جک کیستون نوعی اتصال دهنده مادگی است که همیشه به انتهای کابل پچ شبکه متصل است، که برای ارتباطات داده، به ویژه شبکه های محلی (LAN) طراحی شده است. این نوع اتصال به طور کلی در اندازه استاندارد ساخته می شود، از این رو کار با همه مارک های پانل پچ، جعبه های نصب سطح و صفحات دیواری، کیستون همه کاره است. در مورد ساختار جک کیستون می توانید آن را از شکل زیر بیاموزید.

چرا از جک کیستون استفاده می شود؟

چرا از جک کیستون استفاده می شود؟

جک کیستون اساساً در همه مارک های پچ پانل، صفحات دیواری کیستون و غیره، جهانی است. فقط نصب آن در صفحه دیواری کیستون را به عنوان نمونه، انواع مختلف جک های سنگی را می توان به راحتی و سریع در یک صفحه دیواری با بسیاری نصب کرد. در همین حال، گزینه های پیکربندی متعددی را در مراکز داده و شبکه ها با استفاده از پچ پنل ارائه می دهد. در همین حین، گزینه های پیکربندی متعددی را در مراکز داده و شبکه ها با استفاده از پچ پنل ارائه می دهد.
مزیت تطبیق پذیری یکی از مهمترین عواملی است که جک کیستون را در ارتباطات داده ها بسیار محبوب می کند.

عامل مهم دیگر مزیت آن در تنوع است. در حال حاضر، انواع مختلفی از جک های کیستون در بازار موجود است، از جمله، جک کیستون  cat5e، جک کیستون  cat6، جک کیستون cat6a، و غیره. حتی انواع مختلفی از جک کیستون در سالهای اخیر برای پاسخگویی به رشد نیازهای شبکه. در میان این نوع، جک کیستون با چگالی بالا بیشتر توجه را متمرکز کرده است که توانایی به حداکثر رساندن فضای کاری را دارد که در آن احساس محدودیت می کنید. در مورد کاربرد آن، جک کیستون با چگالی بالا همیشه با پچ پنل با چگالی بالا کار می کند، به شما امکان می دهد جک های جداگانه بیشتری را در یک پچ پنل واحد قرار دهید.

از آنجایی که جک کیستون نوعی اتصال دهنده مادگی است که همیشه به انتهای کابل پچ شبکه متصل است، که برای ارتباطات داده، به ویژه شبکه های محلی (LAN) طراحی شده است.بسیار متنوع شده است، یک راه حل ایده آل برای نصب های سینمای خانگی یا سایر برنامه هایی است که چندین اتصال مورد نیاز است.

علاوه بر این، با استفاده از جک کیستون می توان نگاهی تمیز و حرفه ای برای اتصال نهایی کابل پچ شبکه را پشتیبانی کرد، در نتیجه می توان یک اتصال شسته و رفته و ایمن را به شبکه خانگی ارائه داد. علاوه بر این، فضای اضافی صفحه دیواری می تواند فضای اتاق را بدون ایجاد یک سوراخ خالی ناخوشایند تا حد زیادی صرفه جویی کند، و باعث می شود همزمان یک گسترش امن و مطمئن در آینده ایجاد شود.

چگونه می توان جک کیستون را پانچ کرد؟

چگونه می توان جک کیستون را پانچ کرد؟

درست پانچ کردن یک جک کیستون می تواند عملکرد و پایداری اتصال را تا حد زیادی تضمین کند. برای کمک به شما در پانچ کردن صحیح جک کیستون، در اینجا به عنوان مثال دستورالعمل های دقیق برای سوراخ کردن جک کیستون ارائه می شود.

  1. ابزارهای مورد نیاز را برای سوراخ کردن جک کیستون  cat5e آماده کنید، از جمله ابزار سلب کننده کابل، کاتر کابل، کابل patch cat5e، جک key5 cat5e.
  2. با استفاده از ابزار سیم لخت کن (تقریباً یک اینچ) را در نوک کابل وصله cat5e قرار دهید. برای جلوگیری از خراشیدن کابل های پیچ خورده در زیر، باید سیم را در موقعیت مناسب تنظیم کنید تا کت را به ثمر برساند.
  3. بررسی کنید و تأیید کنید که چهار جفت سیم با رنگه ای مختلف در داخل روکش از وضعیت خوبی برخوردار هستند تا اتصال موفقیت آمیز را تضمین کنید.
  4. هر چهار جفت سیم را بپیچانید و صاف کنید و آنها را به هشت سیم جداگانه جدا کنید.
  5. درپوش پلاستیکی را از پشت جک کیستون  cat5e برداشته و ترتیب رنگی را که در کنار هر پایه خاتمه جک کیستون  cat5e مشخص شده است، تأیید کنید.
  6. ابزار منگنه را در قسمت خارجی تیغه برش قرار دهید، از آن برای پایین کشیدن هر سیم کابل پچ cat5e استفاده کنید و سیم ها را در موقعیت مربوطه خود مطابق با رنگ سیم با ترتیب رنگی که در جک کیستون  cat5e پیدا می کنید، قفل کنید. .
  7. پس از قطع کردن هر هشت سیم، باید از کاتر کابل استفاده کنید تا تمام سیم های اضافی خارج از جک کیستون را قطع کنید.
  8. درپوش پلاستیکی را دوباره به پشت جک کیستون  cat5e متصل کنید.
  9. تست کنید و تأیید کنید که همه سیم ها اتصالات مناسب را دارند.

نتیجه

به طور خلاصه، از جک کیستون به دلیل کاربرد پذیری و تنوع بسیار معمول در ارتباطات داده استفاده می شود. در همین حال، این محصول قادر به ایجاد یک اتصال تمیز، ایمن و حرفه ای و گسترش امن و مطمئن در آینده است. از آنجا که از آن بسیار مورد استفاده قرار گرفته است، به شما پیشنهاد می شود مهارت پانچ کردن جک کیستون را بدست آورید که درک آن بسیار آسان است و می تواند در هزینه و زمان زیادی صرفه جویی کند.