تلفن های معمولی، برای کنترل کردن چندین خط تلفن، نیازمند چندین دستگاه تلفن می باشند. اما امروزه تلفن های سانترال، قابلیت کنترل کردن چندین خط تلفن را به طور همزمان دارند. امروزه تمام شرکت ها و اداره ها نیازمند تلفن های سانترال می باشند. و طوری طراحی شده است که، می تواند ارتباط بین کارمندان مختلف در یک سازمان را برقرار سازد. این موضوع یکی از مهمترین مزایای سانترال می باشد. این تلفن ها از لحاظ ظاهر، بسیار شیک و در مدل های مختلفی روانه بازار می شود. شما با خرید یک تلفن سانترال می توانید، چندین خط تلفن را به صورت همزمان اداره کنید. شما می توانید بین نقاط مختلف سازمان یا شرکت، ارتباط رایگان داشته باشید. در حقیقت خطوط شهری را به چندین خط داخلی تقسیم می کند. مزایای سانترال به ترتیب موارد زیر می باشد:

  • مدیریت و کاهش هزینه ها
  • برنامه ریزی تلفن های سانترال با اجرای کدهای موجود
  • پیغام گیر گویا
  • دارای آیفون، درب باز کن
  • امکان گذاشتن قفل روی خطوط شهری و شماره صفر
  • امکان اعمال محدودیت در برقراری تماس
  • منشی اتوماتیک
  • انتقال افراد به داخلی های مورد نظر
  • نگه داشتن چندین نفر پشت خط، به طور همزمان

امروزه با رشد روز افزون تکنولوژی، نیاز شرکت ها، سازمان ها، فروشگاه ها  به استفاده از چندین خط تلفن بسیار زیاد شده است. امروزه، یک شرکت نیازمند چندین خطوط تلفن می باشد. تلفن های سانترال این امکان را برای سازمان ها فراهم می سازد.

مزایای سانترال و کاربرد آن برای مشاغل مختلف

مزایای سانترال و کاربرد آن برای مشاغل مختلف

همانطور که در بالا برایتان توضیح دادیم، امروزه به علت رشد روزافزون سازمان ها و افزایش تعداد خطوط تلفن، نیاز آنها به تلفن های سانترال بیشتر می شود. تمامی مشاغل در حوزه های مختلف، به تلفن های سانترال نیاز دارند. مزایای سانترال به شرح زیر می باشد:

  • در یک شرکت یا سازمان، به هر کارمند یک خط تلفن اختصاص داده می شود. کارمندان برای برقراری ارتباط با یکدیگر، به راحتی و در کمترین زمان می توانند داخلی مورد نظر را شماره گیری نمایند. ارتباط بین کارمندان داخل سازمان به صورت کاملا رایگان می باشد. هر شرکت یا سازمان با داشتن یک خط شهری، تعداد بیشتری خطوط داخلی را خواهد داشت. برای مثال، با داشتن ۴ خط شهری، دارای ۹ خط داخلی می شوید
  • شما با استفاده از تلفن های سانترال می توانید، تمامی تماس های دریافتی را ضبط نمایید.
  • یکی دیگر از مزایای سانترال این می باشد که، شما دیگر نیازی به استخدام منشی یا اپراتور ندارید. تلفن سانترال با منشی به صورت اتوماتیک، تماس های دریافتی را به داخلی های مورد نظر وصل می کند. و در نهایت شما دیگر نیازی به استخدام اپراتور ندارید.
  • نظارت بر خطوط داخلی بسیار آسان می شود. شما به راحتی می توانید تماس های داخلی را به خطوط شهری یا به خارج از کشور محدود کنید
  • مقرون به صرفه می باشد و نقش به سزایی در کاهش هزینه ها دارد.

تقسیم بندی انواع سانترال بر اساس ظرفیت و عملکرد

تقسیم بندی انواع سانترال بر اساس ظرفیت و عملکرد

سانترال ها بر اساس ظرفیت در دو دسته سانترال های کم ظرفیت و پرظرفیت تقسیم می شوند. و این تلفن ها بر اساس کارکرد دارای سانترال های تحت شبکه و  آنالوگ می باشند. سانترال های کم ظرفیت دارای قابلیت ۳ و ۶ خط شهری  می باشد. اما سانترال های پرظرفیت تعداد خطوط شهری بسیار زیادی را در برمیگیرد. و مزایای سانترال شامل:

پشت خط ماندن چندین کاربر به طور همزمان، نصب کارت voip، نصب خطوط آنالوگ و دیجیتال به طور همزمان، می باشد. از نمونه سانترال های پرظرفیت، به این سه مورد می توان اشاره نمود: TDE،NS، TDA

سانترال ها بر اساس عملکرد، به دو دسته تحت شبکه و آنالوگ ( غیر تحت شبکه) تقسیم می شوند. ارتباط تلفن ها در سانترال های تحت شبکه از طریق ip دهی می باشد. از نمونه تلفن های تحت شبکه NS و TDE می باشد.

یکی از بهترین و پر استقبال ترین تلفن های سانترال، برند پاناسونیک می باشد. با وجود کیفیت بسیار بالا دارای قیمت پایین تری می باشد. نکته بسیار مهمی که در هنگام اتصال دستگاه سانترال باید در نظر گرفت، این می باشد که، دستگاه مرکزی را به دور از آب و گرد و خاک قرار دهید.

شما در زمان قدیم نیز شاهد تلفن های سانترال بوده اید. به طوریکه در مراکز مخابرات، نفراتی را به عنوان اپراتور استخدام میکردند تا بتوانند، افراد پشت خط را به داخلی مورد نظر انتقال دهند.

یکی از مزایای سانترال این است که میزهای شرکت، با چندین تلفن احاطه نشده است و شما شاهد یک تلفن می باشید که این موضوع، نظم خاصی به میز کار شما می دهد.