پیش بینی نمی تواند واضح تر باشد: زمان رایانش ابری فرا رسیده است. همه گیری کوید ۱۹ اهمیت تصویب رایانش ابری را کاملاً واضح و روشن کرده است ، بنابراین بیایید ببینیم آیا نمی توانیم شک و تردید باقی مانده را آرام کنیم. اینجا چهار مورد از مهم ترین دلایلی وجود دارند که تردید شما را از بین خواهد برد:

پس انداز

بیایید برخی از مناطقی را که رایانش ابری در آزاد سازی بودجه شما می درخشد، چک کنیم.

اول از همه ، مرکز قدرت شما قرار است از شما تشکر کند – اگر بعد از انتقال به رایانش ابری هنوز هم اصلاً به آن نیاز داشته باشید. متقاضیان اجاره مرکز داده ها، هزینه های تعمیر و نگهداری ، سخت افزارهای گران قیمت را متحمل می شوند و فضای ابری می تواند همان بار را در کسری از قیمت مدیریت کند.

حتی اگر بسیاری از برنامه های قدیمی دارید که نمی توانید بلافاصله از پس انتقال کامل آن برآیید ، باز هم می توانید مقدار زیادی از زیرساخت های خود را به فضای ابری منتقل کنید و شروع به تحقق بخشیدن به این پس اندازها کنید.

پی بی ایکس استاندارد خود را با یک سرویس ابری جایگزین کنید که به عنوان بستری برای ارتباطات داده ای ، تصویری و صوتی عمل می کند.

تمرکز زدایی

استفاده از سرویس ابری برای تأمین نیازهای ارتباط از راه دور شما هدف دیگری غیر از صرفه جویی در هزینه است. این امر همچنین به طور چشمگیری یک فرآیند سودمند از هر مکان را برای همه آژانس ها تسهیل می کند.

قبل از این سال ، آسان ساختن کار در خانه دقیقاً در بالای لیست اولویت های بیشتر آژانس ها نبود. کوید ۱۹ دیدگاه بسیاری از مردم درباره ارزش داشتن نیروی کار غیرمتمرکز را تغییر داد. در حالی که بسیاری از کارمندان به دلیل گیر افتادن رایانه یا سایر سیستم عامل های خود در دفتر کار خود را از کار قطع کرده بودند ، کاربران فضای ابری می توانستند با دسترسی بسیار ایمن تری به داده ها از راه دور دسترسی داشته باشند.

در حالی که همه گیری یک روز کاملاً در آینه دید عقب خواهد بود ، تغییر مکان جامعه از دفاتر کار احتمالاً اثرات طولانی دارد. آمادگی برای اجازه فعالیت بیشتر افراد از هرجای دیگر ، در این زمان ها بسیار محتاطانه است.

مقیاس پذیری

اینکه بتوانید بودجه خود را دقیقاً با نیازهای خود مطابقت دهید ، کلیدی در کاهش هزینه ها است ، اما وقتی صحبت از قدرت پردازش می شود ، شما وارد یک قمار میشوید.

شما سخت افزاری را خریداری می کنید که فکر می کنید با تقاضا مطابقت دارد اما زیاده روی می کنید و پول هدر می دهید. شما خیلی کم خرید می کنید و نمی توانید تمام آنچه را برای پایان دادن به آن نیاز دارید بدست آورید.

می توانید به طور کلی از این سردرد جلوگیری کنید. مقیاس پذیری فضای ابری به معنای افزایش یا کاهش قدرت پردازش شما در هنگام تغییر نیاز است. به جای صرف روزها برای پیکربندی مجدد سخت افزار فیزیکی ، مدیران فناوری اطلاعات می توانند قدرت پردازش خود را در زمان واقعی و بدون دردسر اضافه یا کم کنند. احساس نخواهید کرد که در خارج از فصل بیش از حد و در طول کار خیلی کم خرج کرده اید. در حین حرکت ، فقط با چند کلیک همه چیز را تغییر دهید.

بازیابی فاجعه

از دست دادن داده های شما می تواند همراه با چنان احساس وحشتناکی عواقب نگران کننده ای داشته باشد، به طوری که سازمان ها مبالغ هنگفتی را پرداخت می کنند و سعی می کنند از آن جلوگیری کنند. این بدان معنی است که مقدار سنگینی از بودجه خود را در سایتهای فیزیکی که به کارمندان اختصاصی نگهداری نیاز دارند غرق کنید. در سرور های ظرفیتی یا هاست های فایروال ، روتر ها و… که می تواند زیرساخت شبکه شما را تضمین کند داده های مورد نیاز شما را فراهم می کند.

این یک سردرد گران قیمت و وقت گیر است.

شاید بیش از سایر مزایای موجود در این لیست ، فضای ابری می تواند مشکل دییس استر ریکاوری شما را با کارایی که اَدویل فقط می تواند آرزو کند ، به طور کامل درمان کند. اول از همه ، شما دیگر به هیچ سایت ثانویه با هر یک از نیازهای فیزیکی آن نیاز ندارید. از آنجا که همه چیز بصورت آنلاین و در چندین مکان ذخیره شده است ، فقط در چند دقیقه می توانید داده ها را بازیابی کنید.

به حداقل رساندن حسرت

رایانش ابری مفید است زیرا پشیمانی احتمالی شما را به حداقل می رساند. این شما را از حس گناه خرید یک قطعه سخت افزار گران قیمتی که  بعد از چند سال منسوخ شود نجات می دهد. دیگر متاسف نخواهید شد که برای مقدار مشخصی از نیازهای پردازش آماده شده اید تا دریابید که شما در یک فصل پر تقاضا به شدت بیشتر و بعداً به شدت کمتر نیاز دارید. وقتی اتفاق غیر منتظره رخ می دهد ، که همیشه هم رخ می دهد، شما ابراز تاسف نمی کنید که اینقدر قادر به کار در خانه نیستید زیرا همه چیز از نظر جسمی در دفتر شما متمرکز است. و اگر بدترین حالت اتفاق بیفتد و فاجعه ای رخ دهد ، شما هرگز غم از دست دادن تمام اطلاعات مهم خود را تجربه نخواهید کرد زیرا سخت افزار شما در آتش سوزی ، طغیان یا طوفان گرفتار شد. همه چیز دیجیتال است و در چندین مکان ذخیره می شود. یک راه حل واحد به ندرت می تواند این همه تسکین را ایجاد کند. ابر یکی از آنهاست.