مزایای ویپ (voip) به یک یا دو گزینه محدود نشده و این فناوری پیشرفته از مزایای قابل چشمگیری بهره مند است که در این مقاله به معرفی این مزایا و سپس به بررسی هر کدام از آن ها به صورت جداگانه می پردازیم. تمامی موارد نام برده شده در زیر از جمله مزایای voip محسوب می شوند.

به دنبال خدمات VoIP هستید؟

ما با بهره‌گیری از متخصصین مجرب و آموزش دیده و همچنین با تکیه بر اصل مشتری‌مداری مدعی ارائه خدمات با بالاترین کیفیت به شما می‌باشیم.
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.

 

افزایش قابلیت دسترسی

همانطور که گفته شد سیستم های ویپ مزایای زیادی دارد که یکی از اصلی ترین و مهم ترین مزایای voip بالا بردن قابلیت دسترسی می باشد. در صورتی که به دلیل مشغله های کاری فراوان و سایر مشکلات در طول روز نمی توانید به تمامی تماس های تلفنی که به شما می شود پاسخ دهید دو راه پیش رو دارید که گزینه های بسیار مناسبی نیز می باشد، یا تماس را به فرد دیگری از جمله همکاران و.. منتقل نمایید و یا اینکه فرد خط می تواند برای شما پیامی به صورت صوتی بگذارد که بعدا آن پیام را گوش کرده و با وی تماس بگیرید. مشخصه ی مبتنی بر ابر که در انگلیسی به آن cloud-based نیز گفته می شود سبب می شود تا کاربرد بدون هیچگونه محدودیتی در هر مکانی که استقرار دارد با دیگران تماس حاصل فرماید.

کیفیت صدای عالی

سیستم ویپ از کیفیت صدای بسیار بالا و مناسبی بهره مند می باشد که می توان از این طریق بهترین مکالمه های تلفنی را با دوستان و آشنایان برقرار کرد. تمامی سیستم ها، انواع ابزار ها وبه مرور زمان تغییر یافته و بسیار پیشرفته تر از سری های پیشین خود می شوند، سیستم voip نیز به همین صورت می باشد! منظور از این جمله این است که مشخصه ی صدای با کیفیت و عالی از طریق ویپ به این معنا نیست که این سیستم از همان ابتدا این مشخصه را با خود به همراه داشت! بلکه در زمان های اولیه که از آن استفاده می کردند دارای صدایی کاملا بی کیفیت بود که افراد قادر به فهمیدن کامل جملات خود نبودند.

ما در زندگی مدرن امروزی و با پیشرفت علم و تکنولوژی می توان به کمک ویپ بهترین تماس های صوتی و تصویری را با دوستان و آشنایان برقرار کرده و از کیفیت صدای بالا لذت برد.

امنیت بسیار بالا

اگر بخواهیم این سیستم را با سایر سیستم های مخابراتی آنالوگ مقایسه کنیم می توان به این نتیجه رسید که امنیت ویپ  (voip) بسیار بالاتر از سایر سیستم ها می باشد. در نتیجه یکی دیگر از مزایای voip را می توان امنیت قوی آن تلقی کرد. به طور مثال برای اینکه بتوان به سیستم ویپ وصل شد ابتدا باید کاربران به دقت مورد بررسی و شناسایی قرار گیرند، این در حالی است که برای متصل شدن به سایر سیستم های آنالوگ هیچگونه شناسایی سختی صورت نمی گیرد. علاوه بر این در سیستم ویپ می توان مکالمات را از طریق ارسال بر روی VPN رمزگذاری نمود.

ادغام گوشی با رایانه شخصی

در زندگی امروزی از نرم افزار های تلفنی SoftPhone روز به روز بیشتر استفاده شده و کاربرد آن ها نه تنها در سازمان ها بلکه به منازل افراد نیز راه یافته و به گونه ای می توان گفت این نرم افزار ها جایگزینی مناسب برای IP-Phone محسوب شده و به راحتی می توان از آن ها استفاده نمود.

کاهش نیاز به نیروی انسانی

استفاده از سیستم ویپ سبب می شود تا شرکت ها، سازمان ها و انواع کمپانی ها به افراد کمتری به عنوان نیرو های کار همچون منشی ونیاز داشته باشند. بنابراین شرکت های بزرگ و کوچکی که تمایلی به استخدام منشی ندارند می توانند با استفاده از سیستم voip از حضور افرادی همچون منشی در شرکت خود بی نیاز شوند. شاید برای بسیاری از افراد سوال باشد که یک سیستم هرچند که پیشرفته باشد چگونه می تواند خدمات یک منشی را انجام دهد؟ نحوه ی کار این سیستم در چنین شرایطی به گونه ای است که تماس های دریافتی را به صورت پیام سیو کرده و آن را به قسمت مربوطه ارسال می کند. بنابراین می توان کاهش نیاز به منشی را نیز یکی دیگر از مزایای ویپ در نظر گرفت.

عدم نیاز به سیم کشی مجزا

دردسر سیم کشی به مکان های مختلف از جمله مواردی است که اغلب افراد در حین جا به جایی از محلی به محل دیگر دچار آن می شوند. از جمله مزایای voip می توان به عدم نیاز به سیم کشی اشاره کرد چرا که سیستم ویپ برای برقراری ارتباطات تلفنی از بستر شبکه بهره برده و کاربران دیگر هزینه ی کابل کشی به صورت مجزا را پرداخت نمی کنند.

کاهش هزینه های تماس

یکی دیگر از مزایای voip  می توان به کاهش هزینه های تماس اشاره کرد. متاسفانه بسیاری از افراد به دلایل مختلفی همچون موقعیت های شغلی، تحصیلات، ازدواج ومجبور به مهاجرت شده و از خانواده و عزیزان خود برای مدتی طولانی دور می شوند! در چنین شرایطی تنها راهی که برای رفع دلتنگی این افراد با خانواده هایشان وجود دارد برقراری تماس و شنیدن صدای یکدیگر می باشد، بسیاری از اوقات مشاهده می شود که این تماس های از کشور های مختلف سبب هزینه های زیادی می شوند که برای رفع این مشکل وجود سیستم ویپ بسیار چاره ساز می باشد! زیرا همانطور که در ابتدا اشاره شد تماس هایی که از کشور های دور با سیستم ویپ گرفته می شوند بسیار ارزان تر و به صرفه تر از تماس هایی هستند که توسط مراکز تلفنی برقرار می شوند.

پشتیبانی از چندین عملکرد همزمان

پشتیبانی VoIP از چند عملکرد به صورت همزمان استفاده می کند. به این معنا که سیستم ویپ این توانایی را دارد که چندین فایل را به صورت همزمان به افراد مختلف ارسال نماید. البته مزایای voip به این گزینه ها محدود نشده و مزایای دیگری را نیز همچون قابلیت پرتابل بودن وشامل می شود