ارتباطات یکپارچه در میان سازمانهایی که دست به تحول دیجیتالی مدلهای تجاری خود زده اند ، به یک واژه معروف تبدیل شده است. ارتباطات یکپارچه به عنوان یک سرویس (UCaaS) با استفاده از رایانش ابری ، تحول دیجیتال فناوری ارتباطات را گام دیگری به جلو می برد. نتیجه یک سرویس نرم افزاری است که با استفاده از یک مدل اشتراک از طریق اینترنت ارائه می شود.

منظور از ارتباطات متحد چیست؟

منظور از ارتباطات متحد چیست؟

ارتباطات یکپارچه اصطلاحی کلی برای مجموعه ای از فن آوری های دیجیتال است که انواع کانال های ارتباطی موجود برای مشاغل و مشتریان آنها را ادغام می کند. این فن آوری برای ساده سازی فرایندهای تجاری و تعامل مشتری با گردآوری کانالهای ارتباطی جداگانه مانند تماس صوتی ، ایمیل ، متن پیام کوتاه ، رسانه های اجتماعی ، کنفرانس ویدئویی ، دستگاه های تلفن همراه و اشتراک دسکتاپ مورد استفاده قرار می گیرد. هر رسانه ارتباطی دیجیتال می تواند با یک نرم افزار و تجهیزات مناسب در یک پلتفرم ارتباطات متحد ادغام شود.

فناوری ارتباطات یکپارچه به دهه ۱۹۹۰ برمی گردد که شرکت های تلفنی خدمات ارزش افزوده ساخته شده در اطراف شبکه سنتی تلفن را آغاز کردند. این سرویس ها به همراه خدمات تماس صوتی ، پست صوتی ، صفحه بندی ، پیگیری متن و فاکس برای مشاغل ارائه شده است. فناوری Voice over IP انقلابی در پتانسیل ارتباطات یکپارچه در دهه ۲۰۰۰ ایجاد کرد زیرا اجازه می داد تماس صوتی کسب و کار به جای شبکه تلفن آنالوگ از طریق شبکه های دیجیتالی رایانه انجام شود. VoIP امکان ایجاد تماس صوتی با دیگر رسانه های ارتباطی دیجیتال را برای ایجاد سیستم عامل های یکپارچه به اشتراک گذاری داده فراهم کرده است.

چرا ارتباطات یکپارچه بسیار مهم است؟

چرا ارتباطات یکپارچه بسیار مهم است؟

ارتباطات یکپارچه یکی از مولفه های اصلی تحول دیجیتالی محل کار امروز است. مشکل هماهنگی داده ها و مکالمات از طریق چندین کانال ارتباطی با همکاران و مشتریان توسط یک پلتفرم ارتباطات یکپارچه کاهش می یابد یا برطرف می شود. همکاران می توانند با استفاده از کانال های ترجیحی به یکدیگر برسند و مکالمات و داده های مشترک آنها را از طریق یک رابط مشاهده کنند. با همین رمز ، مشتریان می توانند با تماس صوتی ، پیام کوتاه و نظرات شبکه های اجتماعی با تجارت شما ارتباط برقرار کنند و نمایندگان خدمات مشتری همه آنها را در یک مکان واحد مشاهده خواهند کرد.

یکی دیگر از مزایای تغییر بازی که Unified Communications به مشاغل ارائه می دهد ، روش ساده تری برای ایجاد قابلیت همکاری و بهره برداری از خدمات و برنامه های مختلف بهره وری است. به عنوان مثال ، تیم های مایکروسافت با استفاده از اصول ارتباطات متحد با Skype برای بیزنس ادغام می شوند. با استفاده از یک بستر ارتباطی واحد برای به اشتراک گذاشتن ارتباطات صوتی ، تصویری و متنی ، این دو برنامه می توانند عملکردهای خود را در یک تجربه کاربر واحد ترکیب کنند.

UCaaS چیست و چگونه کار می کند ؟

UCaaS چیست و چگونه کار می کند ؟

مشکلی که با ظهور دستگاه های تلفن همراه به وجود آمد ، مشکل همگام سازی داده ها با استفاده از برنامه های نصب شده محلی بود. دستگاه های موجود در همان شبکه می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند ، اما دستگاه های همراه خارج از محل کار از مدار خارج شدند. راه حل استفاده از کانال ارتباطی موجود در هر مکان بود: اینترنت. با استفاده از رایانش ابری ، نرم افزار کاربردی به سرورهای از راه دور منتقل شد که با هر دستگاه کاربر از طریق اینترنت ارتباط برقرار می کردند. از آنجا که نصب نرم افزار بر روی هر دستگاه ضروری نیست ، شرکتهای نرم افزاری شروع به ارائه نرم افزار به عنوان راه حلهای خدماتی کردند که از یک مدل اشتراک استفاده می کرد.

UCaaS به عنوان ترکیبی مشابه از نرم افزار ارتباطات متحد و فناوری ابری برای ایجاد یک سرویس نرم افزاری ارائه شده از طریق سرورهای از راه دور بوجود آمد. به جای نصب یک بسته نرم افزاری بر روی هر کامپیوتر خانگی ، لپ تاپ و دستگاه تلفن همراه ، یک سیستم عامل UCaaS از طریق اینترنت ارائه می شود. برنامه های تلفن همراه اغلب برای دستگاه های تلفن همراه ساخته می شوند ، اما رابط اصلی برای UCaaS مرورگر وب است.

مزایای UCaaS

مزایای UCaaS

مزایای ارتباطات یکپارچه را با ارائه انعطاف پذیری بیشتر افزایش می دهد زیرا کارمندان می توانند از هرجایی که به اینترنت متصل باشند به آن دسترسی داشته باشند. این که آیا آنها از خانه کار می کنند و یا برای کار تجاری سفر می کنند ، هر یک از کارمندان مانند همکاران خود در دفتر ارتباط دارند. اعضای تیم از راه دور می توانند با دفاتر محلی ارتباط برقرار کنند ، زیرا گویا آنها عضوی از یک تیم هستند و تیم های از راه دور می توانند از ارتباطات متحد برای بهره وری بیشتر استفاده کنند.

چگونه UCaaS انقلابی در مشاغل ایجاد می کند؟

چگونه UCaaS انقلابی در مشاغل ایجاد می کند؟

چیزهای زیادی برای گفتن در مورد بهره وری وجود دارد که با انتقال ارتباطات دیجیتال از تماس های تلفنی گرفته تا پیام های متنی به اینترنت حاصل می شود. این نیاز همکاران را در یک مکان برای همکاری تیمی با یکدیگر برطرف می کند. در حالی که تعامل رو در رو هنوز مطلوب است ، کنفرانس ویدئویی تجربه یکسانی را برای کارگران ثبت می کند ، خواه در قاره های مختلف باشند یا در یک ساختمان.