شبکه تلفن تعویضی عمومی (PSTN) کهنه‌کار و قابل‌اعتماد، با خط‌های آنالوگش، ISDN، BRI، E1 یا خط‌های t1، امروزه رو به منسوخ شدن می‌رفته و جایش را به مخابرات IP می‌دهد. شمار رو به افزایشی از کسب و کارها تمایل بیشتری به استفاده از سیپ ترانک‌های مدرن و منعطف دارند.

اکثریت ارائه‌دهندگان بزرگ مخابراتی به‌سرعت در حال از دور خارج کردن سرویس قدیمی PSTN، و نقل مکان مشتریانشان به IP هستند. بسیاری از کشورهای اروپایی پیشاپیش این فرآیند را پشت‌سر گذاشته و اکنون از سیپ ترانک استفاده می‌کنند؛ و به طبعیت از آن‌ها کشورهای زیادی در صدد تغییر سیستم‌شان به سیپ ترانک برآمده‌اند. اکثریت کسب و کارها هم‌اکنون از سیستم‌های مدرن تلفن IP استفاده می‌کنند. هرچند که همچنان برخی کسب و کارهای کوچک همواره دلشان به فناوری از دور خارج شده PSTN گرم است.

به دنبال خدمات VoIP هستید؟

ما با بهره‌گیری از متخصصین مجرب و آموزش دیده و همچنین با تکیه بر اصل مشتری‌مداری مدعی ارائه خدمات با بالاترین کیفیت به شما می‌باشیم.
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.

نقل مکان از PSTN به سیپ ترانک

شرکت‌های مخابراتی مانند “وِریزون” ISDN را در آمریکا از دور خارج کرده‌اند و در بریتانیا استفاده از خطوط ISDN کاهش چشمگیری داشته است. در سال ۲۰۱۷ شرکت‌های بزرگ مخابراتی همچون “KPN”، “فرانس تِلِکام”، “دویچه تِلِکوم”، “تلکام ایتالیا” و “BT” شروع به از دور خارج کردن ISDN کرده و بریتانیا از بازنشستگی کل ساختار ISDN تا سال ۲۰۲۵ در این کشور خبر داد.

از سویی دیگر سیپ ترانکینگ پیشرفت شگفت‌آوری داشته. به‌طوری که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۲۰۲۰، ۷۱%  ترافیک شبکه SMB ها و شرکت خریدار به سیپ ترانکینگ روی بیاورند. خدمات سیپ ترانک اکثراً توسط ارائه‌دهندگان سرویس اینترنت (ISP) ارائه می‌شوند. بر خلاف ارائه دهندگان PSTN خط‌های ارائه شده، خط‌های فیزیکی نیستند، چرا که در اصل خدماتی هستند که بر اتصال اینترنت شما اعمال می‌شوند. ارائه‌دهندگان سیپ ترانک، شماره تلفن‌ها و خطوطی با کیفیتی بهتر و انعطاف‌پذیری بیشتری به نسبت ارائه‌دهندگان سنتی عرضه می‌کنند.

این راهنما به شما نشان می‌دهد که سیپ ترانک ها چیستند، مزیت‌هایشان چیست و چطور می‌توانید سیستم‌تان را به سیپ ترانک تغییر دهید.

سیپ ترانک چیست؟

سیپ ترانک چیست؟

سیپ ترانک معادل به روز T1 ترانک است. در گذشته شما باید یک T1 ترانک میخریدید و به پی بی ایکس تان متصل می کردید. امروزه می توانید از ارائه دهندگان سرویس تلفت اینترنتی (ISTP) یک سیپ ترانک بخرید و به وُیپ، آی پی و یا پی بی ایکس تان متصلش کنید. سیپ ترانک از استاندارد سیپ استفاده می کند. واژه “ترانک” کم و بیش به معنای گروهی از خطوط تلفن است.

با استفاده از این پروتکل استاندارد، ارائه دهندگان سرویس های مخابراتی (وُیپ) یک یا چند کانال را به پی بی ایکس مشتری متصل می کنند. شماره تلفن ها و DID ها به سیپ ترانک پیوند داده شده اند. در بسیاری از موارد شماره ها می توانند به سیپ ترانک پورت شوند.

مزایای سیپ ترانک

مزایای سیپ ترانک

خداحافظی ما با PSTD مزایای زیادی را برایمان به ارمغان می آورد. از جمله مزایای سیپ ترانک:

  •  اجاره ماهیانه ارزانتر خط و DID – هزینه ماهیانه برای داشتن خطوط با سیپ ترانک افت چشمگیری برایتان خواهد داشت. و DID ها نیز خرج بسیار کمتری برایتان خواهند داشت.
  •  کاهش هزینه های تماس – ارائه دهندگان سیپ ترانک بسیاری در بازار در حال رقابت با یکدیگر هستند و همین امر موجب افت شدید هزینه ها شده است. برخی سیپ ترانک ها حتی تماس هایشان را رایگان کرده اند. از این رو می توانید در هزینه های تماس های بین المللی نیز صرفه جویی کنید.
  •   خدمات مشتری بهتر – ارائه خدمات بهتر به مشتری از طریق شماره های جغرافیایی و بین المللی از دیگر مزایای سیپ ترانک هاست. به سادگی شماره ها را به سیپ ترانک تان اضافه و از آی پیِ پی بی ایکس تان پاک کنید. – اینگونه مشتریانتان میتوانند با هزینه ای بسیار کمتر، حتی با مسافت های دور تماس برقرار کنند. مشتریان می توانند راحت تر با شما تماس بگیرند و فروشتان افزایش خواهد یافت.
  •   از دفترتان اسباب کشی کنید اما شماره قبلیتان را حفظ کنید – سیپ ترانک ها وابسته به یک مکان نیستند. بنابراین بی نیاز از اطلاع رسانی به مشتریانتان و تغییر شماره تان به راحتی دفترتان را عوض کنید. دیگر لازم نیست برای دایورت تماس ها به دفتر جدیدتان هزینه کنید.
  •   بی نیاز از درگاه های وُیپ – سیپ ترانک شما را از خرید درگاه های ویپ بی نیاز میکند. تمامی تماس ها از طریق آی پی برقرار میشوند. عدم مکالمه اضافی عموماً به معنای کیفت بهتر است.
  •   استفاده حداکثری از یک آی پی مدرن پی بی ایکس – یک مرکز تلفن تحت شبکه مدرن و ارتباط یکپارچه موجب عرضه تولیدات بیشتر به مشتریان، در دسترس بودن و ارتقا فروش می شود. اتصال یک مرکز تلفن تحت شبکه به سیپ ترانک بسیار آسان تر از PSTN است. می توانید از پی بی ایکس داخلی و یا هاست شده استفاده کنید. انتخاب با شماست.

انتخاب ارائه دهنده سیپ ترانک مناسب

انتخاب ارائه دهنده سیپ ترانک مناسب

گام بعدی انتخاب ارائه دهنده سیپ ترانکی است که سیپ ترانک های مورد نیاز را برایتان فراهم کند. هنگام تصمیمگیری به این مولفه ها توجه داشته باشید:

  •  امنیت – از آنجا که سیپ ترانک ها روی اینترنت قابل رویت هستند، بسیار مهم است سیپ ترانکی که میخرید از امنیت شبکه قوی و سیستم ضد کلاهبرداری برخوردار باشد. سیستم ضد کلاهبرداری موظف است به سیستمتان نظارت و در مقابل تماس کلاهبرداران از آن محافظت کند.
  •  مالکیت شبکه – آیا ارائه دهنده سیپ ترانکی که از آن خرید می کنید، خود صاحب شبکه است یا اینکه سرویس شرکت دیگری را می فروشد؟ ارائه دهندگان اندکی هستند که سیپ ترانک شرکت های دیگر را می فروشند. ارائه دهنده ای را انتخاب کنید که بر سرویس و شبکه کنترل داشته باشد .
  •  قیمت های رقابتی – قیمت ها در میان سرویس ها بسیار متنوع است. برخی ارائه دهندگان هزینه های اضافی برای سیپ ترانک ها دریافت میکنند. به دنبال قیمت های رقابتی بگردید. اما مطمئن شوید که از سیپ ترانک های باکیفیت نصیبتان شود. برای برخی ارائه دهندگان سیپ ترانک های بی کیفیت به فروشگاه های اینترنتی می فروشند. مراقب قیمت باشید اما نترسید برای کیفیت بهتر اندکی بیشتر هزینه کنید.
  •  پورت شماره – آیا ارائه دهنده می تواند شماره هایتان را پورت کند؟ مطمئن شوید که ارائه دهنده مورد نظرتان می تواند تمامی شماره هایتان را پورت کند. تمام ارائه دهندگان قادر به ارائه این خدمت در تمام منطقه ها نیستند.
  •   خدمات پس از فروش – آیا ارائه دهنده مورد نظرتان خدمات پس از فروش دارد؟ این خدمات شامل چه مواردی می شود؟ مطمئن شوید از ارائه دهنده ای خرید می کنید که در صورت بروز مشکلْ شما و کسب و کارتان را به حال خود رها نکند.

اتصال اینترنتتان را ارتقا دهید

پس از آنکه ارائه دهنده سیپ ترانکتان را انتخاب کردید، به فکر یک خط قابل اتکا اینترنت برای سیپ ترانکتان باشید. اکثر فایروال ها از پس چندین اتصال WAN بر می آیند. صرفه جویی در هزینه خط اینترنت را فراموش نکنید. یک اتصال جداگانه ویپ قابل اعتماد ترین راه برای اطمینان حاصل کردن از کیفیت تماس های ویپتان است.

برخی ارائه دهندگان سیپ ترانک، بسته هایی دارند که در کنار سیپ ترانک، یک خط اینترنت قابل اتکا نیز به شما عرضه میکنند. این ترافیک صوتی شما را از ترافیک داده ها جدا میسازد. البته بیشتر به هزینه ای که میکنید و زیرساخت شبکه تان بستگی دارد. چک کنید که فایروالتان به روز باشد تا به خوبی از پس ترافیک ویپ بر بیاید.

ارتقا پی بی ایکس به آی پی پی بی ایکس

احتمال این وجود دارد که خطوط قدیمی PSTN به یک دستگاه قدیمی دیگر، یک سیستم پی بی ایکس بر پایه سخت افزار. این دستگاه منعطف نیست، مدیریتش سخت است و نگهداری از آن هزینه بر است. به لحاظ فنی این امکان برایتان وجود دارد که درگاهی بخرید که به پی بی ایکس کهنه تان اجازه دسترسی به سیپ ترانکتان را بدهد. اما چرا سیستم قدیمیتان را ارتقا ندهید تا از حداکثر پتانسیل و انعطاف و ویژگی های مدرنی که آی پی مخابراتی میتواند به کارتان ببخشد بهره نبرید؟! اینگونه می توانید در هزینه ها صرفه جویی کرده، به آسانی مدیریت کنید و تولیدتان را با ارتباطات یکپارچه و منسجمی که آی پی پی بی ایکس برایتان به ارمغان می آورد، افزایش دهید.