شماره گیرهای خودکار نوعی نرم افزار پیش بینی کننده شماره گیر است. آنها به اشکال گوناگون ارائه می شوند و عملکردهای مختلفی را انجام می دهند که معمولاً مشترک بودن شماره تلفن ها به صورت خودکار است. شماره گیرهای اتوماتیک معمولاً زمانی مفید هستند که زمان اصلی برای شماره گیری ضروری است یا اختصاص دادن فرد به سادگی غیرعملی / ناکارآمد است.

شماره گیر خودکار چگونه کار میکند؟

شماره گیر خودکار چگونه کار میکند؟

برای اینکه یک شماره گیر خودکار کار کند ، باید یک رایانه در حال اجرای نرم افزار ، شخصی که به تلفن ها پاسخ می دهد، مودم صوتی و یک خط تلفن فعال وجود داشته باشد. مودم صوتی به کامپیوتر اجازه می دهد تا صدای ضبط شده را از طریق یک خط تلفن پخش کند، اگرچه استفاده از VoIP اغلب نیازی به هرگونه تجهیزات را برطرف می کند.

شماره گیری خودکار در رایانه های رومیزی استاندارد

در مورد رایانه های رومیزی استاندارد ، آنها در حال حاضر دو تا چهار کارت مودم داخلی دارند. هرچه مودم بیشتری داشته باشید ، تماس های همزمان بیشتری می تواند یک مرکز تماس برقرار کند. این نرم افزار به رایانه می گوید که چه شماره هایی را باید شماره گیری کند و در صورت وجود سیگنال شلوغ، نامه صوتی یا شخص زنده مستقیمی که تلفن را برمی دارد، چه کاری باید انجام دهد. قبل از اتصال تلفن، نرم افزار شماره گیری خودکار باید تصمیم بگیرد که چه شماره ای را برای چه مدت تماس بگیرد.

شماره گیری خودکار از گذشته تا امروز

در گذشته، یک شماره گیر خودکار فقط ممکن است هر ترکیبی از اعداد را به طور تصادفی شماره گیری کند، فرایندی که اکنون شماره گیری جنگی نامیده می شود. شماره گیرهای خودکار امروز از بانک اطلاعاتی انتخاب می کنند. بیشتر تماس ها توسط شخص در ۲۵ ثانیه اول یا مدت زمان زنگ زدن چهار بار گرفته می شود. پس از آن، تماس معمولاً به نامه صوتی ارسال می شود، بنابراین اگر کسی ۲۵ ثانیه پاسخ ندهد، شماره گیر خودکار تماس را قطع می کند. اگر با سیگنال شلوغی روبرو شود تماس نیز قطع می شود.

نرم افزار تشخیص صدا در شماره گیری های خودکار

شماره گیرهای خودکار گاهی اوقات دارای نرم افزار تشخیص صدا هستند که برای تشخیص اینکه شخص واقعی است یا نه صندوق پستی صوتی ساخته شده است. در آن مرحله، شماره گیر خودکار با مسیریابی تماس به یک پیام ضبط شده یا یک اپراتور زنده، اقدامات مناسب را انجام می دهد. اگر در حال حاضر اپراتورهای مستقیمی وجود نداشته باشد، پیام ضبط شده ای را پخش می کند و حتی تماس گیرنده را در حالت تعلیق قرار می دهد.

این نرم افزار آماری را براساس مدت زمان هر تماس ، پاسخگویی تلفن توسط شخص یا صندوق پستی صوتی و سایر اطلاعات جمع آوری می کند. از این اطلاعات، شماره گیر خودکار برای برقراری تماس قبل از اینکه نماینده حتی تلفن را قطع کند، از شماره گیری پیش بینی کننده استفاده می کند. در حالت ایده آل برای مرکز تماس، به محض پایان کار نماینده با یک تماس گیرنده ، نماینده بلافاصله با یک تماس گیرنده دیگر ارتباط برقرار می کند.

نرم افزار تشخیص صدا در شماره گیری های خودکار

انواع شماره گیری خودکار

شماره گیر پیش نمایش

اطلاعات تماس قبل از اتصال تحویل می شود ، در این صورت نماینده تصمیم می گیرد که تماس را برقرار کند یا نه.

پخش صدا

پیامی که از قبل ایجاد شده باشد بر اساس مقصدی که از قبل تنظیم شده است به پست صوتی یا افراد تحویل می شود. اگر تلفن قادر به اتصال نباشد، سیستم های تلفنی معمولاً با مذاکره بر روی یک برنامه جایگزین، تلاش دیگری را بعدا انجام می دهند.

شماره گیر پیشرو

صدور همزمان شماره برای عامل در میان شماره گیری ، فکر می کنید این همه جزئیات تماس است و فقط چند ثانیه برای عکس العمل نیاز دارید.

پیش بینی کننده شماره گیر

صرفه جویی در وقت نهایی شامل سیستمی است که تصمیم می گیرد که آیا تماس را با توجه به موفقیت رسیدن به یک فرد متصل کنید. پست صوتی، سیگنال های شلوغ و سد راه بیشتر برای تماس منجر به خاتمه تماس می شود.

شماره گیر پیش بینی هوشمند

تماس ها را برقرار می کند، پیام ها و درخواست های ضبط شده را پخش می کند و تماس ها را فقط وقتی نماینده تماس می گیرد، به نمایندگان منتقل می شود.

نکات منفی دلالان

اگرچه شماره گیرهای مرکز تماس می توانند مفید و حتی یک ابزار پیشگیرانه برای تکمیل مدارهای ارتباطی باشند ، آنها همچنین وظیفه پخش صدا یا تماس را به ویژه به روشی ناخواسته و در نظر گرفته شده برای درخواست دارند. جذابیت بسیار زیاد شماره گیرهای اتوماتیک این واقعیت ساده است که با استفاده از VoIP ارزان و یا رایگان اجرا می شوند. بدون نیاز به سیم های فیزیکی ، شماره گیرهای خودکار با استفاده از VoIP می توانند تقریباً بی نهایت افزایش یابند، صدها تماس همزمان با تعمیر و نگهداری یا مداخله کارکنان مرکز تماس تلفنی برقرار کنند. در منفی ترین موارد، این به معنای تماس های زیادی است که بدون پاسخگویی و تنظیم انجام می شود. از طرف دیگر، شماره گیرهای اتوماتیک به ویژه در بعضی از محیط ها بسیار مفید هستند و باعث صرفه جویی در وقت و هزینه زیادی می شوند.