می دانید که کنار آمدن با استراتژی ها، نرم افزار ها و شیوه های قدیمی به موفقیت کسب و ارتان کمکی نخواهد کرد. خوشبختانه ابزار های دیجیتال مدرن اینجا هستند که جریان کاری شما را بهینه تر کرده و ارتقاء بدهند.

سیستم تلفن ویپ یکی از همین ابزار هاست.

خب، چطور می خواهید سیستم تلفنی تان را به ویپ تغییر بدهید و از ویژگی های شگفت انگیز آن به رایگان استفاده کنید؟

ما این فرآیند را در ۸ قدم آسان به شما توضیح خواهیم داد.

اتصال اینترنت تان را آزمایش کنید

۱) اتصال اینترنت تان را آزمایش کنید

با فناوری ویپ، داده های صوتی از طریق اینترنت به شبکه تلفنی انتقال داده می شوند. اتصال اینترنت با ثبات مقدمه ایست بر یک سیستم ویپ سالم.

پیشنهاد ما یک اتصال سیمی با پهنای باند حداقل ۱۰۰۰ kbps برای هر خط است. برای ۲۰ خط حداقل باید ۲ Mbps سرعت داشته باشید.

هم سرعت دانلود و هم آپلودتان باید در حد این حداقل ها باشد. اتصال فیبر-اوپتیک بهترین گزینه است. اما سرویس های dls و کابلی هم کارتان را راه می اندازند.

۲) زیرساخت های اینترنت تان را آماده کنید

بهترین عملکرد ویپ وقتی قابل مشاهده است که به طور مستقیم با سیم به روتر یا سوئیچ متصل شده باشد. تمام تلفن ها را با کابل اترنت به سوئیچ متصل کنید. سپس سوئیچ را به روتر متصل کنید تا از عملکرد سریع و قدرتمند شبکه تان لذت ببرید.

دفتر های بزرگتر ممکن است به سوئیچ های متعدد و و تنظیمات LAN مجازی (VLAN) نیاز داشته باشند.  مسئولیت VLAN این است که به طور هوشمندانه، منظم و استراتژیکی شبکه را بر اساس آدرس های MAC تقسیم بندی کند.

روتر های چند لایه ممکن است روی سیستم ویپ تاثیر بگذارند و موجب خطاهای فنی بشوند. برای همن هم هست که باید به جای آنها از سوئیچ استفاده کنید. سوئیچ شبکه تان باید بتواند از پس ترافیک ویپ بر بیاید.

ارائه دهنده ی ویپ مناسبی پیدا کنید

۳) ارائه دهنده ی ویپ مناسبی پیدا کنید

بسیاری از کسب و کار های کوچک آن قدر بودجه ندارند که تمامش را خرج کنند تا تازه به یک سیستم ویپ برسند. با یک سیستم PBX ابری، دیگر نیازی به این کار نخواهد بود.

البته این به این معنا نیست که بتوانید هر کمپانی ای را انتخاب کنید و یک شبه به موفقیت برسید. اتصال اینترنت خوب، شبکه ی عالی، تلفن های گران قیمت، هیچ کدام از این ها ضامن بالاتر رفتن کیفیت تماس های شما نیستند. دیتا سنتر های ارائه دهنده سرویس ویپ تان عنصر حیاتی کیفت تماس هایتان است.

از قابلیت های پیشرفته تلفن های تجاری بهره ببرید

۴) از قابلیت های پیشرفته تلفن های تجاری بهره ببرید

پس از آنکه ارائه دهنده مناسب را پیدا کردید، باید لیستی از قابلیت های ضروری برای سیستم تلفن تان تهیه کنید. بدون این ویژگی ها سیستم تلفن ویپ شما تنها قادر به ارسال و دریافت تماس خواهد بود.

مطمئن شوید که ارائه دهنده تان ویژگی های زیر را در پکیج ویپ تان به شما عرضه می کند:

  • دستیار خودکار
  • IVR
  • صف تماس
  • پل کنفرانس
  • تماس داخلی رایگان
  • فوروارد پیام صوتی

سخت افزار ویپ تان را انتخاب کنید

۵) سخت افزار ویپ تان را انتخاب کنید

در قدم بعدی باید ببینید چگونه سخت افزاری بهترین کارایی را برای کسب و کار شما دارد.

برای استفاده از نرم افزار های ویپ می توان از کامپیوتر، تلفن هوشمند، یا هر دستگاه دیگری مانند تبلت ها و لپ تاپ ها استفاده کرد.

بنابراین در شروع کار حتما لازم نیست برای مجموعه ای از تلفن های ویپ خودتان را به خرج بیاندازید. می توانید از تلفن های همراه تان برای شکل دهی سیستم ویپ تان استفاده کنید.

به دنبال خدمات VoIP هستید؟

ما با بهره‌گیری از متخصصین مجرب و آموزش دیده و همچنین با تکیه بر اصل مشتری‌مداری مدعی ارائه خدمات با بالاترین کیفیت به شما می‌باشیم.
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.

 

۶) کارمندان تان را آموزش دهید

هر نوع تغییری در محل کار می تواند کارمندان را به اضطراب بیاندازد. فناوری های جدید در صدر تغییرات  اضطراب آور هستند.

پیش از آنکه روز تغییر به سیستم ویپ را به کارمندان اعلام کنید، یک برنامه آموزشی راه بیاندازید. کار با نرم افزار و سخت افزار های جدید را به کارمندان کلیدی آموزش دهید. مدیران واحد آی تی تان باید در جریان قرار بگیرند که این سیستم جدید چگونه با شبکه کار می کند. تحلیلگران داده ها و مدیران باید بتوانند خودشان را با تحلیل ها و CRM ها آشنا کنند.

۷) سیستم تلفن ویپ تان را نصب کنید

حال که تمامی قدم ها را به درستی اجرا کرده اید وقت آن است که سیستم تلفنی جدیدتان را نصب کنید. پیچیدگی این مرحله برای هر کسب و کاری متفاوت است؛ همچنین سخت افزاری که انتخاب کرده اید نیز تاثیر بسیاری بر پیچیدگی این روند دارد.

برای SMBها این فرآیند به سادگی متصل چند تلفن جدید در دفتر است. اما در شرکت های بزرگ با سوئیچ های متعدد، این فرآیند می تواند یک پروژه چند نفره به حساب بیاید.

تلفن های ویپ تان را با کابل های اترنت به سوئیچ شبکه متصل کنید. برای ساختار های بدون PoE، لازم است که از آداپتور های AC نیز استفاده کنید.

۸) تا ۹۰% روی هزینه ی تماس های بین المللی صرفه جویی کنید

قبض تلفن برای کسب و کار های نوپا یک چالش جدی به حساب می آید.

شرکت های مخابراتی هزینه های بسیاری برای قابلیت های ویژه ای که کسب و کار ها نیاز دارند حساب می کنند. به محض اینکه سیستم تلفنی تان را به ویپ تغییر دهید از این خرج ها فارغ خواهید شد.

و بهترین بخش اش اینجاست: تماس های ویپ به ویپ کاملا رایگان اند. این یکی از بهترین راه ها برای برقرار کردن تماس های رایگان با مشتریان تان از هر نقطه دنیاست.