در طی سه دهه گذشته ، بشر به پیشرفت های بسیار زیادی دست یافته است . بخش اعظم این پیشرفت ها را می توان مدیون ظهور شبکه اینترنت جهانی یا world wild web دانست . تا پیش از ظهور اینترنت برقراری ارتباط کلامی از راه دور تنها با استفاده از شبکه های تلفن یا همان PSTN ممکن بود. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی این نوع ارتباطات نیز دستخوش تغییرات بسیار زیادی شده است. می توان از ویپ نیز به عنوان نوعی از همین پیشرفت ها یاد کرد. حال میخواهیم با امکانات ویپ بیشتر آشنا شویم.

ویپ VoIP

ویپ یا همان voice over IP یک تکنولوژی بسیار پر کاربرد در زمینه انتقال صدا و تماس های صوتی روی سطح شبکه است. در واقع میتوان از ویپ به عنوان پل رابطی بین شبکه و تماس های تلفنی نام برد .

 

به دنبال خدمات VoIP هستید؟

ما با بهره‌گیری از متخصصین مجرب و آموزش دیده و همچنین با تکیه بر اصل مشتری‌مداری مدعی ارائه خدمات با بالاترین کیفیت به شما می‌باشیم.
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.

 

امواج صوتی صدای انسان نوعی سیگنال است به صورت امواج آنالوگ در هوا حرکت می کند. اولین امکان، از امکانات ویپ، تبدیل همین سیگنال های آنالوگ به سیگنال های دیجیتال است. به صورت کلی این امواج پس از دریافت توسط دیوایس های محلی، به کدهای قابل فهم برای شبکه ترجمه شده و سپس برای IP ارسال می شوند. شبکه این کدها را برای مخاطب شما ارسال کرده و این کدها مجددا توسط دیوایس مخاطب به امواج آنالوگ تبدیل می شوند.

معرفی برخی از امکانات ویپ 

معرفی برخی از امکانات ویپ

حال به صورت اجمالی با خود تکلونوژی ویپ آشنا شدیم بهتر است، کمی بیشتر از امکانات ویپ بدانیم. برای این منظور باید نگاهی جامع و دقیق به آن داشته باشیم.

کنفرانس های صوتی و تصویری

شما در بسیاری از موارد ممکن است مجبور به برقراری تماس های صوتی به صورت بین الملل باشید، اگر این تماس ها به صورت تلفنی برقرار شوند می تواند هزینه زیادی روی دست شما بگذارند، اما یکی از امکانات ویپ برقراری این تماس های گروهی و ویدئو کنفرانسی با هزینه ای بسیار پایین تر از تماسهای تلفنی pstn است.

عدم نیاز به سیم کشی های طولانی و مجزا

یکی از امکانات ویپ اتصال مستقیم و بی سیم آن به شبکه است. از همین رو برای استفاده از آن دیگر نیازی به سیم کشی های طولانی و مجزا نخواهید داشت. همچنین این عدم نیاز به سیم می تواند منجر به عمر مفید طولانی تر و به مراتب ارزانتر آن شود.

مدیریت همه جانبه و آسان

شما به هنگام استفاده از ویپ قادر خواهید بود تا از یک پنل مدیریتی، برای سازماندهی و مدیریت شبکه خود استفاده کنید. این پنل امکانات بسیار زیادی را در دسترس شما قرار خواهد داد از این رو، شبکه شما از هر نظر شخصی سازی خواهد شد.

فراگیری آسان

همانطور که دانستیم، یکی از امکانات ویپ ، عدم محدودیت آن نسبت به سیم کشی بود. در شبکه های pstn قدیمی، شما باید برای هر یک از کاربران خود سیم کشی های مجزا در نظر بگیرید. اما ویپ این امکان را به شما می دهد که با صرف کمترین هزینه، به راحتی و در کمترین زمان ممکن کاربران جدید را به سیستم شبکه خود اضافه کنید.

گزارش دقیق تماس ها

ویپ این امکان را به شما می دهد تا با دریافت دقیق گزارشات تماس ها، نظارتی بسیار عالی بر روی عملکرد شبکه و تماس های خود داشته باشید. سابقه تمامی تماس ها به همراه جزئیات کامل در دسترس شما خواهد بود.

ضبط مکالمات

یکی دیگر از امکانات ویپ علاوه بر گزارش تماس ها، ضبط همه مکالمات و تماس ها است. این امر به شما امکان میدهد تا در زمان نیاز به راحتی به فایل های صوتی تمام تماس های خود دسترسی داشته باشید.

صف انتظار

در حالت کلی اگر به هنگام تماس یک مخاطب، خط تماس شما اشغال باشد، شما آن مخاطب را از دست خواهید داد . اما سیستم صف انتظار مانع از وقوع این امر شده و در صورت مسدود یا اشغال بودن خط شما، مخاطب را در صف انتظار نگه داشته تا خط شما آزاد شود. این ویژگی از اهمیت بسیار بالایی در بیزینس های شلوغ و پر مخاطب ایفا می کند. چرا که نگه داشتن مشتریان و مخاطبان مقوله بسیار مهمی در تجارت و دنیای کاری است.

پیغام صوتی

یکی دیگر از امکانات ویپ، سیستم پیام گیر صوتی آن است. با این سیستم، اگر خط شما به هر دلیلی دسترس نباشد، مخاطب قادر خواهد بود تا پیام های خود را به صورت صوتی برای شما ارسال کند تا شما در اولین فرصت به آنها دسترسی پیدا کنید.

تنظیم ساعت و تایم اداری

اگر قصد دارید از سیستم ویپ به عنوان یک سیستم سازمانی استفاده کنید، مطابقت دادن آن با ساعات کاری تعریف شده در سازمان شما بسیار مهم است. شما می توانید سیستم ویپ خود را دقیقا بر طبق ساعات تعیین شده برای مخاطبین و کارمندان تنظیم کنید.

تا اینجا با بسیاری از امکانات ویپ آشنا شدیم و دانستیم در دنیای امروز ما به عنوان سیستمی کاملا مجهز و کارآمد شناخته می شود که کاربردهای بسیار زیادی در تلفن های سازمانی دارد.