهبرداران پرهیز کرده، و هم از اطلاعات مشتریان تان محافظت کنید. همچنین فراموش نکنید که با تماس های کدگذاری شده ی ویپ، همیشه خیال تان از شنود شدن مکالمات تان راحت است.

نباید: به کیفیت بد تماس عادت کنید

عوامل بسیاری بر کیفیت صدا، کیفیت اینترنت و ثبات آن تاثیر می گذارند. برای مثال اینکه اگر تماس از یک شبکه تلفن سنتی (PSTN) عبور کند، یا مدل تلفنی که از آن استفاده می کنید هم می تواند روی کیفیت صدا و کیفیت و ثبات اینترنت تاثیر بگذارد.

هدف ما در اینجا کنترل هر عنصریست که قادر به کنترل آن هستیم. با ارائه دهنده اینترنت تان تماس بگیرید و درخواست نظارت بلند مدت بر اتصال اینترنت تان بکنید تا مطمئن شوید بسته های اطلاعاتی مفقود نشده و سیگنال دهی با اختلال مواجه نباشد. مفقود شدن بسته های پستی به معنای قطع شدن صدا در بخش هایی از تماس تلفنی تان است.

باید: از قابل پورت بودن شماره تلفن تان مطمئن شوید

تمام ارائه دهندگان نمی توانند از پس پورت کردن تمام شماره ها بر بیایند. بعضی ارائه دهندگان ویپ خود می توانند منتقل کننده باشند، و یا میتوانند با یک منتقل کننده همراه شوند تا اتصال را به شماره تلفن شما برسانند. هرچه دورتر باشید خدمت رسانی ارائه دهنده به شماره تلفن متعلق به آن منطقه سخت تر می شود.

وقتی با ارائه دهنده سیستم ابری تان در حال مذاکره هستید بهتر است از او درباره ی قابل پورت بودن شماره تلفن تان پرس و جو کنید. این بهتر از آن است که یک ارائه دهنده را انتخاب کنید و سپس متوجه شوید که نمی توانند شماره تلفن تان را پورت کنند.

نباید: از آموزش ها پرهیز کنید

می دانیم که خواندن دفترچه های راهنما چندان لذتبخش نیست. اما برای سیستم تلفنی تان بهتر است مطالعه ای داشته باشید تا بدانید چطور سیستم تان را بر اساس نیاز های کسب و کارتان منطبق کنید.

اگر به وبلاگ روترنت مراجعه کنید آموزش ها و راهنماهایی در تمام زمینه های ویپ برایتان موجود است.

هر ذره دانشی که داشته باشید به کاهش زمان کمک و مشورت خواستن تان کمک کرده و به کسب و کارتان ارزش می بخشد.

امیدواریم این باید ها و نباید به شما در مسیر ارتقاء سیستم تلفنی تان کمک کرده باشد. فکر می کنم هم اکنون متوجه شده باشید که راه اندازی سیستم ویپ ساده تر از آن چیزیست که تصور می کنید.