اگر به تازگی یک کسب و کار کوچک راه انداخته اید و یا قصد توسعه کسب و کار خود را دارید، احتمالا یکی از اولین سوالاتی که برایتان پیش می آید این است که از کجا یک شماره تلفن تجاری به دست بیاورم؟

برای سرآمد شدن در میان انبوه کسب و کار های موجود، باید شماره تلفن تجاری شخصی سازی شده ی خود را داشته باشید. وقتی پای سیستم های تلفن ابری به میان می آید آن قدر گزینه ها زیاد هستند که ممکن است همان اول کار شما را گیج و کلافه بکنند.

پس بیایید برویم سراغ اصل مطلب تا به شما بگوییم چگونه در ۳ قدم آسان و ساده می توانید به شماره تلفن تجاری خود برسید:

  1. انتخاب یک سیستم تلفن تجاری
  2. رزرو کردن شماره تلفن های تجاری تان
  3. انتخاب تلفن ویپ برای کسب و کارتان

انتخاب یک سیستم تلفن تجاری

انتخاب یک سیستم تلفن تجاری

پیش از آنکه بتوانید تماس های مشتریان را دریافت کنید، لازم است یک سیستم تلفنی طراحی شده برای مصارف تجاری تهیه کنید. شرکت ها عموماً نیاز به خدمات بیشتری دارند؛ طوری که سرویس های رایگانی مانند Google Voice برایشان کافی نخواهد بود.

سرویسِ پشت شماره تلفن تان تفاوت اصلی را در کل ماجرا ایجاد می کند. چرا که همانطور که خودتان هم می دانید، بازار کار بسیار رقابتی ست.

ویژگی هایی که باید به دنبال شان باشید دستیار خودکار، دایورت تماس، ضبط تماس، و کنفرانس های صوتی می باشد. این ویژگی ها ابزار لازم را برای کارآفرینان جهت توسعه کسب و کارشان را فراهم می کنند.

کارآفرینان باید حساب ریز خرج کرد هایشان را داشته باشند. هزینه ی سیستم های تلفنی سنتی بسیار سنگین و کمر شکن است. کسب و کار های مدرن نمی توانند از پس این حجم از هزینه ی تلفن های سنتی بر بیایند.

پس چکار باید کرد؟

یک سیستم تلفن ابری با پروتکل صدا بر اینترنت (ویپ) گزینه ای به مراتب بهتر است. راه اندازی اش هم آسان تر و سریع تر است. به همین دلیل مناسب ترین گزینه برای کسب و کار های کوچک است.

انتخاب شماره های تلفن تجاری تان.

انتخاب شماره های تلفن تجاری تان.

پیش از آنکه یک شماره ویپ انتخاب کنید، باید تعداد گزینه های موجود برایتان را بدانید. بسیاری از ارائه دهندگان در میان شماره های پیشنهادی شان، شماره های بدون ارزش افزوده و شماره های محلی هم وجود دارد.

اگر همین حالا هم شماره تجاری دارید لازم نیست که عوضش کنید!

طی یک فرآیند که با نام پورت کردن شناخته می شود قادر خواهید بود که شماره تجاری تان را بی هیچ مشکلی به شماره ویپ تان تبدیل کنید.

برای کمک به شما در انتخاب کردن، لیستی از انواع شماره تلفن ها و خصوصیات شان فراهم کرده ایم تا ببینید کدام برای کسب و کارتان مناسب تر است.

انواع شماره تلفن های تجاری

انواع شماره تلفن های تجاری

۳ نوع شماره تلفن تجاری وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. در لیست زیر ما آنها را بر اساس نوع شان تفکیک کرده ایم و معرفی نامه ای برای هر کدام ترتیب داده ایم تا تا ببینید در نهایت کدام یک توجه تان را جلب خواهد کرد.

شماره تلفن های محلی

تقریبا هر کسی از عهده ی تهیه ی یک شماره تلفن محلی بر می آید. می توان آنها را شرکت مخابرات محلی و یا Google Voice تهیه کرد. راه اندازی شان بسیار ساده و سریع است. به انتخاب خودتان کد یک منطقه را انتخاب می کنید و می توانید از همان روز شروع به کار کنید.

شماره تلفن های بدون ارزش افزوده

شماره های بدون ارزش افزوده کد های ناشناس دارند که محلیت آنها مشخص نیست. یکی از مزایای خطوط بدون ارزش افزوده این است که باعث می شود به دید مشتریان تان حرفه ای تر جلوه کنید. از طریق ارائه دهنده تان باید این خطوط را تهیه کنید، راه اندازی اش سریع است و حتی می توانید آن را روی خط دیگزی دایورت کنید.

شماره تلفن های مجازی

آخرین گزینه ی موجود، شماره تلفن مجازیست. اما این گزینه ممکن است برای همه مناسب نباشد. این شماره ها بیشتر از آنکه یک خط تلفن برای دریافت و ارسال تماس باشند، کارایی پیغامگیر صوتی دارند؛ و یا برای دایورت کردن از آنها استفاده می شود.

شماره تلفن مجازی بیشتر گزینه ایست برای کسانی که تنها می خواهند تماس هایشان روی یک خط دیگر دایورت شود، زیرا با این شماره ها نمی توان با افراد دیگر تماس برقرار کرد.

برای کسب و کاری که می خواهد در بازار محلی حضور داشته باشد اما نمی خواهد تماس برقرار بکند، می تواند از شماره تلفن های مجازی برای سرویس ویپ ش استفاده کند.

انتخاب تلفن برای سیستم تلفن تجاری تان

انتخاب تلفن برای سیستم تلفن تجاری تان

پس از اینکه شماره تلفنی برای کسب و کارتان انتخاب کردید، دیگر آماده اید که با سیستم ویپ تان تماس برقرار کنید. هرچند برای استفاده از آن نیاز به یک دستگاه تلفن مبتنی بر آی پی دارید که با ویپ کار کند.

پروتکل سیپ به این معناست که تلفن رومیزی یا سافت فون تان به درستی با سیستم تلفنی تان کار می کند.

بسیار خب. هم اکنون هرچه برای گرفتن یک شماره تلفن تجاری لازم بود بدانید را می دانید. پس منتظر چه هستید؟ شروع کنید! ما منتظر تماس تان هستیم!