voip gateway دستگاهی است که به شبکه تلفن متصل می شود. وظیفه اصلی این دستگاه  ضبط و تبدیل گفتار انسان از حالت آنالوگ به دیجیتال  است که به مخاطب منتقل می شود. ورودی voip gateway صدای آنالوگ است که تبدیل به سیگنال دیجیتال شده و از طریق پروتکل ip می تواند به هر مسافتی که مورد نیاز است منتقل شود.  در نهایت در قسمت دریافت کننده ، بسته های دریافتی مراحل رمزگشایی را طی می کنند و به گفتار تبدیل می شوند. شما می توانید به هر دستگاهی سیگنال صوتی ارسال کنیدیک مرورگر یا سایر برنامه های رایانه ای مانند Skype و همچنین تلفن های همراه و تلفن ثابت واز این تجهیزات استفاده می کنند.

بسیاری از مدل های voip gateway ، علاوه بر انتقال صدا، قادر به انجام بسیاری از اعمال دیگر نیز هستند. برای مثال مسیریابی، کنترل ترافیک منتقل شده، تجزیه و تحلیل آن همگی از قابلیت های بی نظیر این دستگاه به شمار می روند.

تلفن IP که کاربرد زیادی دارند، اغلب برای سازماندهی و مدیریت شبکه های تلفنی داخلی یک شرکت و همچنین ارائه خدمات اطلاعاتی به مشتریان استفاده می شود. استفاده از اینترنت برای ارتباطات لحظه ای و آنلاین این روزها توانسته است توانایی برقراری ارتباط بین افراد را به سطح جدیدی برساند. همچنین ارزان بودن ارتباطات تلفنی صوتی بر بستر ip سبب شده است که بسیاری از افراد به فکر استفاده از تلفن ip باشند.

به دنبال خدمات VoIP هستید؟

ما با بهره‌گیری از متخصصین مجرب و آموزش دیده و همچنین با تکیه بر اصل مشتری‌مداری مدعی ارائه خدمات با بالاترین کیفیت به شما می‌باشیم.
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.

انواع voip gateway

voip gateway دارای انواع و اقسام مختلفی است. دو نوع آنالوگ و دیجیتال این سخت افزار بسیار رایج هستند. استفاده از خطوط آنالوگ معمولی در نوع آنالوگ دستگاه ویپ گیت وی رایج است و در نوع دیجیتال خطوط T1/E1 به کار گرفته می شود. همچنین نوع دیگری از این نوع سخت افزار وجود دارد که می تواند به شبکه های CDMA یا GSM سرویس دهی کند. برای شرکت ها و سازمان هایی که دارای زیرساخت های آنالوگ هستند استفاده از این دستگاه می تواند در کاهش هزینه های سازمان یا شرکت مربوطه موثر واقع شود.

روش کار این دستگاه به این صورت است که ترافیک صوتی که از شبکه ip به مجموعه وارد می شود از طریق این دستگاه دریافت شده و در نهایت به PSTN انتقال داده می شود. در نهایت زمانی هم که از PSTN تماس دریافت شود گیت وی voip  این ترافیک دریافتی را رمزگذاری می کند و از طریق ip انتقال می دهد. در ادامه با voip gateway  آنالوگ و دیجیتال بیشتر آشنا می شویم.

نوع آنالوگ voip gateway

پشتیبانی بیش از دو خط سنتی توسط voip gateway آنالوگ می تواند انجام می گیرد. تعداد آنالوگ این دستگاه دو نوع است. یکی FXO و دیگری FXS اتصال FXO به خطوط بوق دار انجام می گیرد برای مثال خطوط شهری و در نهایت می تواند به FXS که نیازمند بوق است مثل تلفن های آنالوگ یا دستگاه فکس وصل شود. نکته مهمی که وجود دارد این است که در هر دو شیوه تبدیل سیگنال آنالوگ به ویپ و بالعکس صورت می گیرد.

نوع دیجیتال voip gateway

در نوع دیجیتال به جای این که خط PSTN به دستگاه وصل شود خط E1  کانالیزه شده و به دستگاه اتصال پیدا می کند.

مزایایی استفاده از voip gateway

شاید تصور شما این باشد که استفاده از voip gateway در واقع یک کار فنی به حساب می آید. اما باید بگوییم که مشکلات تجاری زیادی با استفاده از این دستگاه می توانند برطرف شوند. در ادامه با برخی از مزایای استفاده از این دستگاه بیشتر آشنا می شویم.

کاهش هزینه های تجهیزات

استفاده از voip gateway در نهایت می تواند منجر به کاهش هزینه ها شود. زیرا با استفاده از آن دیگر نیاز نیست که تلفن های IP خاصی را خریداری کنید. شما می توانید از هر تلفن آنالوگ و هم چنین هر دستگاه DECT  به تلفن آی پی دسترسی داشته باشید.

انتقال به اتصال بهتر و سودآورتر

استفاده از این تجهیزات سبب می شود که کیفیت تلفن شما بسیار بهتر شود. شبکه های ip باعث می شوند که از طریق اینترنت بتوانید تماس ها را بدون تاخیر و به سرعت انجام دهید. عدم وجود اکو و پارازیت در هنگام مکالمه از ویژگی های مثبت استفاده از  voip gateway است. همچنین هزینه تماس از این طریق با مقصد های مختلف بسیار به صرفه خواهد بود.

تماس های رایگان در یک شبکه واحد

با استفاده از این تجهیزات شما قادر هستید که با یک درگاه تمام شماره های کارمندان شرکت خود را به یک شبکه PBX مجازی یا شبکه ip  وصل کنید. برای مثال می توانید اقدام به ایجاد یک شبکه تلفنی شرکتی کنید. تماس های درون شبکه ای که از این طریق بین کارمندان صورت می گیرد حتی اگر در مقصد ها و شهر های مختلفی حضور داشته باشند باز هم رایگان خواهد بود.

نظارت بر مکالمات

  • استفاده از این دستگاه باعث می شود که بتوان به راحتی مکالمات تلفنی را تجزیه و تحلیل نمود. می توانید با کمک تلفن سانترال مجازی به ضبط تماس ها بپردازید. تلفن گویا را راه اندازی نمایید و به تنظیم سناریوهای تماس واقدام کنید.
  • در انتخاب یک  voip gateway چه نکاتی را رعایت کنیم؟
  • در این قسمت به این موضوع می پردازیم که چگونه می توان یک voip gateway  مناسب را انتخاب کرد. استفاده از این روش برای شرکت ها به منظور تبدیل تلفن های آنالوگ به شبکه های ip یک کار سودمند خواهد بود. در ادامه ما به نکاتی که شما در انتخاب این تجهیزات باید به آن توجه ویژه داشته باشید اشاره می کنیم.

توجه به تعداد پورت های FXS

توجه به تعداد پورت ها بسیار مهم است. هرچه تعداد آن ها زیاد تر باشد شما می توانید به طور همزمان تلفن های آنالوگ بیشتری را به شبکه ip وصل کنید. برای سازندگان مختلف دستگاه های voip gateway می تواند تعداد درگاه ها متفاوت باشد. برخی از مدل ها هستند که تا ۴۸ پورت را پوشش می دهند.

سازگاری

نکته دیگر این است که بررسی کنیم که چه استاندارد هایی توسط این دستگاه پشتیبانی می شود. برای این کار کافی است که به سایت سازنده دستگاه سر بزنید و بررسی کنید که آیا سازگاری های مورد نیاز وجود دارد یا نه .

پردازنده DSP

توجه به پردازنده DSP دستگاه بسیار مهم است زیر در هنگام مکالمه تلفنی کیفیت گفتار و همچنین وجود پژواک و سر و صداهای اضافی تا حد زیادی به پردازنده DSP دستگاه voip gateway مربوط می شود.