داستان ما از آزمایشگاه های تحقیق رایانه ای دهه ۱۹۶۰ آغاز می شود: سرورهای دیوار به دیوار ، دفترهای پر از طرح و الگوریتم ها و لباس های شطرنجی بسیار زیاد. نسل اول دانشمندان رایانه ای که اصول اینترنت ، پروتکل ها و اصول راهنمای آن را توسعه می دادند ، پیشگام این ماجرا بودند. هدف ایجاد شبکه ای از ترمینال های رایانه ای بهم پیوسته بود که در نهایت از طریق داده های سوئیچ شده بسته ، معروف به ARPANET ، ارتباط برقرار می کنند.

اگرچه توسعه VOIP ارتباط تنگاتنگی با تاریخچه اینترنت دارد ، اما اولین قدم مستقیم به سمت VOIP،NVP(پروتکل صدای شبکه) بود که نشان داد امکان برقراری ارتباط صوتی در زمان واقعی از طریق یک شبکه سوئیچ شده بسته وجود دارد. در سال ۱۹۷۳ ، NVP با موفقیت برای سازماندهی و بسته بندی داده های صوتی رمزگذاری شده مورد استفاده قرار گرفت و اولین تماس تلفنی از طریق یک شبکه تغییر داده انجام داد.

در حالی که این نوآوری خود انقلابی بود – یک جایگزین دیجیتالی برای تلفن سنتی – فناوری های شبکه ی پشتیبانی محدود بودند. همزمان با توسعه سخت افزار ، نرم افزار ، پروتکل های شبکه و اینترنت ، برنامه های صوتی مبتنی بر اینترنت نیز توسعه یافتند. تا سال ۱۹۹۵ – بیش از ۲۰ سال بعد – بود که VOIP شکل گرفت. Vocaltec نرم افزار جدیدی را منتشر کرد که به هر کسی امکان می داد کامپیوتر خانگی خود را با سخت افزار اضافی به تلفن اینترنتی تبدیل کند.

با استفاده از پروتکل اینترنت همه گیر (IP) برای انتقال و دریافت ارتباطات صوتی ، می توان به راحتی از طریق وب با استفاده از همان مسیرها و سوئیچ های داده های عادی ، تماس برقرار کرد. گسترش اینترنت پرسرعت و باند پهن در دهه ۲۰۰۰ ، قابلیت اطمینان و در دسترس بودن، موفیقیت فناوری تجاری نوظهور را افزایش داد.

بنابراین در مورد توطئه تلفنی چطور؟

VOIPیک چیز ترسناک برای بازار تلفن سنتی است. پویا تر ، مقرون به صرفه و یکپارچه با فناوری داده ها است. از انعطاف پذیری اینترنت به جای زیرساخت های ثابت مورد نظر استفاده می کند و به ارائه دهندگان و کاربران VOIP گزینه دیگری برای همگرایی بازار سیستم تلفن قدیمی ساده (POTS) می دهد. این که VOIP دستکاری در بازار بوده است یا موفقیت دیگری در قرن ۲۰ بوده است را نمی توان با قطعیت گفت. اما اگر جنجالی درباره VOIP وجود داشت …

به دنبال خدمات VoIP هستید؟

ما با بهره‌گیری از متخصصین مجرب و آموزش دیده و همچنین با تکیه بر اصل مشتری‌مداری مدعی ارائه خدمات با بالاترین کیفیت به شما می‌باشیم.
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.

یک چیزی مثل این میشد….

AT&T غول ارتباطات از راه دور آمریکا ، قبلاً بزرگتر بود. پس از خرید رقبای متعدد ، در سال ۱۹۱۳ با دولت توافق نامه ای امضا کرد که به آن اجازه می داد ۷۰ سال (۷۰ سال!) انحصار صنعت را حفظ کند. این در اواسط دهه ۱۹۸۰ به پایان رسید ، زمانی که این شرکت مجبور شد شعبات مختلف خود را از هم جدا کند و بازار را برای رقابت واقعی باز کند.

تنها در سال ۱۹۹۵ و هنگامی کهVOIP وارد بازار شد ، صنعت ارتباطات تجاری از راه دور به طور قابل توجهی تغییر کرد. رهبران صنعت آن زمان – مانند بقیه – درک محدودی از شبکه جهانی وب در حال ظهور ، زیرساخت ها و نرم افزار آن داشتند. با ظهور اینترنت باند پهن چند سال بعد ، مخابرات امن شد. این واقعیت را اضافه کنید که AT&T شکاف بین ارتباطات از راه دور و فناوری رایانه را در طول دهه ۱۹۶۰ اعمال می کرد ، و این تنها زمانی بود که NVP و سایر فناوری ها با بودجه دولت توسعه یافتند که این دو صنعت ادغام شدند.

و گرچه ما از ایده VOIPبرای نجات مخابرات از شر شرور تلفن سنتی استفاده می کنیم ، اما می دانیم که موفقیت VOIP در واقع مدیون پتانسیل خام آن برای کاهش هزینه ها و ادغام با فناوری های داده است. اینترنت قبلاً نحوه درک ارتباطات ما را تغییر داده بود و این امر قبل از اینکهVOIPاز نظر تجاری قابل استفاده باشد ، بر مخابرات تأثیر می گذارد. VOIP به عنوان گسترش طبیعی حرکت به سمت فناوری دیجیتال ادامه یافت و در نهایت بر ارتباطات تجاری تأثیر گذاشت.

اولین سرویس VOIPدر ابتدا به صورت رایگان به بازار عرضه شد و نه به این دلیل که این ترفندی برای تضعیفBaby Bells بود ، بلکه به این دلیل بود که برای اولین بار یک سرویس تلفنی جزو صنعت POTS و خطوط تلفن ثابت نبود. ارتباطات صوتی از طریق زیرساخت های دسترسی عمومی هرگز امکان پذیر نبود. تا زمانی که هزینه دسترسی به اینترنت را پرداخت می کردید ، می توانید هر داده ای را که کامپیوتر شما از عهده آن برمی آید انتقال دهید.

این امر به ویژه در بازار از راه دور برای تماس های ارزان قیمت باز می شود. مشاغل بین المللی به دلیل اتهامات عوارضی چکش خورده بودند. به همین دلیل است که شرکتهای ارتباط از راه دور آمریکایی درخواست VOIP کرده اند و به همین دلیل در کشورهای جهان غیرقانونی یا به شدت محدود شده است.

VOIP به راحتی از پس انداز مردم و بهبود بازگشت سرمایه ، از سرمایه گذاری در زیرساخت ها گرفته تا هزینه های طولانی مدت استفاده می کند.