Platforms as a Service (CPaaS) یک مدل تحویل مبتنی بر فضای ابری است که به شما امکان می دهد با استفاده از API تا ویژگی های پیام صوتی  تصویری و پیام رسانی را به نرم افزار تجاری موجود خود اضافه کنید.

CPaaS به شما امکان می دهد ویژگی های ارتباطی در زمان واقعی را انتخاب کنید و آنها را در برنامه ها و خدمات خود جاسازی کنید. برای شرکت های در حال رشد که قبلاً از پشته فناوری مبتنی بر ابر استفاده کرده اند و می خواهند زیرساخت ارتباطی خود را شخصی سازی کنند ، جذاب است.

مخفف CPaaS ترسناک تر از آنچه هست که به نظر می رسد. CPaaS به سادگی یک API صوتی و پیام رسان است. یک مدل تجاری است که به عنوان بخشی از تحول دیجیتال غالب می شود.

برخلاف سیستم تلفنی مجازی ، این عملکردها باید از ابتدا کدگذاری شوند. به عبارت دیگر: CPaaS مزایای قدرتمندی به همراه دارد ، اما با یک هزینه همراه است.

در این راهنما ، به خوبی به همه چیزهایی که باید در مورد CPaaS بدانید ، برای مقیاس گذاری صدا و پیام رسانی خود ، وارد شوید.

CPaaS چیست؟

CPaaS چیست؟

CPaaS مخفف به عنوان یک سرویس است. این راه حل های ابری را توصیف می کند که به مشاغل امکان می دهد ویژگی های ارتباطی در زمان واقعی را به برنامه های تجاری خود اضافه کنند.

با CPaaS می توانید پشته ارتباطی خود را کاملاً شخصی سازی کنید. به جای خرید راه حل های کامل با ویژگی های از پیش تعریف شده ، می توانید کانال های ارتباطی منتخب را با نرم افزاری که قبلاً استفاده می کنید ادغام کنید.

توابع CPaaS که می توانید انتخاب کنید تا به پشته ارتباطی خود اضافه کنید عبارتند از:

با استفاده از اینها می توانید به کارمندان خود اجازه دهید با یک دیگر و با یک سیستم و دستگاه مورد نظر خود با مشتری ارتباط برقرار کنند.

ارائه دهنده CPaaS چیست؟

ارائه دهنده CPaaS چیست؟

یک ارائه دهنده CPaaS رابط های برنامه نویسی برنامه (API) ، قطعه کد و برنامه هایی را ارائه می دهد که می توانید از آنها برای افزودن ویژگی ها و کانال های ارتباطی در زمان واقعی به اکوسیستم خود استفاده کنید.

آنها اساساً سیستم عامل های API هستند. آنها به شما امکان می دهند از طیف وسیعی از API ها شامل صوت ، پیام کوتاه ، پیام تیمی و موارد دیگر انتخاب کنید. برای استفاده بیشتر از این API ها می توانید از مستندات محصول ، کیت های توسعه نرم افزار (SDK) و پشتیبانی ارائه دهنده خدمات CPaaS استفاده کنید.

ارائه دهندگان CPaaS مانند Twilio همچنان API ها را به سیستم عامل خود اضافه می کنند.

تفاوت CPaaS و UCaaS چیست؟

تفاوت CPaaS و UCaaS چیست؟

نمی دانید CPaaS با ارتباطات یکپارچه به عنوان سرویس (UCaaS) چه تفاوتی دارد؟ به نظر می رسد که مشابه هستند زیرا هر دو به کسب و کارها امکان دسترسی به پشته ارتباطی غنی از ویژگی را می دهند.

با این حال ، روش ایجاد آنها کاملاً متفاوت است. بیایید به هر یک نگاهی کنیم.

تعریف CPaaS

تعریف CPaaS

CPaaS مجموعه ای از API های ارتباطی است که به مشاغل و توسعه دهندگان امکان می دهد ویژگی هایی مانند تلفن و پیام رسانی را در نرم افزار ادغام کنند. CPaaS اساساً به شما امکان می دهد دستگاه ها و برنامه ها را به ابزار ارتباطی تبدیل کنید.

CPaaS به شما امکان می دهد تا API های خاصی را برای افزودن به پشته ارتباطات فعلی خود بدون ایجاد یک باطن کاملاً جدید انتخاب کنید.

از طرف دیگر ، UCaaS به شما یک بستر یک مرحله ای با قابلیت های ارتباطی داخلی می دهد. با UCaaS ، دسترسی فوری به بستری با خدمات تلفنی، جلسات ویدئویی ، گزارش استفاده، ویژگی های تماس مانند ضبط تماس و سایر موارد را می گیرید.

UCaaS یک محیط واحد است که برای استفاده درست خارج از جعبه آماده است.

از این طریق به تفاوت بیندیشید: CPaaS بوم سفیدی را به شما می دهد که می توانید هر طور که می خواهید رنگ کنید ، در حالی که UCaaS یک نقاشی کامل به شما می دهد.

CPaaS چگونه کار می کند؟

CPaaS چگونه کار می کند؟

در هسته خود ، CPaaS به لطف API های ارتباطی کار می کند.

رابط های برنامه نویسی برنامه (API) مجموعه ای از توابع هستند که به عنوان واسطه بین دو نقطه انتهایی مانند دستگاه ها یا برنامه های نرم افزاری عمل می کنند. آنها به این نقاط انتهایی امکان تعامل موثر با یکدیگر را می دهند.

API ها معمولاً به شبکه های Voice over IP (VoIP) در backend اعتماد می کنند تا بسته های داده را از یک نقطه انتهایی به نقطه دیگر دریافت کنند.

نمونه هایی از اقداماتی که باعث ایجاد این تعاملات می شود:

  • شماره گیری شماره تلفن و برقراری تماس تلفنی
  • ارسال پیام متنی
  • درخواست وضعیت به روز شده بسته ای که منتظر آن هستید

بنابراین برای استفاده از CPaaS ، شما به توسعه دهندگانی نیاز دارید که تجربه توسعه برنامه های سفارشی را دارند که از API استفاده می کنند. شما همچنین به دستگاه ها و / یا نرم افزاری نیاز دارید که نحوه تعامل با نقاط انتهایی API را می داند.

راه حل CPaaS

راه حل CPaaS

  • مستندات گسترده محصول
  • نمونه های کد
  • کتابخانه کد برای سیستم عامل های مختلف دسک تاپ و موبایل
  • کیت های توسعه نرم افزار (SDK)
  • به عنوان مثال موارد استفاده
  • پشتیبانی مشتری

در حالت ایده آل ، نمونه هایی از زندگی واقعی ، نمونه هایی از کد ، مثالها و توضیحات گردش کار و نمایشی از کانال ارتباطی که می خواهید پیاده سازی کنید را مشاهده خواهید کرد.