هک وُیپ : چه مواردی را زیر نظر داشته باشیم؟

اولویت برتر حین راه اندازی سیستم ویپ، بدون هیچ گونه تردید امنیت است. زمانی که در حال خریداری سرویس ویپ از ارائه دهنده هستید حتماً باید مراقب باشید که اطلاعات و سیستم تان را در دست افرادی مطمئن و ایمن قرار می دهید. و همچنین باید بدانید که آیا این ارائه دهندگان توانایی محافظت از اطلاعات و سیستم شما را دارند یا نه. ارائه دهنده شما باید همیشه در حال نظارت بر سیستم تان باشد تا متوجه کوچکترین رخداد غیر عادی در سیستم و یا نشانه ای از حضور هکر ها بشود. اما باز هم بد نیست که خود شما هم به اندازه ارائه دهنده تان اطلاعاتی راجع به علائم و نشانه های هک شدن داشته باشید. این اطلاعات ممکن است کسب و کارتان را از دردسر بزرگی نجات دهد. پس با ما همراه باشید.

به دنبال خدمات VoIP هستید؟

ما با بهره‌گیری از متخصصین مجرب و آموزش دیده و همچنین با تکیه بر اصل مشتری‌مداری مدعی ارائه خدمات با بالاترین کیفیت به شما می‌باشیم.
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.

بروز موارد نامعمول در تاریخچه تماس

بسته به نوع کسب و کارتان ممکن است شما به طور پیوسته مکالمات صورت گرفته بر سیستم تلفن تان را چک کنید. مخصوصاً اگر نیاز به حفظ محرمانه بودن و کیفیت تماس داشته باشید. اما همیشه هم این نیاز ها برایتان مطرح نیستند. چیزی که همیشه باید در سیستم تان بررسی کنید تاریخچه تماس هایتان است تا ببینید الگوی تماس غیرمعمولی در آن وجود دارد یا خیر. شماره های تاریخچه تماس را بررسی کنید تا ببینید آیا شماره ناشناسی در آن یافت می شود یا نه و سپس از کارمندانتان بپرسید که آیا با آن شماره تماس گرفته اند؟ یکی از روش هایی که می توانید بفهمید آیا تماس غیرعادی ای صورت گرفته و یا آن را متوقف کنید، اعمال محدودیت جغرافیایی بر سیستم ویپ تان است. این یک روش مناسب برای نظارت بر تماس های سیستم تان می باشد.

پیام های جعلی آنتی ویروس

اگر کامپیوتر شما و یا همکارانتان با پیام های آنتی ویروس یا دیگرم اسپم های پاپ-آپ بمباران شد، ممکن است نشان دهنده هک شدن سیستم ویپ تان باشد. همچنین این مورد ممکن است ناشی از بروز هک در یکی دیگر از بخش های سیستم تان باشد. بنابراین بد نیست که در صورت بروز این اتفاق، فوراً هم با ارائه دهنده سیستم ویپ و هم با ارائه دهنده سیستم آی تی تان این مورد را بررسی کنید تا دریابید مشکل از کجاست. این می تواند نمایانگر زود هنگام بروز مشکلی در سیستم تان باشد، پس حتماً مراقب باشید که روی پیام های جعلی کلیک نکنید. فوراً آن ها را بررسی کنید تا از بروز هر گونه صدمه ای بر سیستم تان جلوگیری کنید.

انتقال سرچ تان به صفحات دیگر و تغییرات مرورگر

یکی دیگر از نشانه های احتمالی هک شدن تان این است که وقتی در مرورگرتان جستجو می کنید، به صفحه ای می روید که هیچ ربطی به موضوع مورد جستجویتان ندارد. یکی دیگر از نشانه های هک شدن، دیدن تبلیغات پاپ-آپ یا بنر بیشتر در سایت هاییست که قبلاً این حجم از تبلیغات نداشته اند. یکی دیگر از مواردی که باید حواستان به آن باشد، افزوده شدن ابزار های جعلی به مرورگر و یا هشدار های آپدیت فیک است. اگر ۱۰۰ درصد از منبع این موارد مطمئن نیستید، به سادگی روی گزینه “NO” کلیک کنید و فوراً با ارائه دهنده ویپ و آی تی تان مشورت کنید.

افزایش ناگهانی صورت حساب

این یکی از رایج ترین نتایج حاصل از هک شدن سیستم ویپ می باشد. اگر صورت حساب سیستم ویپ تان ناگهان سر به فلک کشید اما تغییری در میزان برقراری تماس تان صورت نگرفته بود، احتمال زیادی مبنی بر هک شدنتان وجود دارد. اگر هیچ علامت هشداری دریافت نکردید، متاسفانه باید بگویم این تازه شروع ماجراست و باید صورت حساب های سر به فلک کشیده را پرداخت کنید، حتی با اینکه این هزینه ی تماس های شما نیست. اگر خیزش ناگهانی در تماس هایتان صورت بگیرد، این وظیفه یک ارائه دهنده ویپ خوب است که به شما هشدار دهد، پیش از اینکه هزینه ها آن قدر بالا برود که حتی توانایی پرداختشان را نداشته باشید.

چگونه از سیستم ویپ تان مقابل هک شدن محافظت کنید؟

چند روش ساده برای محافظت از سیستم ویپ در مقابل هک شدن برایتان قرار داده ایم که احتمال بروز این اتفاق ناگوار را پایین می آورد. اما همچنان اهمیت بالا بردن معلومات خود در زمینه ویپ و استفاده از یک ارائه دهنده ایمن سر جایش باقیست:

  • اعمال محدودیت هزینه
  • اعمال محدودیت جغرافیایی
  • اعمال محدودیت برای زمان برقراری تماس
  • خاموش کردن سیستم در مواقعی که به آن نیاز ندارید
  • ارتباط مداوم و آمارگیری از ارائه دهنده
  • انتخاب ارائه دهنده مناسب

شما و همکارانتان باید همیشه دانش سطحی ای نسبت به ویپ و چگونگی عملکرد آن داشته باشید تا از متوجه موارد مشکوک در سیستم باشید و بتوانید از دردسر های محتمل جلوگیری کنید. اما همچنان خط مقدم دفاع از سیستم ویپ در برابر هکر ها، داشتن یک ارائه دهنده حرفه ای و زبده در عرصه ویپ است. حضور یک ارائه دهنده ایمن و کاربلد در کنار تیم تان یعنی اگر حتی نه دست همه ی هکر ها، اما دست بسیاری از آنان از سیستم تان برای همیشه دور خواهد ماند.