افزایش دهنده طول کابل شبکه که به POE Extender هم معروف است در واقع وسیله ای است که به راحتی قادر است امکان کابل کشی شبکه را برای مسافت های بیشتر از ۱۰۰ متر مهیا کند. یکی از دلیل هایی که از این وسیله استفاده می شود این است که کابل کشی شبکه با استفاده از کابل CAT6 دارای یک سری محدودیت به اندازه ۱۰۰ متر است.

در واقع محدودیت طول ۱۰۰ متر که از آن نام بردیم بیشتر برای محیط های استاندارد با درصد نویز محیطی پایین و همچنین کابل با کیفیت بالا، تعریف شده است. این بدین معناست که اگر کیفیت کابل پایین تر از حد معمول باشد و یا اینکه در محیط مورد نظر یک نویز الکترومغناطیسی زیادی وجود داشته باشد، این امکان وجود دارد که که مقدار متراژ مجاز برای کابل کشی از این مقدار هم کمتر شود. اگر نیاز به خدمات شبکه دارید ما در روترنت می توانیم به شما کمک کنیم.

Power Over Ethernet چیست؟

Power Over Ethernet چیست؟

همان طوری که در بالا هم اشاره کردیم افزایش دهنده طول کابل شبکه به POE Extender هم معروف است که در واقع مخفف شده عبارت Power Over Ethernet است. در واقع POE یک تکنولوژی و فناوری است که توانایی این را دارد که جریان برق را از طریق کابل های شبکه، انتقال دهد. به طور مثال یک دوربین مداربسته را در نظر بگیرید. این دوربین ها به هنگام نصب به دو نوع اتصال نیاز دارند:

  • نوع اول: متصل شدن به شبکه. این نوع اتصال برای برقراری ارتباط با دستگاه ضبط کننده ویدیو و نمایشگر مورد استفاده قرار می گیرد.
  • نوع دوم: متصل شدن به منبع تغذیه. این نوع اتصال برای تأمین کردن برق مورد نیاز دوربین مداربسته مورد استفاده قرار می گیرد

اما تصور کنید که همین دوربین مداربسته دارای قابلیت افزایش دهنده طول کابل شبکه یا همان POE باشد. در این طور مواقع تنها با اتصال به شبکه است که می تواند برق مورد نیاز خودش را تأمین کند.

اگر نیاز به پشتیبانی شبکه دارید ما در روترنت می توانیم به شما کمک کنیم 

چه دلیلی وجود دارد که از افزایش دهنده طول کابل شبکه استفاده می شود؟

چه دلیلی وجود دارد که از افزایش دهنده طول کابل شبکه استفاده می شود؟

دلیل های زیادی وجود دارد که از این وسیله استفاده می شود و به طبع برای دوربین های مداربسته هم دارای مزیت های زیادی استاز جمله این مزیت ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

صرفه جویی کردن در هزینه و همچنین زمان

قطعاً استفاده از POE Extender هم در زمان و هم در سیم کشی برق، هزینه ها را تا حد زیادی کاهش خواهد داد. چرا که در اینگونه مواقع نصب کابل های شبکه به متخصص نیاز ندارد و به طبع این کابل ها در هر نقطه ای می تواند قرار بگیرد

انعطاف پذیری

یکی از مزیت های دیگر این دستگاه، انعطاف پذیری آن است. به طور مثال در برخی از دوربین های مداربسته IP از افزایش دهنده طول کابل شبکه استفاده می شود. این مورد موجب می شود که به راحتی و بدون نیاز به پریز برق بتوان این دوربین ها را در هر جایی نصب و یا در صورت لزوم آنها را جابجا نمود

ایمنی به هنگام استفاده

یکی از نکات جالب توجه در مورد فناوری افزایش دهنده طول کابل شبکه این است که کاملاً هوشمند است و برای محافظت از تجهیزات شبکه آن هم در مقابل اوورلود، طراحی و تولید شده است

قابلیت اطمینان

نکته مهم در مورد POE  این است که تأمین کننده برق این دستگاه، یک منبع مرکزی است. این مورد نشان دهنده این است که امکان پشتیبانی توسط یک منبع برق اضطراری وجود دارد

مقیاس پذیری

برخوردار بودن از برق در شبکه به معنای این است که نصب و همچنین توزیع اتصالات به یک شکل کاملاً ساده و پربازده انجام می شود

کاربرد افزایش دهنده طول کابل شبکه (POE Extender)

کاربرد افزایش دهنده طول کابل شبکه (POE Extender)

پیشتر به این موضوع اشاره کردیم که با استفاده از افزایش دهنده طول کابل شبکه، طول کابل شبکه در دوربین های مداربسته تحت شبکه از ۱۰۰ متر به ۵۰۰ متر افزایش پیدا می کند. در واقع شما با استفاده از فناوری POE به راحتی می توانید چندین و چند دوربین را به یک سوئیچ متصل نمایید.

روش ها و راه حل هایی برای افزایش دهنده طول کابل شبکه

روش ها و راه حل هایی برای افزایش دهنده طول کابل شبکه

در این بخش از مقاله قصد داریم به روش هایی اشاره کنیم که می توانید طول کابل کشی در شبکه های کامپیوتری را افزایش دهید.

استفاده از سوئیچ در بین راه

بدون شک استفاده از سوئیچ برای افزایش متراژ کابل می تواند تأثیر زیادی داشته باشد. اگر از افزایش دهنده طول کابل شبکه استفاده می کنید به راحتی قادر خواهید بود از ۵ سوئیچ که طول کابلی به اندازه ۵۰۰ متر را پشتیبانی می کند، استفاده نمایید. تنها مشکل مربوط به وجود برق است آن هم به دلیل اینکه به هنگام نصب سوئیچ به برق نیاز دارید.

استفاده از فیبر یا آنتن برای مخابره اطلاعات

یکی از بهترین روش ها برای مواقعی که نیاز به استفاده از کابل در متراژهای بیشتر از ۵۰۰ متر دارید استفاده از آنتن های رادیویی و فیبر است. با استفاده از این وسایل به راحتی می توانید اطلاعات را مخابره و ارسال نمایید.

استفاده از افزایش دهنده طول کابل شبکه

از دیگر روش ها استفاده از افزایش دهنده طول کابل شبکه است. منبع تغذیه این نوع دستگاه ها از طریق POE است که در کابل ها قرار گرفته است و حداکثر تا ۵ افزایش دهنده می تواند از آن استفاده و طول کابل های خود را تا ۵۰۰ متر افزایش دهید.

نکته ای که باید مد نظر داشته باشید این است که این دستگاه به طور معمول برای محیط های داخلی طراحی شده است. اگر نیاز به نصب این وسیله در محیط های خارجی دارید حتماً از یک باکس یا جعبه مناسب استفاده نمایید تا رطوبت و گرد و غبار در آن نفوذ پیدا نکند.