زمانی که شما می خواهید دوربین مدار بسته برای محل کار  و یا منزل خود خریداری کنید بهتر است به خیلی از نکات برای خریدن دقت کنید تا دوربین مداربسته ای را که خریداری کردید بتواند سالیان سال برای شما به خوبی کار کند و طول عمر و کیفیت بالایی داشته باشد. شما قرار است برای خریدن دوربین هزینه بپردازید پس سعی کنید در هنگام خرید توجه و دقت خود را بالا ببرید تا بتوانید بهترین دوربین های مداربسته را خریداری کنید و از خریدن آن پشیمان نشوید.

مهم ترین ویژگی های دوربین های مداربسته

ما در اینجا به اصلی ترین و مهم ترین ویژگی های بهترین دوربین های مداربسته می پردازیم:

داشتن قابلیت کنترل از راه دور

داشتن قابلیت کنترل از راه دور

یکی از ویژگی های بهترین دوربین های مداربسته داشتن کنترل از راه دور می باشد یعنی زمانی که شما در محل کار و یا منزل خود نبودید به راحتی بتوانید با برنامه ی نصب شده روی گوشی خود و دسترسی به اینترنت به راحتی بتوانید منزل و محل کار خود را کنترل کنید. یکی از دوربین هایی که به دوربین IP معروف هستند این قابلیت را دارند که فقط به وسیله ی اینترنت کنترل می شوند. و قیمت بالاتری نسبت به سایر دوربین ها دارند.

با شرایط آب و هوا سازگاری داشته باشد

با شرایط آب و هوا سازگاری داشته باشد

زمانی که شما می خواهید برای ساختمان خود دوربین مدار بسته نصب کنید باید به این نکته توجه کنید که دوربین هم داخل و هم خارج از خانه نصب می شود پس باید به شرایط آب و هوایی منطقه ای که در آن زندگی می کنید توجه کنید و سعی کنید دوربینی را خریداری کنید که در برابر شرایط محیطی به خصوص بارش برف و باران مقاوم باشد و آسیبی نبیند. دوربین هایی که در برابر شرایط آب و هوایی سازگاری دارند قیمت بیشتری نسبت به سایر دوربین ها دارند اما مقاوم تر هستند و خیلی بهتر برای شما کار می کنند.

انتخاب اندازه و سایز مناسب

انتخاب اندازه و سایز مناسب

انتخاب اندازه مناسب هر دوربین بستگی به آن دارد که شما کجا بخواهید آن را نصب کنید. هرچند امروزه اندازه ی دوربین ها خیلی کوچک شده است و به زیبایی شکل ظاهری آن ها افزوده شده است.اما شما اگر می خواهید دوربین را در بیرون از ساختمان نصب کنید سعی کنید اندازه ی بزرگ تری را انتخاب کنید تا در معرض دید دزد ها و دیگر افراد باشد و نتوانند مزاحمتی برای شما ایجاد کنند اما برای نصب دوربین مداربسته در داخل ساختمان خود می توانید از سایز و اندازه کوچکتری استفاده کنید.

داشتن قابلیت شناسایی حرکتی

داشتن قابلیت شناسایی حرکتی

یکی از ویژگی های بهترین دوربین های مداربسته داشتن قابلیت شناسایی حرکتی می باشد. شناسایی حرکتی در دوربین های مداربسته به این معنی است که دوربین می تواند فعالیت های مشکوک را برای شما ثبت می کند و آن را به خوبی به شما نشان می دهد اما همه ی دوربین ها این این ویژگی را ندارند و بعضی از دوربین ها این قابلیت را دارند و و قیمت بیشتری نسبت به سایر دوربین ها دارد.

دوربین هایی که در عملکرد خود انعطاف پذیری داشته باشند

دوربین هایی که در عملکرد خود انعطاف پذیری داشته باشند

انعطاف پذیری در عملکرد یکی از ویژگی های بهترین دوربین های مداربسته می باشد. سعی کنید هنگام خرید دوربین به انعطاف پذیر بودن آن دقت کنید زیرا هنگامی که دوربینی را انتخاب می کنید که قدرت انعطاف پذیری داشته باشد آن دوربین به صورت دائم می چرخد و همه چیز را برای شما ضبط می کند و دیگر نیاز نیست چندین دوربین را نصب کنید. زیرا دوربین های چرخشی به تنهایی کار چند دوربین را انجام می دهند.

مجهز به سیستم صوتی و میکروفن

مجهز به سیستم صوتی و میکروفن

امروزه دوربین ها قابلیت ضبط صدا را با داشتن میکروفن را دارند. اما در زمان های گذشته فقط قابلیت ضبط تصویر را داشته اند. هنگامی که دوربین شما مجهز به میکروفن باشد علاوه بر تصویر صدا را هم ضبط می کند و در صورتی که شما نیازمند به شنیدن صدا را داشته باشید به خوبی به شما در این امر کمک می کند.

انتخاب دوربینی که در شب دید داشته باشد

انتخاب دوربینی که در شب دید داشته باشد

داشتن مادون قرمز و دید در شب از دیگر ویژگی های بهترین دوربین های مدار بسته می باشد. سعی کنید دوربینی را انتخاب کنید که مادون قرمز داشته باشد و در شب هم بتواند همه چیز را با بهترین کیفیت برای شما ضبط کند.

موارد ذکر شده از اصلی ترین ویژگی های بهترین دوربین های مداربسته می باشند و شما با دقت کردن به آن ها می توانید یک دوربین خیلی خوب و با کیفیت خریداری کنید تا بتواند سال های سال برای شما به خوبی کار کند.