می خواهید سیستم تلفنی تان هزینه ی کمتر و بازدهی بیشتری داشته باشد؟ چیزی که به دنبال آن هستید مخابرات ابری می باشد. در این مقاله می خواهیم شما را راهنمایی کنیم تا ببینید آیا مخابرات ابری برای مورد بخصوص شما کارساز خواهد بود یا نه.
اگر به فکر تعویض سیستم تلفن کنونی تان به مخابرات ابری هستید باید بگویم که جای خوبی آمده اید. چرا که اینجا می خواهیم هرچه راجع به این سیستم لازم است بدانید را در اختیارتان بگذاریم. این مقاله شامل آشنایی با مخابرات ابری، موارد لازم برای راه اندازی، و مزایای آن برای کسب و کارتان می باشد.

مخابرات ابری چیست؟

مخابرات ابری چیست؟

مخابرات ابری یک نوع “ارتباطات یکپارچه در قالب خدمات” (UCaaS) است. UCaaS یک مدل ارتباطات یکپارچه است. یعنی مخابرات ابری سیستم های ارتباطی و ابزار مختلف را کنار هم جمع کرده و آنها را به همکاری با یکدیگر وادار می کند. بدین گونه با مخابرات ابری نه تنها تماس هایتان را به فضای ابری منتقل می کنید، بلکه آنها را با جلسات ویدیویی، پیام رسان ها، CRM هماهنگ می سازد.
مخابرات ابری ارتباطات تجاری شما را منشعب کرده و این انشعابات همراه تجارت شما رشد کرده و گسترش می یابند. فرقی نمی کند بخواهید دفتر های جدیدی تاسیس کنید، کارمند های جدیدی استخدام کنید، یا تیم کارمندان خانگی تان را افزایش دهید، مخابرات ابری بدون هیچ مشکلی این گسترش ها را در سیستم ارتباطی تجارت تان اجرایی می کند.

پنج مزیت مخابرات ابری

مزایای مخابرات ابری

مشکل سیستم تلفنی در کسب و کار شما چه معنایی دارد؟ بنا بر تحقیقاتی که داشته ایم، مشکل سیستم تلفنی می تواند تاثیراتی بسیار مخرب بر هر تجارتی داشته باشد.۸۳% شرکت ها در سال ۲۰۱۹ به دلیل مشکلات مخابراتی حداقل یک مشتری شان را از دست داده اند، یک دِدلاین کاری بسیار مهم را رد کرده، و یا مجبور به اخراج شماری از کارمندان شان شده اند.

راه اندازی سریع و آسان

مخابرات ابری نیازمند هیچگونه زیرساخت در محل کار شما نخواهد بود. این یعنی می توانید به سادگی طی چند روز (یا حتی یک روز!) پیگیری، سیستم مخابراتی تان را تعویض کنید. نیازی به انتظار برای تکنسین، سیم کشی تلفن، تاخیر، و فرآیند طولانی استخدام یک متخصص تمام وقت برای اجرای تنظیمات لازم برای سیستم جدید نیست. ارائه دهنده ی مخابرات ابری تان تمام کار ها را برایتان خواهند کرد. شما بلافاصله شماره های مجازی تان را تحویل گرفته و دسترسی به درگاهی که کل سیستم مخابراتی تان را کنترل می کند به شما داده خواهد شد.

کاهش هزینه های مدیریت سیستم مخابرات تجاری تان

مخابرات ابری از راه های فراوانی هزینه های شما را کاهش می دهد. مخابرات ابری تا ۶۵% از هزینه ی قبض تلفن شما می کاهد. مخابرات ابری شما را از شر هزینه ی نگهداری از قرارداد های تجاری راحت می کند، قابلیت محدودسازی زمان مکالمه دارد، و شماره های محلی و بدون مالیات در اختیارتان قرار می دهد. با مخابرات ابری خبری از هزینه های غیرمتقربه ی نگهداری و قبض های سرسام آور نیست. و اگر در شروع راه اندازی تجارت تان بودجه ی محدودی دارید می توانید قید تلفن های ویپ را بزنید و بجای آن از لپ تاپ و هدفون برای برقراری تماس استفاده کنید.

ویژگی های قدرتمند تماس

ما راجع به مواردی که تنها روی کاغذ جالب به نظر می رسند صحبت نمی کنیم. بلکه ویژگی هایی که کار شما را دقیق، سریع و هوشمندانه می کنند. چندی از این تنظیمات ارزشمند را در لیست زیر مشاهده می کنید:

  • دستیار خودکار
  • دایورت تماس
  • پاسخگویی صوتی تعاملی پیشرفته (IVR)
  • کنفرانس ویدیویی و اشتراک گذاری صفحه نمایش
  • شماره های بدون ارزش افزوده و فارغ از مالیات
  • شماره های محلی
  • ضبط تماس

و حتی بهتر از موارد بالا اینکه تمام تماس های صوتی و تصویری با کیفیت HD برقرار می شوند. این برای واحد های دورکار بسیار فوق العاده است. چرا که هیچ چیز بدتر از کیفیت پایین صدا در یک کنفرانس صوتی نیست.

انعطاف پذیری و قابل مقیاس بندی بودن سیستم تلفن تان

مخابرات ابری جای هیچگونه خلاء ای در فرآیند رشدتان نخواهد گذاشت. در PBX های سنتی برای هر کارمند جدیدی که استخدام می کردید باید دوباره برای یک خط تلفن جدید، هزینه ای پرداخت می کردید. تلفن رومیزی شان نیاز به سیم کشی دارد که ممکن است مدتی طول بکشد. سیستم تلفنی ای که تاسیساتش در محل کارتان بنا شده باشد چیزی جز تاخیر و هزینه افزوده در مسیر پیشرفت تان نخواهد داشت. در صورتی که مخابرات ابری به سادگی قابل مدیریت بوده، برای رشد و گسترش محدودیتی ندارد و هرگز دست و پا گیر نخواهد بود.

قابل حمل و راحت بودن

شرکت ها روز به روز بیشتر به دنبال تغییر رویه و کار از راه دور هستند. سیستم های تلفنی هاست شده بهترین راه برای همراه شدن با این تغییرات است.
کارمندان تان تا وقتی که به اینترنت متصل باشند می توانند از هر جای دنیا به شماره های کاری شان دسترسی داشته باشند. و این نه فقط برای برقراری تماس، بلکه برای دسترسی به پیام های صوتی و تعیین یا تغییر مسیریابی تماس هایشان کاربرد دارد.
مخابرات ابری برای شرکت هایی که از دورکاری استقبال می کنند، دفتر های ماهواره ای یا شعب مختلف دارند ایده آل ترین انتخاب است.