Phone IP، تلفن IP یا آی پی فون به هر سیستم تلفنی گفته می شود که از اتصال اینترنت برای ارسال و دریافت داده های صوتی استفاده می کند. برخلاف تلفن معمولی که از خط ثابت برای انتقال سیگنال های آنالوگ استفاده می کند، تلفن های تحت شبکه از طریق روتر و مودم به اینترنت متصل می شوند.

اولین Phone IP در دسترس عمومی، از اوایل سال ۱۹۹۵ وارد بازار شد. اما در مقایسه با یک سیستم تلفن استاندارد، کیفیت صوتی پایینی داشت و بسیار گران بود

از آن زمان به بعد، فناوری تلفن مبتنی بر اینترنت با جهش بالایی، پیشرفت کرده است تلفن تحت شبکه، اکنون کیفیت صدای HD، هزینه های اجرای ارزان تر و ویژگی های پیشرفته تلفن های تجاری را ارائه می دهد. و دیگر نیازی به سرمایه گذاری اولیه نیست.

در این مقاله ما به شما توضیحات کاملی درباره تلفن IP می دهیم. تلفن های آی پی اصلی ترین تجهیز در مراکز تلفن تحت شبکه می باشند.

به دنبال خدمات VoIP هستید؟

ما با بهره‌گیری از متخصصین مجرب و آموزش دیده و همچنین با تکیه بر اصل مشتری‌مداری مدعی ارائه خدمات با بالاترین کیفیت به شما می‌باشیم.
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.

 

IP Phone چگونه کار می کند؟

سیستم های IP Phone از پروتکل اینترنت IP یا سایر پروتکل های دیجیتال برای انتقال ارتباطات صوتی از طریق اینترنت استفاده می کنند. اگر از سیستم IPPBX استفاده می کنید، داده ها به صورت دیجیتالی بر روی شبکه محلی (LAN) منتقل می شوند و سپس به سیگنال های صوتی آنالوگ تبدیل شده و به PSTN ارسال می شوند.

با این حال به دلیل سخت افزار پیچیده و هزینه های نصب، IPPBX دیگر راه حل اصلی نیست.

hosted VoIP به محبوب ترین راه حل تلفن IP تبدیل شده است، که به شما اجازه می دهد مشاغل از ویژگی های پیشرفته PBX بدون نصب سخت افزار در محل استفاده کنند.

در اینجا نحوه عملکرد سیستم VoIP آورده شده است:

سیستم VoIP چگونه کار می کند؟

با استفاده از hosted VoIP، تلفن تحت شبکه شما، داده های دیجیتالی را از طریق اینترنت برای ارائه دهنده سرویس شما ارسال می کند. ارائه دهنده سرویس شما مسیریابی تماس ها، صف های تماس و همه موارد دیگر را در cloud انجام می دهد.

همچنین می توانید از SIP trunking برای اتصال یک IP PBX قدیمی به یک ارائه دهنده سرویس VoIP مدرن استفاده کنید تا از ویژگی های آن استفاده کنید.

چه تفاوتی بین ویپ و تلفن آی پی وجود دارد؟

این اصطلاحات اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند، اما تفاوت ظریفی بین آنها وجود دارد. تلفن آی پی هر سیستمی را که در ارتباطات از راه دور مبتنی بر اینترنت باشد، از جمله نمابر و سایر سیستم ها، توصیف می کند.

در ابتدا اصطلاح VoIP (پروتکل صوتی از طریق اینترنت) خاص تر بود. این تنها به فناوری استفاده شده برای ایجاد و دریافت تماس تلفنی از طریق اینترنت گفته می شود.

در سال های اخیر، حتی ارائه دهندگان خدمات VoIP و شرکت های ارتباط از راه دور شروع به استفاده از این اصطلاحات به جای یکدیگر کرده اند. IP Phone و VoIP هر دو سیستم تلفنی را پوشش می دهند که از LAN (شبکه محلی) برای اتصال به اینترنت از طریق مودم / روتر استفاده می کنند.

پروتکل های VoIP و کدک های صوتی

Phone IP به پروتکل های متن باز متنوعی برای انتقال داده از تلفن، به ارائه دهنده خدمات متکی است.

سه ​​مورد رایج  از این پروتکل ها وجود دارد:

  • پروتکل SIP
  • پروتکل ۳۲۳
  • پروتکل های RTP / RTCP

اینکه آی پی فون از چه پروتکل هایی استفاده می کند به نحوه تنظیم سیستم تلفن و همچنین ارائه دهنده خدمات VoIP بستگی دارد.

برای ارسال مؤثر داده های صوتی از طریق اینترنت، به روشی برای فشرده سازی آنها نیاز دارید. و از آنجا که تلفن ها داده ها را به صورت بلادرنگ توزیع می کنند و تمرکز آنها روی صدای انسان است، نمی توانند از رمزگذارهای عمومی مانند MP3 استفاده کنند.

چرا بسیاری از مشاغل سوئیچ را انجام می دهند؟

چند مزیت اصلی وجود دارد.

تا ۶۰% ارزان تر از تلفن ثابت هستند

برای مبتدیان، ویپ به طور قابل توجهی ارزان تر از برنامه های تجاری سنتی است. تغییر به یک برنامه ویپ نامحدود، می تواند تا ۶۰%  نسبت به یک طرح ثابت تجاری قابل مقایسه صرفه جویی کند.

ویژگی های بیشتر بدون سخت افزار اضافی

IP Phone همچنین تجارت شما را قادر می سازد، بدون نیاز به سرمایه گذاری در سخت افزارهای اضافی، به ویژگی های پیشرفته دسترسی پیدا کند. برای مثال: مسیریابی پیشرفته تماس، متصدی خودکار، ضبط تماس، تلفن گویا، پیام رسانی فوری و کنفرانس ویدیویی

ادغام آسان با CRM و سایر ابزارهای تجاری

VoIP همچنین ادغام ارتباطات صوتی با CRM و سایر ابزارهای تجاری را بسیار ساده تر می کند. توانایی متمرکز کردن داده ها و ارائه خدمات مداوم به مشتری در چندین کانال (با هزینه کمتر) تلفن آی پی و VoIP را برای بسیاری از مشاغل بی دردسر می کند.

آی پی فون در تجارت

مزایای آی پی فون در محیط های شرکتی بسیار زیاد است، اما بیشتر به دلیل ملاحظات مربوط به زیرساخت ها و قبض های ماهانه تلفنی محدود می شود. راه حل های VoIP PBX مدرن، مانند ۳CX، به شرکت ها امکان می دهد سیستم را روی سخت افزارهای موجود و غیر اختصاصی و همچنین دستگاه های کم هزینه مانند Mini-PC اجرا کنند.

اکنون سیستم های تلفنی تجاری قادر به ارائه خدمات بیشتر به شرکت های استاندارد تماس تلفنی هستند. تلفن تحت شبکه در حال توسعه راه حل های ارتباطی یکپارچه است که می تواند یک بسته ارتباطی کامل را به صورت یکجا فراهم کند تا از طریق یک شبکه واحد و در یک سیستم عامل قابل اجرا باشد. این بدان معناست که مشاغل می توانند به راحتی از طریق یک سرویس تماس ها را مدیریت کنند، از کنفرانس ویدیویی استفاده کنند، چت کنند و موارد دیگر. این راه حل ها همچنین به کاربران امکان می دهد از طریق تلفن های هوشمند و رایانه خود، با استفاده از برنامه ها یا کلاینت های وب، تماس تلفنی VoIP برقرار کنند.