امروزه سیستم های PBX سنتی تنها یک بن بست در فناوری به حساب نمی آیند. سیستم تلفن قدیمی ساده (POTS) با هزینه های روز افزون و ویژگی هایی که کارایی خود را با هر سال که می گذرد از دست می دهند بیشتر شبیه یک نوع بدهی می مانند تا یک سیستم تلفنی.
با در نظر گرفتن این نکته که فناوری ویپ هاست شده همواره در حال پیشرفت است، این طور بنظر می رسد که شرکت هایی که همچنان وابسته به سیستم های PBX سنتی هستند بیشتر از چیزی که فکر می کنند در حال صدمه دیدن هستند.
ما برایتان لیستی از ۴ محدودیت PBX سنتی و سیستم های کلیدی ای که به سدی مقابل بازگشت سرمایه تان می شوند فراهم کرده ایم. این محدودیت ها هر سال هزینه های بیشتری برای کسب و کارتان می تراشند.

نشتی بودجه

مورد اول بسیار صریح و واضح بوده و هر فرد تصمیم گیرنده ای باید آن را در نظر بگیرد: هرچه سیستم ویپ هاست شده مقرون به صرفه تر و کارآمد تر می باشد، با صبر کردن برای تعویض سیستم تلفنی خود همان قدر به کسب و کار خود ضرر می زنید.
ویپ هاست شده به صورت اصلی میزان سرمایه ی لازم را کاهش می دهد:

  • مخارج اولیه – یک شبکه ی مبتنی بر فضای ابری به طور چشمگیری کمیت سخت افزار های لازم را کاهش می دهد، و این فقط مختص به مخارج خریداری سخت افزار ها نمی باشد؛ بلکه باید مخارج نصب و تنظیم را هم درنظر بگیرید.
  • مخارج اجرایی – هزینه های ماهانه، هزینه ی نگهداری، تغییرات شبکه، و مخارج تماس های مسافت های دور سیستم های ویپ هاست شده در اکثر مواقع بسیار کمتر از PBX های سنتی و ویپ های بنا شده در محل کار هستند.

ویپ هاست شده دست کم ۱۰ الی ۳۰ درصد از مجموع هزینه های مالکیت یک شرکت را کاهش می دهد. وقتی صاحب شرکتی با ۲۰ کارمند باشید، این مبلغ در پایان سال می تواند بسیار سرسام آور باشد. این مبلغ را ضربدر چند سال بکنید و آن وقت دلیل کافی برای تغییر سیستم تلفنی خود را خواهید یافت.

چند تماس از دست رفته غیرقابل قبول است؟

به عقیده ی ما ۱ تماس از دست رفته هم می تواند به کسب و کار لطمه وارد کند.
یک سیستم PBX سنتی و یا سیستم کلیدی تعداد شماره ها و خط های محدودی دارد. این تعداد به هزینه ایست که شما برای سیستم PBX سنتی تان می پردازید. وقتی تماس های دریافتی زیاد می شوند، طبیعیست که تعدادی از آنها را از دست خواهید داد. مخصوصا وقتی سیستم های خودکار ضعیف یا با تنظیمات اشتباه داشته باشید. تنها راه برای از دست ندادن تماس ها این است که چند خط جدید به سیستم تلفنی تان بیافزایید که اکثر مواقع بلااستفاده خواهند ماند. این را هم در نظر داشته باشید که فراهم کردن یک خط تلفن جدید بسیار هزینه بر است.
بیشتر سرویس های ویپ به شما اجازه ی اولویت بندی، همگام شدن با جریان تماس ها و شخصی سازی سیستم های خودکار را می دهند. اینگونه شما دقیقا می دانید که تماس ها چه وقتی، کجا و چگونه به درستی پاسخ داده شده و مشتری را راضی خواهند کرد. از دست ندادن تماس به معنی از دست ندادن فرصت است.

دانش شبکه، قدرت است

فناوری ویپ هاست شده به شما اجازه می دهد به طور زنده شبکه تان را بررسی و نظارت بکنید. POTS چه امکاناتی برایتان فراهم می کند؟ تقریبا هیچ.
با بررسی فعالیت شبکه، شرکت تان می تواند برای آینده اش برنامه ریزی کرده و تغییرات فصلی در ترافیک تماس ها، نیاز به استخدام کارمندان جدید، و یا مشکلات در جریان تماس ها را پیش بینی کند. هر چه اطلاعات بیشتری داشته باشید، می توانید به مدت طولانی تری فعالیت شبکه تان را پیگیری و بررسی کنید. در این صورت می توانید برنامه کاری کارمندان تان و بازدهی تان را بهینه تر سازید.

وقتی کشتی PBX به گِل می نشیند

در نهایت روزی PBX ها و ویپ های هاست شده، PBX های سنتی و سیستم های کلیدی را از دو خارج کرده و تبدیل به انتخاب اول بازار خواهند شد.افرادی که زودتر به این سیستم ها رو آورده اند، مدت طولانی تری از ویژگی های آنها استفاده کرده و سود بیشتری در طولانی مدت می برند.
اما شرکت هایی که همواره از PBX های سنتی استفاده می کنند؛ در جهت مخالف پیش می روند. چرا که این سیستم های سنتی نیازمند خریداری و ارتقا تجهیزات پی در پی هستند. و با این حال این سیستم ها ظاهرا باید با ویپ هاست شده رقابت کنند. اما انعطاف پذیری مخابرات آی پی به هیچ وجه قابل جایگزینی با زیرساخت های سنتی نیست. رسیدگی به PBX سنتی همانند هزینه کردن و تخصیص بودجه به یک کشتی به گل نشسته است.