از جمله خدمات مهم و اصلی پسیو شبکه نصب ترانک شبکه است. اگر خدمات مربوط به نصب ترانک شبکه به درستی انجام گیرد می تواند تاثیر بسیار زیادی در طول عمر شبکه و پایدار بودن آن داشته باشد. استفاده از ترانک شبکه اقدامی است که بعد از طراحی شبکه صورت می گیرد. افرادی که به این کار اقدام می کنند باید از تخصص و مهارت کافی برخوردار باشند زیرا در غیر این صورت شاهد بروز مشکلات فنی بسیار بزرگی در ایجاد  و طراحی دیتا سنتر شبکه خواهیم بود.

نکته بسیار مهمی که در مورد نصب ترانک شبکه به صورت صحیح و اصولی وجود دارد این است که اگر این کار به صورت دقیق و درست انجام نشود در زمان استفاده از شبکه، مدیریت شبکه، عیب یابی و ارتقا آن کاری بس دشوار برای مسئول آی تی خواهد بود.

در بسیاری از مواقع شاهد هستیم که برخی از مدیران برای نصب ترانک شبکه و خدمات پسیو شبکه اهمیت و ارزش زیادی قائل نیستند و هزینه زیادی را صرف نصب صحیح و اصولی تجهیزات شبکه نمی کنند. این کار باعث خواهد شد که در آینده آن ها مجبور باشند برای جبران خسارت ها و مشکلات به وجود آمده به دلیل عدم توجه به نصب صحیح و اصولی تجهیزات شبکه هزینه بیشتری پرداخت کنند و حتی مجبور باشند که کابل کشی شبکه را مجدداً از اول انجام دهند.

خدمات مربوط به نصب ترانک شبکه توسط مجموعه ما با کیفیت بالا انجام می شود. شما می توانید خدمات کابل کشی شبکه ، دوربین مدار بسته و سایر کابل کشی هایی که در شرکت خود دارید به مجموعه ما بسپارید تا ما این کار را با کمک متخصصان خبره و با مرغوب ترین تجهیزات و بر اساس استانداردهای روز دنیا برای شما انجام دهیم.

تفاوت نصب ترانک شبکه با داکت

تفاوت نصب ترانک شبکه با داکت

نصب ترانک شبکه یا داکت کشی شبکه کدام بهتر است و این که اصولاً این دو چه تفاوت هایی با هم دارند؟ شاید این سوالی باشد که در ابتدا وقتی نام ترانک را می شنوید به ذهن شما خطور کند. در جواب باید بگوییم که داکت در واقع پوشش هایی از جنس پلاستیک بوده که به نسبت ترانک ابعاد کوچکتری دارند و می توانند برای نگهداری و محافظت از سیم ها و کابل ها در حجم بسیار کم مورد استفاده قرار گیرند. به عبارتی در کابل کشی روکار شبکه برای مخفی کردن سیم و کابل ها و از دید مستقیم خارج کردن آن ها استفاده می شود. اما در عوض ترانک دارای ابعاد بزرگ تری نسبت به داکت بوده و مقاومت آن بسیار بیشتر از داکت است و می تواند برای نظم دادن و محافظت از تعداد بسیار زیادی کابل مورد استفاده قرار بگیرد.

حتی می توانید در هنگام نصب ترانک شبکه بر روی آن هر تعداد پریز تلفن، یا پریز برق و شبکه قرار دهید. شما به راحتی قادر هستید سیم های تلفن، برق و شبکه را به صورت کاملاً تفکیک شده در هنگام نصب ترانک در داخل آن قرار دهید کاری که با استفاده از داکت به دلیل ابعاد کوچکی که دارد به هیچ وجه امکان پذیر نیست. جنس موادی که در ساخت ترانک استفاده می شود از مواد سوپر pvc بوده و حتی می تواند در برابر آتش سوزی و حرارت زیاد و همچنین در برابر ضربه مقاومت بسیار خوبی از خود نشان دهد به همین دلیل از پرکاربردترین تجهیزات شبکه  در بخش های صنعتی به شمار می رود.

مزایای نصب ترانک شبکه

مزایای نصب ترانک شبکه

نصب ترانک شبکه معمولاً در مواقعی استفاده می شود که به هیچ وجه برای عبور سیم ها و کابل های شبکه و همچنین نصب کلید و پریز امکان تخریب دیوار وجود نداشته باشد. در ادامه با مزایای استفاده از ترانک آشنا می شویم.

استفاده از به منظور نظم دادن به کابل ها مورد استفاده قرار می گیرد. کابل کشی به صورت توکار می تواند مزایای زیادی داشته باشد اما همواره این گونه نیست و گاهی اوقات مجبور می شویم که این کار را به صورت روکار انجام دهیم برای مثال برای کابل کشی های موقت یا برای کابل شبکه و خطوط تلفن و … نمی توان کابل ها و سیم ها را بدون محافظ و به صورت آزاد رها کرد در این حالت بهترین روش نصب ترانک شبکه است. استفاده از ترانک باعث می شود که علاوه بر نظم دادن به کابل ها از آسیب دیدن و پاره شدن آن ها جلوگیری شود.

  • از دیگر مزایای ترانک شبکه این است که با کمک آن علاوه بر نظم دادن کابل ها باعث زیباسازی نیز می شود زیرا کابل ها اگر در داخل یک محفظه سربسته قرار بگیرند زیبایی بهتری دارند تا به صورت آزاد و رها شده در مسیر های مختلف قرار داشته باشند.
  • مزیت دیگر ترانک شبکه این است که از قطعی کابل شبکه، برق، تلفن و … که ممکن است به علت پارگی کابل ها و سیم ها به وجود آید جلوگیری می شود.
  • استفاده از ترانک شبکه همچنین موجب می شود که از زنگ زدگی ، و خیس شدن کابل ها محافظت کامل صورت گیرد.
  • از دیگر مزایای استفاده از ترانک شبکه این است که به راحتی می توان آن را نصب کرد.

هزینه و قیمت نصب ترانک شبکه

هزینه و قیمت نصب ترانک شبکه

شاید مهم ترین مسئله برای مدیران هزینه نصب ترانک شبکه باشد و بخواهند بدانند که هزینه و قیمت نصب ترانک شبکه برای مجموعه آن ها چقدر می شود. باید بگوییم که در مبحث هزینه عوامل زیادی هستند که می توانند تاثیرگذار باشند. برای مثال گستردگی شبکه و یا نوع شبکه ای که می خواهید پیاده سازی کنید. ابعاد محل مورد نظر و همچنین تعداد نودها و … می توانند در قیمت گذاری  برای یک سازمان یا شرکت تاثیر گذار باشند. بنابراین برای برآورد هزینه را می توان مهمترین فاکتور برای اجرای پروژه های پسیو شبکه در نظر گرفت. برای این که بتوانید مناسب ترین هزینه را به منظور اجرا و نصب شبکه در نظر بگیرید توجه به نکات زیر بسیار ضروری است. باید هدف مشخص و درستی از زیر ساخت شبکه را تعیین کنید.

  • انتخاب صحیح تجهیزات و اجناسی که برای راه اندازی شبکه نیاز است با توجه به بودجه مورد نظر شما.
  • مشخص کردن دقیق متراژ ، تعداد ، اندازه تجهیزات مصرفی بسیار مهم است تا از هدر رفت منابع جلوگیری به عمل آید.
  • پیش از اجرای ترانک شبکه و سایر تجهیزات باید قابلیت توسعه پذیری را در نظر بگیرید تا در آینده متحمل هزینه اضافی برای گسترش شبکه نشوید .
  • در پایان باید خدمت شما عرض کنیم که  نصب ترانک شبکه به منظور نصب زیرساخت ها گزینه بسیار مناسبی خواهد بود و بر طول عمر شبکه شما می افزاید.