شرکت گرند استریم در سال ۲۰۰۲ تاسیس شد، دفتر مرکزی آن در بوستون (ایالات متحده آمریکا) و امکانات تولید این شرکت در چین (شنزن) واقع شده است. البته بعدا دفتر مرکزی آن در بروکلاین قرار گرفت و دفاتری را در در لس آنجلس، دالاس و سایر شهرهای چین نیز تاسیس کرد. در حال حاضر این شرکت از پیشروترین تولید کنندهها در صنعت انتقال دهنده صوتی / تصویری IP مبتنی بر شبکه و نظارت تصویری است. گرند استریم با محصولات فوق پیشرفته که هزینههای ارتباطی را کاهش میدهد، حفاظت از امنیت دادهها و بهره وری را افزایش میدهد و باعث شده است که گستره محصولات خود را به بازارهای مصرفی بسیار زیادی برساند.

سال ۲۰۰۳، اولین سال شروع تولید محصول، با رشد سودآوری و سرعت بالا این شرکت بود. گراند استریم از سال ۲۰۰۳ نرخ رشد سالانه مرکب (CAGR) ۲ رقمی را تجربه کرد. گرنداستریم دارای مجموعه‌‌ای گسترده از محصولات صوتی و تصویری پیشرفته، مشتریان سطح بالا، کانالهای توزیع و پایگاه استقرار گسترده در سراسر جهان است. این شرکت با ارائه محصولات مبتنی بر SIP استاندارد، همکاری گسترده‌‌ای را با شرکتهای مهم دنیا دارد. محصولات این شرکت در صنعت شبکه و تجهیزات تجاری ویژگیهای بینظیر، قیمت عالی و انعطاف پذیری بالای را در ارتباط با سایر رقبا ارائه میدهد.

متخصصان شرکت گرند استریم در صنعت VoIP، از طریق تحقیق و توسعه گسترده راه حل متنوع زیادی را به طیف گسترده‌‌ای از محصولات و خدمات voip خود اضافه کرده اند. طیف وسیعی از سیستمهای کنترل دسترسی گرند استریم میتوانند دسترسی پیش فرض را به دادهها و اطلاعات و همچین ردیابی و نظارت را به شرکتها ارائه دهند. همچنین محصولات گرند استریم صدا و تصویر اختصاصی را از طریق دستگاه مخابره داخل ساختمان ارائه میدهند. این طیف از لوازم و سیستمهای کنترل دسترسی همگی باعث شده‌‌اند تا ارزش بیشتری را برای شرکت ایجاد کنند چرا که اکثر محصولات مکمل هم هستند و زمانی که از همه تجهیزات به طور پیوسته استفاده میشود خدمات بیشتری را به شرکتها ارائه میدهند.

شرکت گرند استریم تجهیزات کاملی را به تمامی بازارها (کوچک، متوسط و بزرگ) را ارائه میکند که نقطه قوت این تجهیزات کیفیت و پایداری آنها میباشد. همچنین این شرکت از که کیفیت و پایداری این تجهیزات از نقاط قوت این برند میباشد. این کمپانی از اندک کمپانیهای است که تمام تجهیزات که برای یک شبکه VoIP نیاز دارد را فراهم میکند. وب سایت رسمی شرکت گرنداستریم http://www.grandstream.com/ میباشد که میتوانید تمامی اطلاعات لازم در مورد محصولات تولیدی شرکت و خدماتی را که ارائه میدهد و همچنین اهدافی را که در آینده برنامه ریزی کرده است را ببینید.

تاریخچه کامل شرکت گرند استریم

شرکت گرند استریم با شهرت جهانی، یکی از پنج تولید کننده بزرگ تجهیزات مخابراتی VoIP تلفن IP و IP –videonablyudenie) ا) ست. تمامی این تجهیزات که توسط شرکت گرند استریم تولید میشوند، از SIP استفاده میکنند. شبکههای گرنداستریم با بسیاری از جوایز که در این عرصه دریافت کرده است یکی از معتبرترین و پر افتخارترین شرکتهای حوزه کاری خودش میباشد.

این شرکت تولیدی با عرضه آداپتورهای VoIP شروع به کار کرد، که به دلیل قیمت پایین و قابلیت اطمینان بسیار سریع محبوبیت پیدا کرد. بلافاصله بعد از اینکه آداپتورها اولین تلفنهای IP برای استفاده در خانه را تولید کرد. در سال ۲۰۰۵۲۰۰۶، شبکه گرند استریم بخش جدیدی را توسعه داد که در این بخش تجهیزات متعددی را برای مشاغل کوچک و متوسط در سبد محصولات خود گنجاد، این محصولات شامل دروازههایVoIP، مجموعههای تلفن SIP برای دفتر و تلفنهای ویدیویی بودند. و همین محصولات جدید سبب شد تا شرکت به یک برند معتبر تبدیل شده و به سرعت وارد بازارهای بین المللی شود.

سال ۲۰۰۸ برای شرکت گرند استریم یک نقطه عطف بود، جایی که اولین مرکز تلفن تحت شبکه یا IPPBX خود را ارائه داد، که تحسین و طرفداران بسیار زیادی را دریافت کرد و خواستههای مصرف کنندگان را برآورده کرد. از سال ۲۰۰۸، سبد محصولات گرند استریم از تنوع بیشتری برخوردار بود و در این سبد محصولاتی را ارائه میکرد که در آن تجهیزاتی موجود بود که به راحتی شرکتها و حتی افراد میتوانستد با خرید آنها صوت، دیتا و تصویر را از طریق تلفن همراه انتقال دهند. سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳، این شرکت به طور فعال در تلاش بود تا با راه اندازی تولید دوربینهای مدار بسته مبتنی بر IP، دامنه فعالیت خود را گسترش دهد.

در سال ۲۰۱۴،  شرکت گرند استریم طیف وسیعی از دستگاههای SIP را برای تلفنهای اداری و ویدیویی به روز کرد و آنها را به فناوری مدرن صوتی HD و موارد دیگری مجهز میکرد. در سال ۲۰۱۵، این شرکت یک IP-PBX جدید را تولید و بر روی یک پلتفرم سخت افزاری پیشرفته و عملکرد نرم افزاری اجرا کرد که به نوبه خود یک انقلاب بزرگ به حساب میآید. محصول جدید شرکت که(IP-PBX UCM 6510) نام داشت ظرفیت زیادی را ارائه داد و از ۲۰۰۰ کاربر با ۲۰۰ تماس همزمان پشتیبانی میکند و مخصوص شبکههای ) ۱E ۱T ( میباشد.

در سال ۲۰۱۵ گرند استریم برای اولین بار از دستگاه جدید خود که جهت کنفرانس ویدیویی طراحی شده بود رونمایی کرد این محصول بعدا در سری GVC قرار گرفت و محصولات مشابه آن توسعه داده شد. در سال ۲۰۱۶، این شرکت سرورهای IP Video Talk را معرفی کرد. در حال حاضر یعنی سال ۲۰۲۰ این شرکت محصولاتش را میتوان در هر بازار و کشوری مشاهده کرد و نمایندگیهای مختلفی را در سراسر دنیا دارد.