یکی از مشاغل حوزه شبکه های کامپیوتری که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است و مورد نیاز جامعه می باشد، کارشناس شبکه پسیو یا پسیو کار می باشد. در واقع این شخص می تواند در راه اندازی یک شبکه به ما کمک کند و همچنین اتصال سخت افزاری را برای ما ایجاد می کند. در نهایت نیز یک پسیو کار باید اطمینان کسب کند که کاربران به شبکه متصل شوند.

آشنایی با تجهیزات شبکه در کنار تخصص و مهارت در پیاده سازی شبکه از مهم ترین اصولی است که یک کارشناس شبکه پسیو باید همواره به آن دقت داشته باشد و بر این اساس نسبت به استفاده از این خدمات اقدام کند. در صورتی که سوالی در این خصوص داشته باشید و می خواهید با این شغل و مهارت های شغلی پیرامون آن بیشتر آشنا شوید، در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار دهیم.

به دنبال خدمات VoIP هستید؟

ما با بهره‌گیری از متخصصین مجرب و آموزش دیده و همچنین با تکیه بر اصل مشتری‌مداری مدعی ارائه خدمات با بالاترین کیفیت به شما می‌باشیم.
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.

وظایف کارشناس پسیو شبکه

یکی از مهم ترین سوالاتی که در خصوص شغل کارشناس شبکه پسیو شاید برای شما هم پیش آمده باشد، وظایفی است که بر عهده این افراد می باشد. در واقع درک این وظایف برای کسانی که علاقمند به این شغل هستند و یا می خواهند از خدمات کارشناسی شبکه استفاده کنند می تواند بسیار مفید واقع شود. در واقع یک کارشناس پسیو باید کار با ابزارهای فنی و سخت افزاری شبکه را به طور کامل بلد باشد و همچنین بتواند به خوبی این ابزار را در مواقع مورد نیاز در راستای راه اندازی یا پشتیبانی شبکه به کار گیرد. همچنین برنامه ریزی و نصب به صورت استاندارد از دیگر وظایفی است که یک کارشناس شبکه پسیو باید به خوبی بلد باشد.

وظایف کارشناس شبکه پسیو 

در کنار این مسائل باید گفت که با توجه به پیشرفت تکنولوژی و ورود به دنیای تجهیزات شبکه بی سیم، یاد گرفتن انجام کار با تجهیزات بی سیم یکی از مهم ترین نیازهای پیش روی کارشناس شبکه پسیو خواهد بود و همچنین مهارت کار با شبکه های کابلی همواره به عنوان یکی از مهم ترین نیازهای پیش روی شما به شمار می رود. توانایی کار با فیبر نوری، درک کامل نیازهای یک شبکه، طراحی شبکه و پیاده سازی آن به گونه ای که امنیت از لحاظ سخت افزاری با مشکل برخورد نکند را می توان از دیگر وظایفی دانست که یک کارشناس شبکه پسیو باید به خوبی درک کند. در ادامه موارد مورد نیاز در یادگیری کارشناسی شبکه پسیو با شما همراه خواهیم بود و در این زمینه با شما صحبت خواهیم داشت.

چطور وارد بازار کار شبکه پسیو شویم؟

به طور کلی می توان گفت که بازار کار شبکه پسیو امروزه بسیار گسترده شده است و شما می توانید با یادگیری های مربوط به مواردی که در بخش بالا برای شما بیان کردیم، به راحتی وارد بازار کار شبکه شوید. در این خصوص باید به یاد داشته باشید که تسلط شما به تمامی مواردی که در شبکه مورد استفاده است از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد.

به یاد داشته باشید که شبکه های امروزی به رایانه ها ختم نمی شوند و امکان اتصال برخی از موارد مانند تجهیزات نظارتی (دوربین مداربسته و دزدگیر الکترونیک و هوشمند) و همچنین سایر تجهیزاتی که مربوط به اینترنت اشیاء می شوند و یا درب های الکترونیک می تواند یکی از چالش های پیش روی کارشناس شبکه پسیو به شمار رود. تجربه و تخصص به همراه به روز نگه داشتن علم طراحی شبکه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد و باید با دقت بسیار زیادی در این زمینه فعالیت داشته باشید. در نهایت باید گفت که درآمد یک کارشناس شبکه پسیو بسیار مناسب بوده و همواره می توان گفت که یکی از شغل های پر تقاضا در حوزه علم مهندسی کامپیوتر شناخته می شود.

مراحل انجام کار کارشناس شبکه پسیو

مراحل انجام کار کارشناس شبکه پسیو

یک کارشناس شبکه پسیو باید بر اساس مراحل انجام کار وارد محیط شود و در واقع برنامه ریزی همانطور که بیان شد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و باید با دقت بسیار زیادی انجام شود. در واقع در ابتدا باید بدانید که محیط شما برای شبکه کردن چه خصوصیاتی دارد و نیازهای کاربر شما از شبکه ای که شما می خواهید کارشناسی پسیو آن را انجام دهید چیست؟ بر این اساس می توانید نتیجه گیری بسیار بهتری را در خصوص شبکه های پسیو داشته باشید و در راه طراحی شبکه موفق تر عمل خواهید کرد.

در مراحل بعد نیز باید به یاد داشته باشید که کارشناس شبکه پسیو باید بتواند بر اساس نوع نیاز خود نسبت به استفاده از تجهیزات اقدام کند و در این راه استفاده از تجهیزات مناسب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. بررسی نقشه ساختمان برای شبکه های بزرگتر و اداره ها می تواند یکی از مهم ترین درخواست هایی باشد که یک کارشناس شبکه پسیو می تواند آن را بررسی کرده و بر این اساس کار می کند. در صورتی که می خواهید وارد دنیای کارشناس شبکه پسیو شوید، برنامه ریزی و مرحله بندی کار به شما کمک می کند تا سرعت، دقت و کیفیت کار بالاتری داشته باشید.