اگر شما به فکر راه اندازی crm  هستید بهتر است در ابتدا با سی ار ام آشنا شوید. همانطور که میدانید ارتباط با مشتری جز مهم ترین نکات برای روند فروش است و برای بهتر کردن روند فروش لازم راه اندازی crm  می باشد. اگر کمی به اسم crm توجه داشته باشیم می توانیم به این پی ببریم که مخفف و کوتاه شده است. crm مخفف کلمه  Customer Relationship Management می باشد که به معنای مدیریت ارتباط با مشتری است، که این مدیریت را در قالب یک نرم افزار که توانایی ارتباط با مشتری را بالا می برد وجود دارد. لازم به ذکر است که در ادامه مفهوم راه اندازی crm و مزیت های آن بیشتر آشنا می شویم.

Crm را می توان گفت که به عبارتی یک پروسه برنامه ریزی شده برای مدیریت ارتباط با مشتریان فعلی و مشتری هایی که قرار است در آینده به کسب و کار  ما اضافه شوند می باشد. خوب است که بدانید هر استراتژی که با کمک داده ها، به ساختن، بهبود و مدیریت تعامل با مشتری بپردازد مفهوم crm  را تداعی می کند. این در حالی می باشد که اگر از کسی این سوال را بکنید که crm  چیست بیشتر متمرکز به ابزار های crm  و نرم افزار آن صورت می گیرد. شاید برای شما این موضوع جالب باشد که بدانید ایده ارتباط با مشتری یا crm از اوایل دهه نود میلادی شکل گرفت و راه خود را در حوزه مدیریت و بازاریابی ادامه داد.

مزایایی راه اندازی crm

مزایایی راه اندازی crm

Crm و یا مدیریت ارتباط با مشتری دارای مزایای زیادی می باشد، این مزایا فراتر از تسهیل عملیاتی می باشد که روزانه در کسب و کار انجام می دهید. به همین دلیل می توان گفت راه اندازی crm  می تواند در کسب و کار شما کمک کننده باشد. همچنین می تواند  اطلاعات مشتریان را ذخیره و تغییرات آن را دنبال نماید و علاوه در طولانی مدت باعث توسعه فروش شود. این نوع از نرم افزار ها می توانند نقش خوبی را در هزینه های سازمانی داشته باشد و همچنین کارایی و تاثیر تیم را افزایش دهد. با این حال استفاده از crm  می تواند تاثیر زیادی داشته باشد.

کمک به درک بهتر مشتریان

از هر مشتری یک اطلاعات مربوط در پروفایل جداگانه جمع آوری و ذخیره می کند.

راه اندازی crm به اتحاد  تصمیم گیری های بهتر در زمینه ارائه خدمات کمک می کند

در هنگامی که شما پروفایل های مربوطه را مشاهده می کنید، می توانید تصمیم های بهتری را بگیرید.

با راه اندازی crm شما می توانید مشتریان را بهتر جذب کنید

این نرم افزار جریان مدامی را ایجاد می کند، که به رونق کسب و کارتان کمک خواهد کرد.

با راه اندازی crm می توانید مشتریان خود را حفظ کنید

شما در هنگامی کسب و کارتان موفق خواهد بود، که مشتری های خود را از دست ندهید

شما با راه اندازی crm می توانید همکاری و مشارکت در تیم را افزایش دهید.

در هنگامی که شما تیم قوی و مشارکت کننده داشته باشید می توانید، قدرت شرکت خود را افزایش دهید.

راه اندازی crm بسیار کم هزینه می باشد

شما با راه اندازی crm می توانید به خوبی هزینه های انجام شده را جبران نمایید.

ویژگی های نرم افزار crm

ویژگی های نرم افزار crm

همانطور که میدانید نرم افزار هایی که در قالب crm ارائه می شوند دارای ویژگی های بسیاری می باشند که این ویژگی ها می تواند به کسب و کار، در مدیریت موثر تر مشتریان و تقریبا همه زمینه ها که در آن فعالیت می کنند موثر باشد. وجود همین ویژگی های بسیار زیاد باعث شده در نیازهای مختلف خریداران این نرم افزار ها نیز دشوار باشد. نرم افزار های crm متفاوتی وجود دارد اما اگر بخواهید بهترین آن را برای راه اندازی crm داشته باشید می توانید یک نرم افزاری را تهیه کنید که علاوه بر سهولت و سادگی، بتواند دستیابی به اهداف سازمانی را تسهیل نماید.

این نکته را فراموش نکنید که crm مانند هر فناوری دیگری باید همه پرسنل نحوه استفاده از آن را یاد بگیرند. بعضی از نرم افزار ها دارای پیچیدگی زیادی می باشند که صرف کردن زمان برای اینکه آن ها را یاد بگیرد برای افرادی که کسب و کار کوچک دارند چندان مناسب نمی باشد. به همین دلیل می گوییم سعی بر این داشته باشید که با یک نرم افزاری کار کنیم که علاوه بر ساده و روان بودن، شفاف و کاربر پسند نیز می باشد. و شما در هنگام کار با آن ها راحت هستید.

  • کاربر باید بتواند به راحتی از نرم افزار crm استفاده کند بنابراین باید رابط کاربری آسان داشته باشد
  • سفارشی سازی یکی از عواملی می باشد که می تواند استفاده از crm را راحت تر کند و ویژگی های زیادی را به آن اضافه کند.
  • در بسیاری از موارد نیاز است که با یک سیستم دیگر وارد حساب crm خود بشوید بنابراین در دسترس بودن در هر مکان و هر زمانی از مهم ترین ویژگی یک  crm خوب می باشد.
  • هماهنگی با سایر نرم افزار های سازمانی
  • نرم افزار های سازمانی دیگری هم وجود دارند که یک crm خوب می تواند با آن هماهنگ شود.
  • امنیت کاملا طلاعات
  • امنیت داده های شما جز مهم ترین نکات می باشد و به همین دلیل باید اطلاعات شما کاملا حفظ شود یک crm خوب می تواند از امنیت اطلاعات بالایی برخوردار باشد.
  • یک نرم افزار crm خوب باید قابلیت BPMS داشته باشد یعنی به نوعی باید قابلیت مدیریت کامل چرخه های کاری را داشته باشد.

مزایای راه اندازی crm برای استارت آپ ها

مزایای راه اندازی crm برای استارت آپ ها

راه اندازی crm برای کسب و کار ها مزایای زیادی دارد مخصوصا برای کسب کارهای کوچک، چرا که این امکان را فراهم می کند که مشتریان نیاز های خود را بهتر شناسایی و درک کنند. اگر به فکر روش های بسیار مطمئن برای شروع کسب و کار و سودآوری موفق و ارائه خدمات آنلاین می باشد ما به شما  on –demandرا معرفی می کنیم. on –demand ربط چندانی به نوع کسب و کار شما ندارد و بر طبق فعالیت کنونی کسب و کار ها این را  نشان می دهد که خدمات on – demand در تمام نقاط جهان تقریبا شناخته شده است.

این بستر باعث شده برای دریافت هر گونه خدمات یا محصول با استفاده از اپلیکیشن ها شما به صورت آنلاین نیاز های کاربر را بدون این که مکان جغرافیایی خود را ترک کند، نیاز های آن را برآورده می کنید. این موضوع باعث شده تا on – demand در سال های اخیر رشد بالایی داشته باشد. شما با راه اندازی crm و یک استراتژی قدرت مند به کسب و کار کوچک خود کمک میکنید تا مشتریان خود را بهتر بشناسید و در راستای رضایت مشتری گام بردارید، چرا که اصلی ترین هدف کسب و کار همین می باشداین موضوع که شما رضایت مشتری را در نظر بگیرید می تواند به تدریج باعث توسعه و بهبود کسب و کار شما شود.

خوب است بدانید در سال ۲۰۰۸ میلادی تنها ۱۲ درصد از کسب و کار ها با استفاده از نرم افزار های مبتنی بر وب بود اما امروزه این رقم به ۸۷  درصد افزایش پیدا کرده.