چگونگی اجرای کابل کشی شبکه از مهم ترین بخش های اجرای یک شبکه است که بر روی کیفیت شبکه و طول عمر شبکه کامپیوتری تاثیر گذار است. توجه به استانداردهای این کار در هنگام نصب باعث می‌شود که کابل کشی از ‌پایداری و کیفیت بالایی برخوردار باشد. این کار باعث می شود مدیر شبکه به سادگی قادر به رفع اشکالات و عیب های احتمالی باشد.

شرکت روترنت با داشتن نیروهای متخصص توانایی اجرا و نصب کابل های شبکه را به صورت روکار و هم به صورت توکار در پروژه های سوله و اپارتمانی برای شما دارد. نرخ هزینه کابل کشی شبکه روکار و توکار کامپیوتری در روترنت بسیار مقرون به صرفه است و بر اساس استاندارد های جهانی تعیین می شود. همچنین اجرت بسیار مناسبی دارد. می توانید برای اطلاع از قیمت اجرت کابل کشی روکار و توکار شبکه کامپیوتری متناسب با وسعت شبکه و نیاز های خود با مشاوران روترنت تماس حاصل فرمایید.

در صورتی که بستر شبکه به درستی اجرا شود در ادامه در بحث پشتیبانی شبکه و خدمات اکتیو شبکه و خدمات پسیو شبکه هزینه ها به شدت کاهش پیدا می کند.

کابل کشی روکار شبکه

در کابل کشی روکار شبکه سیم ها و کابل ها روی قسمت بیرونی دیوار و یا روی زمین قرار می گیرند و قابل مشاهده هستند. اما با توجه به امکان استفاده از داکت و تراکینگ که رشته‌های سیم و کابل مذکور را در داخل ان قرار می دهند. از این ابزار برای پوشاندن و منظم کردن کابل ها استفاده می شود در عین حال نیازی به تخریب دکوراسیون شما نیز نیست.

این نوع کابل کشی معمولا در ساختمان های قدیمی بسیار کاربردی است زیرا در این روش از کابل کشی دیوار ها سوراخ یا خراب نمی شوند و در هزینه ها و زمان صرفه جویی می شود. همچنین زمانی که می خواهیم سیم ها و اتصالات و امکانات جدیدی را اضافه کنیم به راحتی بدون اسیب رساندن به دیوار ها و دکوراسیون محل نصب شبکه امکان این کار وجود دارد. البته کابل کشی روکار شبکه مزایا و معایبی هم دارد که در این محتوا به آن ها نیز پرداخته ایم.

کابل کشی روکار شبکه

مزایای کابل کشی رو کار شبکه

در کابل کشی روکار دسترسی به کابل ها و سیم ها در صورت بروز خرابی و یا هر گونه مشکل دیگر به دلیل بیرون بودن آن ها بسیار آسان است. علاوه بر آن ناظر شبکه یک دید کامل، قدرت نظارت و شناسایی عیب و ایراداتی ولو کوچک را به محض وقوع مشکل خواهید داشت.

معایب کابل کشی رو کار شبکه

روی دیوار قرار گرفتن سیم و کابل ها در روش کابل کشی شبکه روکار با استفاده از داکت و ترانک امکان پذیر است . اگر وجود ترانک و داکت بر روی دیوار یا زمین باب میل و یا سلیقه شما نیست حتما قسمت کابل کشی توکار شبکه را در ادامه محتوا مطالعه کنید.

کابل کشی تو کار شبکه

در کابل کشی توکار شبکه ما سیم و کابل‌های برق یا شبکه را در خرطومی‌هایی با ابعاد گوناگون درون دیوار و یا زمین محل اجرای پروژه قرار می دهیم. در این روش نیاز به تخریب و بازسازی ساختمان اجرایی داریم. در این صورت کابل ها و سیم ها قابل رویت نمی‌باشند و نمای زیبایی دارند. با این توضیح که درگاه‌های ارتباط ما حقیقت کلیدها و پریز‌هاییست که روی دیوار و یا زمین تعبیه می شود. به این صورت به راحتی می توان به شبکه متصل شد.

کابل کشی توکار شبکه

مزایا کابل کشی تو کار شبکه

در روش کابل کشی توکار شبکه نظم ظاهری بیشتری وجود دارد. این روش به بهبود ظاهر مکان که در آن پروژه راه اندازی شبکه انجام می شود کمک می کند. چنانچه کابل های استفاده شده مستهلک یا نامنظم باشد دیده نمی‌شود!

 

معایب کابل کشی توکار شبکه

بدیهی است که در روش کابل کشی توکار شبکه کاربر هیچ گونه دسترسی به کابل ها و سیم های تعبیه شده ندارد. از جمله مشکلات روش نوکار به شرح زیر است:

  • عیب یابی در این روش بسیار سخت تر از روش کابل کشی روکار است.
  • برای اجرا و تغییرات متحمل پرداخت هزینه زیادی خواهید شد.
  • در این روش محدودیت در سرویس دهی و بروز رسانی وجود دارد.
  • سرعت اجرا و برپایی پروژه پایین می باشد.

جمع بندی

همانگونه که در مقاله گفته شد توجه به اصول کابل کشی روکار و تو کار شبکه های کامپیوتری بسیار اهمیت دارد. انجام صحیح و اصولی این کار نیازمند دارا بودن تخصص کافی مجری و برخورداری از تجهیزات مرغوب و استاندارد می باشد. بنابراین بدیهی ست که انجام این کار باید به کارشناسان خبره‌ و متخصص واگذار شود که به بهترین شکل ممکن از عهده این کار برمی‌آیند. می توانید برای دریافت بهترین خدمات پسیو شبکه با شرکت روترنت در تماس باشید.

شرکت روترنت با ۱۰سال سابقه کار طلایی در حوزه شبکه و انفورماتیک و دارای متخصصین مجرب و تجهیزات مرغوب جهت اجرا و تست شبکه میباشد.

مااین اطمینان را به شما می‌دهیم که شما خدماتی با کیفیت و منطبق با استاندارد های روز دنیا دریافت خواهید کرد و تمامی نیازهای شما را در زمینه ی اجرا و پیاده سازی و عیب یابی شبکه پوشش خواهیم داد.

در صورت نیاز به استفاده از فیبر نوری نیز می توانید با مشاوران روترنت تماس حاصل فرمایید تا خدمات مربوط به کابل کشی با فیبر نوری در شبکه را به شما بزرگواران ارائه دهیم.