بیایید با اصول اولیه شروع کنیم. پروتکل صوتی از طریق اینترنت یا VOIP ، فناوری است که از اینترنت برای برقراری تماس تلفنی استفاده می کند. سیگنال های صوتی به داده تبدیل شده و از طریق وب به مقصد خود ارسال می شوند. وقتی این داده ها به وب سفر می کنند ، می تواند با اختلالات مختلفی مواجه شود که کیفیت خدمات صوتی را تحت تأثیر قرار می دهد. اینجا جایی است که VOPI و VOPN وارد تصویر می شوند.

به دنبال خدمات VoIP هستید؟

ما با بهره‌گیری از متخصصین مجرب و آموزش دیده و همچنین با تکیه بر اصل مشتری‌مداری مدعی ارائه خدمات با بالاترین کیفیت به شما می‌باشیم.
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.

VOPI و VOPN در واقع همان فناوری با نام های مختلف هستند: اتصال شبکه خصوصی بین دو یا چند مکان. این برنامه برای به حداقل رساندن یا از بین بردن اختلالات مختلف در جریان داده ها ، کیفیت تماس و امنیت است.

VOPI vs VOPN

VOPI صدا از طریق اینترنت خصوصی

VOPI (صدا از طریق اینترنت خصوصی) نمایشی است با اصطلاح تعریف کننده صنعت VOIP. اما اصطلاح اینترنت خصوصی بسیار نادرست است زیرا اینترنت ذاتاً عمومی و باز است. به هر حال، شبکه ای از رایانه ها و سرورهای مستقل است. تماس خصوصی با آن کاملا منطقی نیست.

VOPN صدا از طریق شبکه ی خصوصی

VOPN (صدا از طریق شبکه ی خصوصی) این فناوری را آنگونه که هست توصیف می کند: انتقال صدا از طریق یک شبکه خصوصی به نقطه مورد نظر. سیگنال های صوتی رمزگذاری شده از طریق شبکه خصوصی و اینترنت به همان شیوه – به عنوان بسته های داده – منتقل می شوند ، اما این باعث نمی شود اینترنت خصوصی شود. با دقت بیشتری به عنوان یک مسیر خصوصی از طریق اینترنت توصیف می شود.

فقط برخی از ارائه دهندگان میزبان VOIP، VOPN را به همه مشتریان خود بصورت استاندارد ارائه می دهند. بهترین ارائه دهندگان خدمات دارای زیرساخت های نیرومندی هستند که برای کنترل و بهینه سازی جریان داده مورد نیاز است. اصطلاح هاست به راحتی بر این واقعیت تأکید دارد که یک سرویس مبتنی بر ابر است که توسط ارائه دهنده خدمات مدیریت می شود ، در حالی که Voice over Private Network بر ایمنی و سازگاری جریان داده از طریق تأمین کنندگان شبکه خصوصی شبکه تأکید دارد. هر دو جنبه در مزایای فن آوری های میزبان پیشرو مهم هستند و در کنار هم سادگی ، اطمینان و امنیت سرویس های صوتی میزبان را ایجاد می کنند.

مزایای VOPN و VOIP

حفظ و بسته نگه داشتن بسته های داده صوتی یکی از چالش های تعیین کننده صنعت VOIP بوده است. تا حدود دهه گذشته ، بسته های صوتی در طول مسیر به اندازه کافی آسیب دیدند یا از بین رفتند ، زیرا تلفن ثابت ثانویه تقریباً همیشه لازم بود. در حالی که سخت افزار و نرم افزار VOIP به طور قابل توجهی بهبود یافته است ، اتصال شبکه خصوصی حلقه اتصال ثابت است.

اگرچه ارائه آن از طریق اینترنت با دسترسی عمومی بسیار آسان تر و ارزان تر است ، اما قول چیزی بهتر از بهترین تلاش برای به روزرسانی ، کیفیت صدا و امنیت غیرممکن است. متأسفانه ، بهترین استانداردهای تلاش می تواند منجر به طیف وسیعی از مشکلات صوتی و مکالمه ای شود که شرکت های تازه وارد VOIP نمی دانند چگونه حل و فصل کنند.

کیفیت و کنترل VOPN و VOIP

بزرگترین مزیت استفاده از VOPN تضمین کیفیت خدمات است. ارائه دهندگانی که از طریق یک مدار اختصاصی اتصالات شبکه به نقطه را ارائه می دهند ، دارای توافق نامه سطح سرویس (SLA) بهتر با عملکرد برتر و استانداردهای به روزرسانی هستند.

VOPN به ارائه دهندگان و کاربران اجازه می دهد تا شبکه خود را کاملاً کنترل کنند. با تجزیه و تحلیل زمان واقعی جریان داده ها ، مشکلات را می توان شناسایی و قبل از تأثیر بر سرویس ، برطرف کرد. ارائه دهندگان می توانند ستون فقرات شبکه خود را حفظ کرده و بهینه کنند و از انتقال داده های بدون مانع در همه زمان ها اطمینان حاصل کنند.

سیستم های VOIP On-Premise از طریق اینترنت عمومی متصل می شوند ، زیرساخت های موجود وجود دارد و نیازی به نگهداری ندارند. اما آنها در کاهش سربار و تلاش خود تصمیم می گیرند داده ها را از طریق چندین کانال با قوام مختلف و بدون کنترل واقعی مسیر ارسال کنند. این مسیرهای پراکنده مسئول مسائلی مانند عصبانیت ، تاخیر صوتی و از دست رفتن بسته ها هستند که همه اینها مکالمات تلفنی پراکنده را ایجاد می کند.

افزایش امنیت VOPN و VOIP

با اتصال خصوصی ، نقطه به نقطه ، مکان های بسیار کمتری در طول مسیر داده ها برای حمله کلاهبرداران و هکرها وجود دارد. دسترسی به اینترنت در شبکه ی عمومی با اقدامات امنیتی (در صورت وجود) قابل تنظیم بر روی فایروال مشتری ، ضمانت بسیار کمی دارد.

تهدیدات احتمالی VOIP با تاسیسات در محل کار:

  • کلاهبرداری تلفنی
  • اطلاعات به خطر افتاده
  • سرگرمی هک کردن
  • شنود

تأثیرات احتمالی از اختلال یا سو عملکرد شبکه تا خسارات مالی است. با نظارت بی درنگ و ۲۴ ساعته  توسط بسیاری از ارائه دهندگان میزبان و VOPN ، و با هرگونه تلاش می تواند زودتر شناسایی و برطرف شود.