خدمات زیرساخت شبکه در واقع به خدماتی گفته می شود که به شما کمک می کنید یک شبکه را طراحی، پیاده سازی و اجرا کنید. در واقع به اجزای سخت افزاری و نرم افزاری شبکه که به منظور اتصال نود های شبکه به یکدیگر استفاده می شود زیرساخت شبکه گفته می شود. خدمات زیر ساخت شبکه فرآیندی است که در آن ابتدا به طراحی شبکه پرداخته و بعد از آن با کمک سخت افزارهای مختلف که شامل کابل های شبکه، سرورها، روترهای بی سیم ، سوئیچ و سایر عناصر شبکه به متصل کردن شبکه و اجرای آن اقدام می کنید.

شما باید شبکه کامپیوتری را به عنوان قلب کسب و کار خود در نظر بگیرید. برای این که این شبکه بتواند به درستی کار کند نیاز به خدمات پشتیبانی شبکه مناسب دارد. تیم ما آماده ارائه انواع خدمات زیر ساخت شبکه به سازمان ها و شرکت ها و کسب و کارهای بزرگ و کوچک است.

با کمک خدمات زیرساخت شبکه شما امکان برقراری ارتباط و خدمات موثر بین کاربران، برنامه ها، سرویس ها، دستگاه ها و موارد دیگر را در یک شبکه خواهید داشت.

برای این که نهایت بهره وری را در کسب وکار و یا هر فعالیتی که دارید انجام می دهید داشته باشید نیاز به تجهیزات عالی و با کیفیت است. برای اجرای یک عملکرد مطمئن و کارپایدار  نیاز به زیرساخت شبکه مستحکم و ایمن دارید. اگر زیر ساخت مناسب وجود نداشته باشد مشکلات امنیتی و تجربه کاربری ضعیف سازمان شما را در بر می گیرد همچنین می تواند بر بهره وری کارمندان شما تاثیر منفی بگذارد. همه این ها در نهایت منجر به صرف هزینه بیشتر و بی اعتباری برند شما خواهد شد. بنابراین درک اهمیت زیرساخت شبکه و آشنایی با فرصت ها و چالش هایی که ممکن است پیش روی شما قرار دهد برای مدیران مختلف کسب و کارها امری حیاتی و بسیار با ارزش است.

انواع خدمات زیرساخت شبکه کدامند؟

انواع خدمات زیرساخت شبکه کدامند؟

انواع خدمات زیرساخت شبکه شامل طراحی ، نصب ، آماده سازی خدمات و امکانات مورد نیاز برای راه اندازی یک شبکه و اتصال آن ها به منظور بهره برداری از شبکه است. زیرساخت شبکه هم خدمات پسیو شبکه و هم خدمات اکتیو شبکه را در بر می گیرد. انواع خدمات زیرساخت شبکه شامل موارد زیر است.

  • طراحی یک شبکه با کمک سخت افزار و نرم افزار های مربوطه
  • استفاده از تجهیزات پسیو مانند کابل ها، سوکت ها، پریزهای شبکه، رک، پچ کورد، پچ پنل و … با طراحی مناسب جهت کاهش قیمت پسیو شبکه
  • خدمات زیرساخت شبکه شامل نصب و راه اندازی و همچنین عیب یابی تجهیزات اکتیو شامل روترها ، سوئیچ ها و سیستم ها ومی شود.
  • نصب و راه اندازی لوازم جانبی شبکه مانند اسکنر ، سرور ، چاپگر و فکس و
  • پیاده سازی و اجرای شبکه و همچنین نگهداری شبکه
  • پیاده سازی شبکه بیسیم و تمامی موارد مربوط به آن
  • راه اندازی شبکه های vpn یا شبکه خصوصی مجازی
  • عیب یابی و همچنین تجزیه و تحلیل شبکه
  • عملیات مربوط به پیکربندی فایروال برای حفظ امنیت بیشتر شبکه
  • و

بهتر است در زمینه خدمات زیرساخت شبکه از متخصصان با تجربه استفاده کنید. پروژه هایی که زیر نظر افراد متخصص و حرفه ای انجام می شود کمترین مشکلات امنیتی و خرابی و نیاز به پشتیبانی فنی  را برای کارفرما در پی خواهد داشت و در وقت و هزینه شما برای راه اندازی یک شبکه صرفه جویی به عمل خواهد آورد.

چرا خدمات زیرساخت شبکه مهم ترین مولفه زیرساخت IT به حساب می آید؟

چرا خدمات زیرساخت شبکه مهم ترین مولفه زیرساخت IT به حساب می آید؟

اگرچه داشتن زیرساخت IT قابل اعتماد و همچنین افراد واجد شرایط بسیار مهم است، اما هیچ یک از آنها بدون خدمات زیرساخت شبکه کاملاً مناسب برای موفقیت کافی نیست. یک زیرساخت شبکه امکان برقراری ارتباط موثر و بدون مشکل را فراهم می کند که می تواند برای موفقیت هر تجارتی که از بستر های آی تی استفاده می کند بسیار مهم باشد. در واقع می توان گفت بدون زیرساخت شبکه، استفاده چندان زیادی از تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری صورت نخواهد گرفت. زیرساخت شبکه ایمن و قوی و همچنین پیاده سازی اصولی و درست شبکه می تواند در رسیدن به تعالی و موفقیت یک کسب و کار، سازمان و شرکتی که کارهای خود را بر بستر شبکه  انجام می دهد تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

هزینه خدمات زیرساخت شبکه به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه خدمات زیرساخت شبکه به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه خدمات زیرساخت شبکه چقدر است؟ این سوال سوالی بسیار مهم و کلیدی است که هر کسی قبل از اجرا و راه اندازی شبکه باید از خود بپرسد. در پاسخ باید بگوییم که هزینه زیر ساخت شبکه وابسته به عوامل مختلفی است، اما واقعیت مهمی که باید به آن توجه کنید این است که هر چقدر هزینه بیشتری پرداخت کنید و تجهیزات شبکه با کیفیت خریداری کنید مطمئناً کیفیت کار بهتر خواهد شد. توصیه ما به شما این است که در این زمینه با یک تیم حرفه ای و قوی مشورت کنید.

از جمله عواملی که در هزینه زیرساخت شبکه موثر هستند می توان به گستردگی شبکه، نوع شبکه، تعداد نودهایی که در شبکه قرار است وجود داشته باشد و  هزینه تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری واشاره کرد. در ادامه با مهم ترین عواملی که در هزینه خدمات زیرساخت شبکه موثر هستند بیشتر آشنا می شویم.

هزینه سرور شبکه

تخمین هزینه سرور شبکه یکی از اولین کاری است که باید انجام دهید. برای مثال اگر قصد دارید که یک سرور ویندوزی راه اندازی کنید به نسبت یک سرور لینوکسی هزینه بیشتری باید پرداخت نمایید.  توجه داشته باشید که انتخاب نوع روتر و سوئیچ در شبکه ای که می خواهید راه اندازی کنید و یا سایر تجهیزات سخت افزاری  بر اساس  سروری است که می خواهید به کار ببرید.

هزینه نرم افزارهای امنیتی شبکه

امنیت مهمترین مقوله در خدمات زیرساخت شبکه به شمار می رود. نرم افزارهای امنیتی هر کدام هزینه خاص خود را دارند. هر چقدر بخواهید میزان امنیت شبکه را بیشتر کنید شما نیاز دارید بابت زیر ساخت امنیتی شبکه هزینه بیشتری را بپردازید. خدمات امنیت شبکه روترنت راهکاری جامع برای تامین امنیت سازمات ها و شرکت ها می باشد. 

هزینه کابلکشی شبکه و تجهیزات سخت افزاری

هزینه مربوط به تجهیزات سخت افزاری و نصب آن ها مانند کابل کشی و نصب تجهیزات مختلف سخت افزاری نیز از جمله هزینه های زیرساخت شبکه به شمار می روند که باید بابت اجرای یک شبکه قوی و پایدار پرداخت کنید.

هزینه راهاندازی و پشتیبانی شبکه

از دیگر هزینه های خدمات زیرساخت شبکه مربوط می شود به هزینه راه اندازی و در نهایت پشتیبانی شبکه که با توجه به خدماتی که از تیم مربوطه دریافت می کنید می توانند متفاوت باشد.