احتمالا بارها با کلمه UPS در برق شهری و سیستمهای برقی آشنا شدهاید، این ups ها در واقع یک منبع الکترونیکی تغذیه هستند که میتوانند به صورت مداوم و بدون هیچ وقفهای توان مصرفی سیستمهای برق را تامین کنند. همچنین با کمک آن میتوان مقدار قابل توجهی از نویز را گرفت و برق شبکه را نیز تامیین کرد.

از سیستم ups در برق شهری نیز استفاده میشود. همانطور که گفتیم زمانی که قصد نصب UPS و راه اندازی آن را دارید باید از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید چرا که راه اندازی UPS نیاز به مهارت و دانش بالایی دارد و کوچکترین اشتباهی میتواند خسارتهای جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. از این دستگاهها معمولا در بیمارستان، بانکها و شرکتهای خصوصی استفاده میشود.

نحوه نصب UPS

نحوه نصب UPS

برای نصب UPS همانطور که گفتیم نیاز به افراد متخصص در این زمینه است اما راه اندازی UPS نیز، نیاز به رعایت نکات مهمی دارد که در ادامه با یک دیگر بررسی میکنیم. زمانی که قصد دارید دستگاه UPS را جا به جا کنید، باید مراقب ضربههای وارد شده به آن باشید، تا سیستم شما سالم به محل نصب برسد. مکانی که قصد دارید UPS در آن جا نصب شود، باید مقاوم باشد تا بتواند وزن دستگاه را تحمل کند همچنین داشتن یک فضای کافی میتواند باعث افزایش طول عمر باتری میشود.

محل نصب باید بدون رطوبت، نویز، حرارت وباشد. زمانی که قرار است از کابل برای اتصالات به آن استفاده کنید، مطمئن شوید که تمامی فیوزها و کابل ها استاندارد هستند و مطابق دستگاه شما باشد، چرا که دستگاه ups فیوزها و کابل های مخصوص به خود را دارد. حتما در زمان کابل کشی یو پی اس دقت کنید به زیرساخت کابل کشی شبکه آسیبی وارد نشود.

در ادامه هنگام نصب UPS باید به دفعات سیم فاز و نول را به ups و تابلو برق متصل کنید، در حین این اتصال سیمها نباید تماسی با برق شهری داشته باشند. در صورتی که دستگاه شما نویز داشت می توانید از سیم ارت برای انتقال نویزها به زمین استفاده کنید. در پایان راهاندازی تمامی نکات را مجددا بررسی کنید، تا دستگاه بدون مشکل آغاز به کار کند. مهمترین نکتهای که باید در هنگام نصب این دستگاهها بدانید، عدم استفاده از محافظ است. این کار میتواند به دستگاه شما به دلیل استفاده از دستگاه برقی آسیب بزنند به همین دلیل بهتر است از یک سه راه معمولی کمک بگیرید.

توان مصرفی UPS

توان مصرفی UPS

توان مصرفی از دیگر موارد مهم در هنگام خریداری و نصب UPS است. این توان مصرفی بسیار در راه اندازی UPS نقش دارد. در صورتی که دستگاه شما توان کمی داشته باشد میتوانید براساس آموزش نصب UPS که گفته شد انجام شود، اما در صورتی که توان سیستم شما زیاد بود باید از متخصصین این زمینه استفاده کنید، تا دستگاه شما دچار آسیب و مشکلی نشود.

عدم نصب صحیح UPS

ممکن است بعد از نصب UPS متوجه شوید، که دستگاه شما به درستی کار نمیکند، یکی از مهمتریم دلایل این اتفاق بدون شک، می تواند عدم نصب صحیح آن باشد. در صورتی که دستگاه به درستی نصب نشود میتواند خطرات زیادی برای تجهیزات و افرادی که در اتاق شبکه حضور دارند داشته باشد. همچنین باید بدانید در صورتی که سیستم شما توان مصرفی پایینی دارد، باید از باتریهای ۱۲ ولت استفاده کنید. ممکن است در صورت نداشتن اطلاعات کامل از یک باتری معمولی با ولتاژ DC برای دستگاهی با ولتاژ AC استفاده کنید، که این اتفاق بسیار خطرناک است.

استفاده از نقشه ups برای نصب

استفاده از نقشه نصب UPS از دیگر مراحلی است که میتوانید برای راه اندازی UPS در شرکت یا منزل خود استفاده کنید. استفاده از نقشه بسیار آسان است و بدون نیاز به افراد متخصص میتوان مراحل نصب را انجام داد اما در صورتی که قصد دارید باتری دستگاه را تعویض کنید، باید از متخصصان این زمینه کمک بگیرید. کارشناسان و متخصصین بخش UPS روترنت با داشتن آگاهی نسبت به تمام قوانین و نکات ضروری این کار را در کمترین زمان ممکن برای شما انجام میدهند. در صورتی که قصد دارید از آموزش نصب UPS برای ادارات، گاز، بیمارستان، پتروشیمی و دیگر مراکز صنعتی حساس استفاده کنید، این کار را انجام ندهید و انجام تمامی مراحل را به کارشناسان مربوطه واگذار کنید.

تنظیمات دستگاه ups

تنظیمات دستگاه ups

  • دکمه روشن کردن و تست
  • دکمه خاموش
  • نشانگر برای تعویض باتری
  • نشانگر برای استفاده کردن از برق باتری
  • نشانگر برای مقدار بار
  • نشانگر برای میزان اضافه بار
  • نشانگر برای کم بودن ولتاژ شبکه
  • نشانگر برای میزان شارژ باتری

مراحل نگهداری از دستگاه بعد از نصب

زمانی که مراحل نصب UPS با موفقیت انجام شد و از سالم نصب شدن آن اطمینان حاصل کردید، باید مراحل نگهداری بعد از راه اندازی UPS را بدانید. در این مراحل باید تمامی ولتاژهای ورودیها و خروجی ها کنترل شود، عملکرد باتری، تمیز بودن قطعات وتست شود. همچنین باید کلیه فرکانس های ورودی و خروجی، میزان مصرف باتری را نیز بررسی کرد. این موارد را میتوانید به صورت دورهای به عنوان سرویس دستگاه انجام دهید. مجموعه روترنت با بکارگیری از افراد متخصص در این زمینه به شما کمک میکند تا سرویس سیستم خود را به راحتی انجام دهید. این نگهداری و تعمیر ماهیانه نقش بسیار زیادی در طول عمر مفید دستگاه شما دارد.