باید در جواب به اینکه پرینت سرور چیست؟ بگویم:

پرینت سرور به دستگاهی گفته می شود که وظیفه ی اتصال یک یا چند دستگاه پرینتر را به رایانه ها و یا اینکه به انواع تلفن همراه  دارد.

یعنی در یک سازمان که چندین کامپیوتر وجود داشته باشد دیگر نیازی نیست که برای هر کامپیوتر یک پرینتر جدا تهیه کنید یا اینکه همه ی افراد برای پرینت گرفتن به رایانه ای که دارای پرینتر است مراجعه کنند.

نحوه ی کار دستگاه پرینتر سرور

نحوه ی کار دستگاه پرینتر سرور

همانطور که توضیح داده شد که  پرینت سرور چیست؟ به نحوه ی کارکرد آن پی برده اید.

پرینت سرور به گونه ای کار می کند که شما با دستگاه های هوشمند خود(تلفن همراه، رایانه) به این دستگاه متصل می شوید.

سپس دستور چاپ می دهید این دستور به پرینت سرور انتقال می یابد و سپس پرینت سرور آن را به پرینتر انتقال می دهد.

پرینت سرور روی چه سیستم عامل هایی کار می کند؟

پرینت های سرور بر روی سیستم عامل های مک و ویندوز متصل می شوند و بدون هیچ مشکلی کار میکنند.

البته پرینت های سرور بنا به اینکه چه مدلی دارند بر روی سیستم های مختلف کارایی دارند و در بعضی دیگر ندارند. همانطور که به سوال پرینت سرور چیست؟ جواب میدادم اشاره ای هم به این موضوع کردم که مثلا بعضی از پرینتر های سرور قابلیت اتصال به تلفن همراه را دارند ولی برخی دیگر ندارند.

مزایای پرینت سرور

مزایای پرینت سرور

  • صرفه جویی در وقت و زمان: همانطور که در ابتدا و جواب سوال اینکه پرینت سرور چیست؟ فهمیده اید ما با راه اندازی پرینت سرور میتوانیم در وقت خود صرفه جویی زیادی بکنیم.
  • صرفه جویی در هزینه ها: دیگر نیاز نیست برای هر سیستم یک پرینتر جدا تهیه کنید و می توانید با استفاده از این دستگاه پر کاربرد تمامی چاپ های کامپیوتر های خود را با یک پرینتر انجام دهید.
  • اشباع جای کمتر: دیگر نیازی نیست که برای هر پرینتر جایی اختصاص دهید.
  • داشتن تنظیمات مجزا: پرینت سرور این قابلیت را دارد که هر سیستم عاملی بتواند تنظیمات مربوط به خود را داشته باشد.
  • محدود کردن دسترسی:  مدیر هر شرکت قادر است که دسترسی هر کاربر را به صورت مستقیم کنترل کند!
  • کنترل اطلاعات چاپ شده و درحال انتقال: مدیر می تواند به تمامی اطلاعاتی که چاپ شده و می خواهد چاپ شود و در صف است دسترسی داشته باشید.
  • امکان اولویت بندی: پرینت های سرور دارای سیستم اولویت بندی هستند مثل اینکه زمانی که دو نفر مثل مدیر یک سازمان و یکی از کارکنان آنجا اقدام به چاپ کنند شما می توانید به گونه تنظیم کنید که اول درخواست شما انجام گردد و سپس درخواست افراد دیگر تنظیمات این مورد هم در دست مدیر است.

تغییر و تحول در پرینت های سرور

از گذشته تا به حال پرینت های سرور دچار تغییرات زیادی شده اند که به عنوان بارزترین آنها می توان به بی سیم شدن و سرعت بیشتر آنها اشاره کرد.

آیا هر پرینت سروری برای شما مناسب است؟

آیا هر پرینت سروری برای شما مناسب است؟

پرینت ها دارای محدودیت در اتصال حداکثر سیستم متصل به آن و محدودیت در سرعت ودارند و شما باید به نسبت به کسب و کار خود پرینت سروری را که بهتر است خریداری کنید.

مثلا برای یک شرکت بزرگ که تعداد افراد بیشتری دارد که بخواهند به پرینت های سرور متصل شوند باید میزان ظرفیت اتصال پرینت سرور بالا باشد.

و یا اینکه در سازمانی که سرعت اولویت دارد باید پرینتری با ظرفیت بالای انتقال اطلاعات برخوردار باشد و

چگونه اطلاعات را از یک مقصد به نسبت طولانی به پرینت سرور سیم دار برسانیم؟

اگر قسمت پرینت سرور چیست؟ را به خوبی مطالعه کرده باشید جواب آسانی دارد.

همانطور که میدانید وقتی که شما از یک سیم با اندازه ی بلند استفاده کنید به دلیل مقاومتی که به وجود می آید باعث ضعیف شدن سیگنال های ارسالی از طرف رایانه می شود و این امر باعث می شود که پرنت سرور کار نکند.

برای اینکه بتوانید از مسافت بیشتر از سیم استفاده کنید می توانید از سیم هایی با قطر بیشتر استفاده کنید تا مقاومت کمتر شود یا اینکه در سر راه سیم یک تقویت کننده  قرار دهید تا اموجی که از سمت کامپیوتر ارسال شده است را بهبود ببخشد.

سخن پایانی

به معرفی پرینت های سرور پرداختیم و به این سوال که پرینت سرور چیست؟ پاسخ دادیم تمامی جیک و پوک آن را به شما گفتم اینکه چگونه کار می کند، برد آن چقدر است، سیستم عامل های سازگار با بیشتر پرینت های سرور را نام بردیم، به مزایا و معایب آن پرداختیم به سوالاتی که شاید در ذهن شما پدید آید پاسخ دادیم. حتما پس از اینکه این مقاله را مطالعه کردید خیالتان راحت شد که دیگر نیاز نیست که هزینه ی هنگفت را حامل شوید و اینکه امیدی دوباره در دل شما زنده شد که سرعت کار شما افزایش پیدا خواهد کرد و