آیا کسب و کارتان در سال ۲۰۲۰ همچنان از یک CRM سنتی استفاده می کند؟

فکر می کنم دیگر وقتش است که به فکر تغییر باشید.

حتی اگر هنوز هم نرخ تطبیق CRM تان در سطح قابل قبولی باشد، اکنون وقت آن است که با فناوری برتر سال ۲۰۲۰ همگام بشوید. فناوری مبتنی بر فضای ابری.

نه تنها استفاده از CRM را برای کارمندان تان به مراتب آسان تر می کند، بلکه به شما کمک می کند تا داده هایتان را در یک نقطه متمرکز کنید و تجربه ی بهتری برای مشتری فراهم کنید.

اما اگر هنوز برای ارتقای CRM خود به فضای ابری قانع نشده اید، ما به شما دلایل کافی را خواهیم داد:

داده های جدا شده موجب از هم گسیختگی تجربه ی مشتری می شود

داده های جدا شده موجب از هم گسیختگی تجربه ی مشتری می شود

در سال ۲۰۱۸، ۷۱% مصرف کنندگان انتظار یک تجربه ی با ثبات و چند جانبه داستند اما فقط ۲۹% آنها از خدمات ارائه شده راضی بودند.

و رایج ترین دلیل از هم گسیختگی تجربه ی مشتری، داده ها و سازمان دهی آنهاست.

جدا شدن داده ها وقتی اتفاق می افتد که هر گروه یا دپارتمان از ابزار های جداگانه برای ذخیره داده ها و همراهی مشتریان استفاده می کنند.

برای مثال داده های جدا شد داده ها وقتی اتفاق می افتد که یک کارمند هنگام کمک به مشتری قادر به تماشا و بررسی تعامل های پیشین او با دیگر کارمندان نباشد.

این انفصال موجب خستگی و کلافگی های بسیار برای مشتری می شود. آنها می خواهند کار را از همانجا که رها کرده بودند ادامه دهند، فارغ از اینکه از کدام کانال به شرکت شما متصل شده اند.آنها نمی خواهند که هربار که به واحد فروش، پشتیبانی، یا مدیریت متصل می شوند، کار را از اول شروع کنند.

استفاده از یک CRM ابری به این معناست که تمام داده های مشتریان شما و کارمندان تان در یک فضای ابری قرار دارد که برای تک تک اعضای واحد فروش یا پشتیبانی قابل دسترسی است. به محض اینکه مشتری به گروه تان متصل می شود، سیستم شماره را تشخیص داده و تمام اطلاعات مرتبط آن شماره تلفن در اختیارتان قرار می گیرد.

آینده ی خدمات مشتری طالب تمرکز بیشتری روی استراتژی های چند جانبه است، بنابراین استفاده از یک CRM سنتی شما را از پیشروی باز می دارد.

یک تجربه ی بد CRM وقت کارمندان تان را تلف خواهد کرد

یک تجربه ی بد CRM وقت کارمندان تان را تلف خواهد کرد

سیستم های سنتی معمولاً تجربه ای سخت و ناکارآمد ارائه می دهند. نمودار های پرفراز و نشیب یادگیری موجب کند شدن فرآیند آموزش کارمندان جدید می شود. و حتی کارهای ساده بیشتر از آنچه باید، زمان و فعالیت می طلبند.

در عین اینکه بیشتر شرکت ها جریان کاری مختص خود را دارند، همچنان از ایده آل شان فاصله دارند. در برخی موارد، کارمندان عادت کرده اند که کار ها را به طور دستی انجام دهند، چرا که این گونه برایشان آسان تر است.

از وقتی که کسب و کار ها روی اولین CRM شان سرمایه گذاری کردند، انقلابی در دنیای طراحی اینترفیس ها شکل گرفت. جریان های کار موثرتر شدند و عناصر طراحی های هوشمندانه کمک چشمگیری به بالا رفتن کارایی آنها کرد. زمان بسیاری طول نمی کشد تا کارمندان چم و خم کار با CRM ها را یاد بگیرند.

و از آنجا که کار با آنها از کار دستی آسان تر است، کارمندان باتجربه تر کارهای یکسان را با سرعت بیشتری انجام می دهند. استفاده از یک CRM ابزاریست برای بالا بردن کارایی، نه مانعی در مسیر بازدهی.

آپدیت های CRM های سنتی گران قیمت تر هستند

آپدیت های CRM های سنتی گران قیمت تر هستند

شاید نرخ تطبیق پذیری کسب و کارتان قابل قبول باشد، و نیازی به گسترش کسب و کارتان به فراتر از چهارچوب هایش نداشته باشید.

اما برای ارائه آنچه مشتریان از شما می خواهند، باید با به روز ترین فناوری های خدمات مشتری همگام بشوید. این یعنی لازم است که همیشه نرم افزار هایتان آپدیت باشند.

آپدیت نرم افزار های سنتی عموماً هزینه بر تر از تغییر آن به یک فناوری مدرن است.

در بیشتر موارد، حداقل برخی توسعه ها ضروریست. حتی اگر فناوری تجاری تان به روز باشد، ممکن است به خریداری یک لایسنس جدید برای نرم افزارتان نیاز باشد. و آپدیت یک CRM سنتی که تاسیساتش در دفترتان قرار گرفته است می تواند فرآیندی پیچیده باشد، و حتی ممکن است نیاز به استخدام متخصصان و مشاورانی بیرون از دفترتان باشد.

با سیستم های ابری آپدیت ها به طور کاملا خودکار و مستقل صورت می گیرند. بنابراین نیازی نیست که نرم افزار را دوباره نصب بکنید.

ادغام ها نیاز به توسعه ی شخصی دارند

ادغام ها نیاز به توسعه ی شخصی دارند

در سال ۲۰۲۰، یک CRM کارایی ای بیشتر از تنها ذخیره اطلاعات مشتری دارد. تحلیل های وبسایت و پلتفرم های تجارت الکترونیک همچنین داده های رفتاری مشتریان را رهگیری و ذخیره می کنند.

اگر می خواهید به طور خودکار مشخصات مشتریان را با آخرین خرید و فعالیت ها آپدیت کنید، ادغام کردن یک عمل حیاتی ست. و این تنها بخش قابل رویت کوه یخی CRM است. تقویت ابزار های خودکار با داده های CRM یک ضرورت است. تمام آمار های SaaS شرکت تان به طور بالقوه قابلیت ادغام دارد.

اما ممکن است CRM فعلی تان از قابلیت ادغام بی بهره باشد. برای ایجاد هماهنگی بین ابزار ها، و متمرکز کردن داده هایتان، نیاز به یک راه حل شخصی دارید.

و استخدام کارکنانی با API بالا راه حلی چندان ارزان نیست. تنها یک استخدام ساده می تواند هزینه ی سالانه بسیاری برایتان داشته باشد.

استخدام یک شرکت مشاوره برای انجام کار نیز تفاوت قیمتی بسیاری ندارد.

بنابراین مثل همیشه بهترین و مقرون به صرفه ترین گزینه، باز هم استفاده از یک CRM ابریست.