آیا دیگر سیستم سنتی تلفن تان را کنار گذاشته اید و از سیستم ویپ استفاده می کنید؟ پس باید با عملکرد این سیستم حین قطعی برق آشنا شوید.

با اینکه سیستم های ویپ بسیار قابل اطمینان تر بوده و از ثبات بالایی برخوردارند، اما باز هم از آنجایی که تمام زیربنای آن روی اینترنت است، باز هم احتمال کمی برای قطعی وجود دارد. بنابراین از دست دادن اتصال اینترنت به معنای قطعی سیستم تلفن ویپ تان می باشد.

مشکلات برق درست وقتی رخ می دهند که کمتر از همیشه انتظارشان را دارید. بهترین راه برای برآمدن از پس این مشکلات، برنامه ریزی برای آنهاست.

وقتی اداره ی یک کسب و کار بر عهده ی شماست باید بیشتر مراقب این وضیت بود. چرا که خطا های برق می تواند موجب از دست دادن تماس مشتری، جلسات فروش، و حتی تماس های کنفرانس بشود. قطعاً وجهه ی خوشایندی ندارد، اما ناامید نشوید.

به دنبال خدمات VoIP هستید؟

ما با بهره‌گیری از متخصصین مجرب و آموزش دیده و همچنین با تکیه بر اصل مشتری‌مداری مدعی ارائه خدمات با بالاترین کیفیت به شما می‌باشیم.
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.

 

آماده سازی بهترین دفاع شماست. در این مقاله برای شما راه هایی برای آنلاین نگه داشتن سیستم ویپ تان در مواقع قطعی برق آماده کرده ایم. پس این مقاله را از دست ندهید.

راهکار متصل نگه داشتن ویپ در زمان قطعی برق

سه راه برای متصل نگه داشتن ویپ در زمان قطعی برق

وارد دفترتان می شوید و می بینید کل سیستم تلفن تجاری تان از کار افتاده است. حال به شما می گوییم چه باید کرد تا هرچه سریع تر مشکل را برطرف کرد.

اتصال به یک منبع تغذیه ی یدکی

یک راه حل کوتاه مدت این است که سیستم تلفن تان را به یک باتری یدکی متصل کنید.

برای بازیابی اتصال به تجهیزات اینترنت تان برق برسانید. یعنی باید مودم، روتر، سوئیچ، تلفن ویپ تان را به برق جایگزین متصل کنید. باطری یدکی برق لازم برای اتصال در مدت محدودی را فراهم می کند، تا شرکت برق را به سیستم باز گرداند.

این راه حل تنها زمانی نتیجه می دهد که ارائه دهنده تان مشکل قطعی برق نداشته باشد. برای مثال از کار افتادن یک دکل برق می تواند روی اتصال هزاران مصرف کننده تاثیر بگذارد.

این روش می تواند تا ۶ ساعت سیستم ویپ شما را آنلاین نگه دارد. اما اگر قطعی بیش از این ها طول کشید نگران نشوید. چرا که راه های بیشتری وجود دارد.

استفاده از نرم افزار ویپ تلفن های همراه هوشمند

یکی از مزیت های جذاب ویپ این است که با آن می توان از هر نقطه ای تماس برقرار کرد. شما حتی به اینترنت دفترتان هم نیاز نخواهید داشت. باتری تلفن همراه تان به احتمال زیاد برای برقراری تمام تماس های لازم در بازه ی قطعی برق کافیست.

همچنین باطری های یدکی (پاوربانک ها) برای تلفن های همراه امروزه به شدت رایج هستند. یک پاوربانک می تواند شما را به اندازه یک باتری کامل دیگر آنلاین نگه دارد. فقط کافیست باطری را بردارید و به موبایل تان متصل کنید.

دایورت کردن تماس های دریافتی به صندوق پیام های صوتی

نگران نباشید اگر قادر نیستید تماس ها را روی تلفن همراه تان پاسخ دهید. تماس گیرندگان همچنان می توانند روی صندوق پیام های صوتی برایتان پیام بگذارند. برخلاف خط های تلفن سنتی، صندوق پیام های صوتی ویپ کاملا توسط ارائه دهنده کنترل شده و قطعی برق روی آن تاثیری ندارد.

همچنین اگر از قابلیت تبدیل پیام صوتی به ایمیل بهره ببرید،  می توانید پیام های صوتی تان را روی ایمیل تان دریافت کنید. این قابلیت کارساز به شما این امکان را می دهد که پیام های صوتی تان را برای همکاران تان ارسال کنید، یا زمانی که برق تان وصل شد به آن ها پاسخ دهید.

چطور از قطعی های آینده ی ویپ جلوگیری کنیم؟

چطور از قطعی های آینده ی ویپ جلوگیری کنیم؟

درست است که نمی توان جلوی قطعی برق های وقت و بی وقت را گرفت، اما می توان تدابیری پیشه کرد که سیستم تلفن ویپ را در این اوقات آنلاین نگه داشت. و بهترین بخش اش این است که این روش ها آسان و بی دردسر هستند!

انتخاب یک ارائه دهنده ی ویپ قابل اطمینان

در واقع گاهی اوقات مشکلات پیش آمده برای سیستم تلفنی تان ممکن است از طرف ارائه دهنده باشند. پیش از خریداری سرویس، حتما راجع به عملکرد ارائه دهنده ی مورد نظرتان تحقیق کنید.

یک بررسی کوتاه در Down Detector معمولا تمام چیز هایی که راجع به عملکرد یک ارائه دهنده باید بدانید را در اختیارتان می گذارد.

داشتن یک ارائه دهنده اینترنت (ISP) یدکی

به علاوه ی قطعی های برق، بهتر است یک ارائه دهنده WAN پشتیبان هم داشته باشید. سیستم ویپ تنها به یک اتصال اینترنت با تاخیر کم دارد، بنابراین هرگونه اتصالی می تواند کارساز باشد. لازم نیست هزینه ی یک اشتراک DSL یا اتصال کابلی دیگر را بپردازید.

بهتر است از یک ارائه دهنده ی بی سیم پرسرعت برای پشتیبانی استفاده کرد. فناوری ۴G LTE برای ارائه دهنده ی اینترنت می تواند انتخاب بسیار خوبی باشد. تنها چیزی که نیاز دارید یک مودم LTE است. در مواقع قطعی روشنش کنید تا دسترسی به اینترنت تان را بازیابید.